نکات مورد توجه در زمان عقد قرارداد داربست
نکات مورد توجه در زمان عقد قرارداد داربست

قرارداد داربست چیست؟

در این بخش قصد داریم به ارائه نکاتی درباره ی قرارداد داربست در صنعت ساختمان بپردازیم. رعایت استانداردها در قرارداد داربست الزامی است. در زمان عقد قرارداد افراد باید مدارک هویتی طرف مقابل را بررسی نموده و از صحت آن اطمینان حاصل نمایند. بهتر است یک نسخه کپی از مدارک هویتی طرف مقابل در اختیار هر فرد قرار گیرد.

موضوع قرارداد داربست

یکی از موارد مهمی که در هنگام بستن قرارداد داربست باید مورد توجه قرار گیرد موضوع قرارداد و شرح و تفصیل آن به طور دقیق می باشد. در این بخش مشخص می شود که کارفرما چه خدماتی را از پیمانکار انتظار دارد. همچنین در این بخش چگونگی تهیه مصالح برای نصب داربست و نحوه اجرای پروژه به طور دقیق توضیح داده می شود.

بررسی قرارداد داربست از نظر فنی

قرارداد نصب داربست فلزی باید به گونه ای تنظیم شود که در آن مشخصات مواد مورد استفاده و مصالح به طور کامل توضیح داده شود. شرح مشخصات مصالح بطور دقیق باعث می شود پیمانکار نتواند از مصالح بی کیفیت در پروژه استفاده نماید. بهتر است در این بخش از کلی گویی پرهیز شود و شرح دقیقی از مصالح مصرفی ارائه گردد. در برخی موارد نیز کارفرما تقاضا می کند که مصالح خاص و گران قیمتی در پروژه استفاده شود که ممکن است مشکلاتی را برای پیمانکار به دنبال داشته باشد. بنابراین ارائه مشخصات فنی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

مبلغ قرارداد پیمانکاری نصب و اجرای داربست

مبلغ در قرارداد داربست توسط کارفرما مشخص می شود. البته در برخی موارد نیز این مبلغ توسط پیمانکار پیشنهاد داده می شود و در نتیجه توافق لازم بر روی مبلغ پیشنهاد شده صورت می گیرد. در قرارداد داربست باید هزینه ی تهیه مصالح مورد نیاز، سود پیمانکار، هزینه منابع انسانی و تجهیزاتی که برای داربست بندی مورد استفاده قرار می گیرد به طور دقیق تعیین گردد. این هزینه ها در متن قرارداد داربست و یا به صورت پیوست در قرارداد قرار می گیرد.

شرایط پرداخت نصب و اجرای داربست

یکی دیگر از موارد مهمی که باید در قرارداد داربست حتما ذکر شود نحوه پرداخت هزینه ها می باشد. میزان پرداخت و مراحل آن باید به طور دقیق تعیین گردد. دقت داشته باشید که هر چه مراحل پرداخت دقیق تر و با جزئیات بیشتری در قرارداد نوشته شود از بروز اختلافات احتمالی پیشگیری می کند.

مدت زمان انجام پروژه

مدت زمان انجام کار باید به شکل دقیق در قرارداد داربست تعیین گردد. در صورتی که این موضوع به طور مشخص در قرارداد ذکر نشود می تواند موجب بروز اختلافاتی شود. در مواردی ممکن است کارفرما به دلیل تاخیر در اجرای پروژه درخواست غرامت از پیمانکار داشته باشد. تاریخ شروع و پایان باید در قرارداد کار مشخص شود. بهتر است معنی روز کاری و نوع آن در قرارداد ذکر گردد. همچنین تعطیلات رسمی و غیررسمی و کار در این روزها نیز برای کارفرما مشخص شده باشد. لازم است نحوه جریمه تاخیر نیز در قرارداد تعیین شود.

نکات مهم در قرارداد

نکات مهم در قرارداد

قرارداد داربست معمولا به صورت وضعیت پرداخت می شود و در این گونه قراردادها همیشه بند حسن انجام کار ذکر می شود. در این حالت کارفرما مقداری کمتر از مبلغ توافق شده را به پیمانکار پرداخت می کند و مابغی را به عنوان حسن انجام کار نزد خود نگه می دارد. مبلغ باقی مانده در انتهای نصب و اجرای داربست به پیمانکار پرداخت می گردد.

 

دوشنبه, 21 اسفند 1402
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7545
تهران
داربست فلزی شکوری
1350
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
737
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
873
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5779
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2206
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی