داربستی کردن باغات انگور و ایجاد اشتغال
داربستی کردن باغات انگور و ایجاد اشتغال

‌نماینده مردم تاکستان در مجلس‌ تصریح کرد: از استان‌های همسایه در باغات و مزارع شهرستان تاکستان مشغول به کار هستند، درواقع کشاورزی و میزان اشتغال‌زایی در این منطقه قابل رقابت با شهرک‌های صنعتی است.

‌به گزارش ایسنا‌، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در بازدید از مزرعه نمونه کشت بذر هیبریدی در روستای جعفرآباد تاکستان که با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، فریدون همتی استاندار قزوین و جمعی از مدیران استانی صورت گرفت، اظهار کرد: شهرستان تاکستان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انگور در کل کشور است.

 

وی افزود: حدود 6 هزار هکتار از باغات انگور این شهرستان داربستی شده است از وزارت جهاد کشاورزی خواستاریم که برای داربستی کردن سایر باغات؛ کشاورزان این منطقه را حمایت کند.

 

نماینده مردم تاکستان در مجلس ‌خاطرنشان کرد: با توجه به آمایش سرزمینی، سطح بالایی از اراضی منطقه تاکستان زیر کشت هستند و به همین دلیل شهرستان تاکستان یکی از بزرگترین منابع ایجاد اشتغال در کشور است.

 

طاهرخانی اضافه کرد: حتی از استان‌های همسایه در باغات و مزارع شهرستان تاکستان مشغول به کار هستند، درواقع کشاورزی و میزان اشتغال‌زایی در این منطقه قابل رقابت با شهرک‌های صنعتی است.

 

وی تصریح کرد: حدود 75 هزار تن کشمش با روش سنتی از باغات تاکستان برداشت می‌شود که با داربستی کردن باغات این رقم را می‌توانیم تا 150 هزار تن در هکتار ارتقاء دهیم.

 

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با گسترش صنایع تبدیلی در شهرستان تاکستان می‌توانیم ضمن رعایت استانداردهای بسته‌بندی به بازارهای جهانی راه پیدا کرده و صادرات محصولات خود را افزایش دهیم.

 

طاهرخانی خاطرنشان کرد: باید بسته‌بندی کشمش را برای ورود به بازارهای جهانی با استانداردهای معتبری ارائه کنیم و به زودی اتاق کشمش در تاکستان راه‌اندازی خواهد شد و این مباحث با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

 

وی در پایان یادآور شد: بیمه‌ بیش از 90 درصد باغات خسارت دیده پرداخت نشده است و امیدواریم با مساعدت وزارت جهاد کشاورزی و دولت زیان و ضرر کشاورزان جبران شود.

 

یکشنبه, 28 شهریور 1395
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7522
تهران
داربست فلزی شکوری
1341
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
724
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
860
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5757
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2194
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی