چگونه ساخت و ساز محیط زیست را تحت تاثیر قرار می دهد؟
چگونه ساخت و ساز محیط زیست را تحت تاثیر قرار می دهد؟

آلوده ساختن سایت

با توجه به اینکه بخش ساخت و ساز در حال رشد در زمینه رشد است، مجبور است تأثیر منفی بر محیط زیست داشته باشد. طبق گزارش شورای ساختمان سبز بریتانیا، بخش ساخت و ساز از سالانه بیش از 400 میلیون تن مواد استفاده می کند که بسیاری از آنها تاثیر محیطی بر محیط زیست دارند. تحقیقات بیشتری توسط محصولات ساختمانی می گوید که محصولاتی که در طی یک کار ساختمانی خاص استفاده می شوند، می توانند به علت "استخراج مواد اولیه" بر محیط اطراف تاثیر داشته باشند. به طور مشابه، در ایالات متحده، تعدادی از ابزارها و منابع به طور منظم توسط کارکنان قراردادی و شرکت های ساختمانی مانند مواد شیمیایی در محل و حتی دیزلی که توسط کامیون ها و کامیون ها استفاده می شود، به طور قابل توجهی "به سلامت عمومی و محیط زیست آسیب می رساند" مطابق با آژانس حفاظت محیط زیست (EPA). به گفته آژانس، صنعت ساخت و ساز در ایالات متحده 160 میلیون تن یا 25 درصد تولید زباله غیر صنعتی در سال است. با در نظر داشتن این، بیایید جزئیات بیشتری را در مورد تاثیر آن بررسی کنیم و راه حل های ممکن را بررسی کنیم.

آمار

بر اساس تحقیقات جدید توسط وبلاگنویسی ساختمانی Bimhow، بخش ساخت و ساز به 23 درصد آلودگی هوا، 50 درصد از تغییرات اقلیمی، 40 درصد آلودگی آب آشامیدنی و 50 درصد از زباله های زباله کمک می کند. در تحقیقات جداگانه توسط شورای ساختمان سبز آمریکا (USGBC)، صنعت ساخت و ساز 40 درصد از مصرف انرژی در جهان را شامل می شود، تخمین می زند که انتشار گازهای گلخانه ای از سال 2030 از ساختمان های تجاری 1.8 درصد افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، با توجه به EPA، فعالیت ساخت و ساز می تواند "به طور قابل توجهی سطح زمین تغییر" به دلیل بخش عمده ای از "پاکسازی پوشش گیاهی و حفاری" که در بسیاری از پروژه های ساخت و ساز رایج است. به گفته آژانس، این نتیجه به این معناست که محیط اطراف می تواند به شدت آلوده باشد، به ویژه در اطراف استخر های آب، که در نتیجه پروژه های مختلف ساخت و ساز در سال های اخیر افزایش آلودگی را تجربه کرده است. علاوه بر این، تحقیق Kleiwerks می گوید که مواد ساختمانی مانند بتن، آلومینیوم و فولاد مستقیما مسئول "مقدار زیادی انتشار گازهای گلخانهای" هستند که به علت محتویات بالاتری از محتوای انرژی تجسم شده، 9.8 میلیون تن CO2 تولید شده از تولید "76 میلیون تن بتن تمام شده در ایالات متحده". این تحقیق همچنین می گوید که اقدامات فعلی بخش ساخت و ساز در کاهش آلودگی ها و یا کاستی ها به شدت بی فایده هستند و ممکن است حتی "تولید سطح بالایی از آلودگی گازهای گلخانه ای" را به خطر بیندازند. فعالیت های ساختمانی "نیمی از منابع" استخراج شده از طبیعت را مصرف می کنند و به خاطر یک تحقیق، یک ششم مصرف آب شیرین، یک چهارم مصرف چوب و یک چهارم زباله های جهانی را شامل می شود.

در انگلستان، این تعداد با توجه به انتشار کتاب راهنمای سبز، کار آکسفورد بروکز و صنعت ساخت و ساز در بریتانیا، این اعداد را نادیده گرفته اند، که نشان می دهد که چگونه شرکت های ساختمانی می توانند از مواد برای کمک به محیط زیست استفاده کنند. با توجه به انتشار این راهنمای، 230،000 پروژه ساختمانی وضعیت محیط زیستی خود را بهبود داده و بیش از یک میلیون شرکت ساختمانی در انتظار صدور گواهینامه در سراسر جهان هستند. در ایالات متحده، EPA نظارت بر حفاظت از محیط زیست و تعدادی از قوانین و مقررات در محل برای اطمینان از صنعت ساخت و ساز می تواند تاثیر منفی خود را بر آب و هوا کاهش می دهد.

چگونه می توان از محیط زیست حفاظت کرد

سایت ساختمانی

قوانین EPA روشن است، آنها می گویند که حفاظت از محیط زیست باید ابتدا در ابتدای هر پروژه ساخت و ساز باشد. این به این معنی است که شما وظیفه دارید همه کارکنان قراردادی خود را مطلع کنید که باید این قوانین را دنبال کرد و شرکت شما به طور جدی حفاظت از محیط زیست را به عهده بگیرد. این قوانین می تواند درفرایند جهت گیری پیمانکاری  شما قرار گیرد.  مقررات را بخوانید، که بسیاری از آنها می توانند کاملا پیچیده اما مفید باشند و اطمینان حاصل شود که آنها را به گفتگوهای روزانه، جلسات و فرآیندهای آموزش کلی خود تطبیق دهید.

  • کنترل های فرسایش و رسوب - طبق مقررات، شرکت های ساختمانی باید "طراحی، نصب و نگهداری" کنترل های فرسایش برای "به حداقل رساندن تخلیه آلاینده ها" انجام دهند. این کنترل ها باید شامل مکانیزم هایی برای محدود کردن کنترل آب و هوای طوفان و به حداقل رساندن " در طول فعالیت ساخت و ساز. "

  • تثبیت خاک - این یکی از اجزای مهم فرآیند ساخت و ساز است و باید هر زمان که کار حفاری را در یک سایت انجام می دهید "بلافاصله آغاز شود". این قوانین نشان می دهد که فرایند تثبیت باید در یک دوره زمانی قابل اجرا به قوانین و مقررات ساخت و ساز محلی تکمیل شود. با این حال، بسته به ساختار پروژه ساخت و ساز شما ممکن است فرآیند ممکن نباشد.

اقدامات پیشگیری از آلودگی

در طی فرآیند ساخت و ساز بسیاری از مواد شیمیایی استفاده می شود، که بسیاری از آنها می توانند به صورتی که به طور صحیح مورد استفاده قرار نگیرند، برای کارمندان قراردادی و محیط اطراف بسیار مضر هستند. بنابراین، EPA توصیه می کند که "پروژه های نصب، پیاده سازی و حفظ موثر پیشگیری از آلودگی" را در طول یک پروژه طراحی کنید تا اطمینان حاصل شود که آلودگی ها به درستی و ایمن با تأثیر محدودی بر محیط زیست تخلیه می شوند. این قوانین حاکی از این است که شما باید اطمینان حاصل کنید که "تخلیه آلاینده ها" را از هر وسیله ای که در محل استفاده می کنید، از جمله وسایل نقلیه، آب شستشوی چرخ و مواد شیمیایی مرتبط با آن، به حداقل برسانید. قوانین همچنین می گویند شما باید "قرار گرفتن در معرض مواد ساختمانی، محصولات، ضایعات ساختمانی" و سایر مواد مربوط به "بارش و طوفان" را محدود کنید. با این وجود قوانین EPA حاکی از این است که این الزام در مواردی که خطر آلاینده ها آلوده به آبهای اطراف یا جو در اطراف محل ساخت و ساز شما وجود ندارد، غیر ضروری است.

تخلیه ممنوع

با توجه به قوانین EPA، تخلیه های خاصی ممنوع است، این در درجه اول برای محافظت از کارکنان قراردادی شما و محیط اطراف است. آنها شامل قوانین زیر می شوند.

  • پساب از تخلیه بتن، مگر اینکه "توسط یک کنترل مناسب اداره شود"

  • در نتیجه رنگ آمیزی، انتشار روغن، تركیبات و سایر مصالح ساختمانی از پساب خارج می شود

  • تخلیه سوخت، روغن و سایر آلاینده های مورد استفاده در تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه و تجهیزات

بسیاری از این قوانین مطمئنا به محدود کردن تاثیرات شما بر محیط زیست کمک خواهند کرد. با این حال، در سال های اخیر بسیاری از شرکت های ساختمانی در حال تصمیم گیری برای ترکیب ساختمان سبز در طراحی و ساخت و ساز خود هستند.

اهمیت ساختمان سبز

سازگار با محیط زیست

طبق نظر محققان محیط زیست LEED، این فرایند در طی فرآیند ساخت و ساز استفاده می کند که از مواد سازگار با محیط زیست می تواند سالانه 250 تن از انتشار گازهای گلخانه ای را ذخیره کند. علاوه بر این، طبق گزارش جدید Dodge Data و Analytics، ساختمان سبز هر سه سال یکبار دو برابر شده و 60 درصد از پروژه های ساختمانی انتظار می رود که تا سال 2018 سبز شود و تقریبا 70 درصد از پاسخ دهندگان این نظرسنجی با اشاره به هزینه های عملیاتی پایین به عنوان "بزرگترین از ساختمان سبز بهره مند شوید. این تحقیق همچنین می گوید که به طور فزاینده ای از شرکت های ساختمانی خواسته شده است که پروژه هایی را که هم پایدار و هم کارآمد هستند، بسازند. این محور به سوی پروژه های ساختمان سبز، موجب شده است تا EPA یک تحقیق قابل توجه در این زمینه را انجام دهد، با همکاری با موسسه ملی ساختمان های علمی در ایجاد یک راهنمای ساخت و ساز ساختمان سبز، که جزئیات نحوه ساخت و ساز شرکت ها می توانند به ساختمان سبز در حالی که ترکیب قوانین و مقررات مختلف فدرال آنها همچنین تعدادی از اقداماتی را جهت بهبود تاثیر ساخت و ساز بر محیط زیست ایجاد کرده اند که در زیر آمده است.

  • برنامه Energy Star - به عنوان مثال، EPA و وزارت انرژی یکپارچه شده اند تا برنامه انرژی Star را ایجاد کنند، که بر اساس استفاده از وب سایت EPA، استفاده از مواد انرژی کارآمد در ساختمان های سراسر ایالات متحده را ترویج می کند.

  • برنامه بازیافت صنعتی - این آژانس نیز با هدف ویژه ای در صنعت ساخت و ساز مانند برنامه بازسازی صنعتی EPA ارائه شده است که اطلاعاتی در مورد چگونگی بازیافت زباله های ساخت و ساز و تخریب برای کمک به اثرات زیست محیطی بخش ساخت و ساز می دهد. به عنوان بخشی از این برنامه، مواد صنعتی "می تواند در برنامه های کاربردی ساختمانی بازیافت شود" که توسط کارکنان قراردادی در محل استفاده می شود و حتی ممکن است "کیفیت محصول را بهبود بخشد".

  • برنامه EPA برای خرید مقرون به صرفه تر از محیط زیست - این برنامه به شرکت های ساختمانی کمک می کند تا به بهبود محیط خود کمک کنند، زیرا شرکت شما نیاز به خرید محصولاتی دارد که به محیط زیست کمک می کنند.

  • برنامه GreenScapes EPA - این برنامه "مقرون به صرفه" و "راه حل های سازگار با محیط زیست" را برای پروژه های ساخت و ساز در مقیاس بزرگ که شامل محوطه سازی می باشد، ارائه می دهد. هدف اصلی این برنامه این است که فاضلاب و آلودگی را از بین ببرید و برای حفاظت از منابع طبیعی در طول فرآیند ساخت و ساز کمک کنید.

یکشنبه, 19 شهریور 1396
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7512
تهران
داربست فلزی شکوری
1335
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
718
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
853
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5747
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2188
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی