روز جهانی کار و کارگر
روز جهانی کار و کارگر

نخستین روز ماه مه برابر با 11 اردیبهشت روز بین‌المللی کار نام دارد

در سال 1889 میلادی کنگره بین‌المللی کارگران در پاریس، به پیشنهاد نماینده کارگران امریکا، روز اول ماه مه را به عنوان روز جهانی کارگر برگزیدند و درپی آن در بسیاری از کشورهای دنیا، کارگران این روز را گرامی می‌دارند.

در سال 1886 میلادی، پلیس شیکاگو با حمله به تظاهرات گسترده کارگران، که برای 8 ساعت کار درروز و حق تشکیل اتحادیه‌های کارگری برپاشده بود، آنان را به خاک و خون کشیدند. چند روز بعد از این واقعه دادگاه چند تن از رهبران کارگران را محاکمه و به مرگ محکوم کرد.

یکی از رهبران کارگران اعتصابی، پس از اعلام رای، در برابر دادگاه چنین گفت: کارگران این که دریافته‌اند که می‌توانند با اتحاد و همبستگی و مبارزه جمعی مشکلات خود فائق آیند. آنان می‌دانند که چه قدرت عظیمی در اتحاد ایشان نهفته است، به همین علت است که کارفرمایان با تمام توان می‌کوشند تا اتحاد کارگران را بشکنند، و میتینگ کارگران را به خاک و خون بکشانند، ما کارگران گردهم آمدیم تا اندکی از حقوق خود را باز پس بگیریم، اما اکنون از دادگاه و زندان سردرآورده‌ایم. آیا این است معنای برابری و عدالت درجامعه ما؟ امروز اگر صدای حق‌طلبانه ما را با گلوله خفه می‌کنید، مطمئن باشید که این صداها از این پس خاموش شدنی نیست، بلکه هر روز طنین آن رساتر خواهد شد.

رهبران کارگران شیکاگو به دست مستکبران جان باختند، اما حقانیت گفته‌هایشان به تدریج بر همگان مسلم شد.

در سال 1919 بر براساس معاهده ورسای سازمان بین‌المللی کار به عنوان یک نهاد خود مختار و وابسته به مجمع عمومی سازمان ملل متحد برپا شد.

موافقت نامه مربوط به برقراری رابطه بین این سازمان و سازمان ملل متحد در سال 1946 به تصویب رسید و آن را به صورت نخستین کارگزاری تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد درآورد.

در ایران نیز هر ساله روز کار و کارگر گرامی داشته می شود اما مستفانه نرخ تورم هیچگاه با افزایش حقوق کارگران متناسب نبوده و همیشه حقوق کارگران با تورم فاصله زیادی دارد و معیشت آنها روز به روز به خطر می افتد از این رو چرخ اصلی اقتصاد را کارگران می چرخانند اما هر لحظه ممکن است این چرخ از حرکت متوقف شود .

داربست بندان و روز جهانی کارگر

داربست بندان و برخی مشاغل حساس خصوصا کار در ارتفاع علاوه بر مشکلات معیشتی که قبل تر توضیح داده شد از عدم ایمنی کار در ارتفاع رنج می برند و هیچ نظارتی در این حوزه وجود ندارد . کارگران داربست بند بدون هیچ تجهیزات حفاظت فردی بر روی داربست کار می کنند و حتی هیچ آموزش مستمری برای آنها وجود ندارد سالانه تعداد زیادی در صنعت داربست جان خود را از دست می دهند که اغلب آنها جوان هستند چه بسا با تربیت این نیروها میشد چرخ اقصاد ایران را مستحکم تر از همیشه می کرد ولی متاسفانه شاهد بیشتر شدن حوادث در این حوزه هستیم.

امید است با حمایت از کارگران این حوزه با آموزش و نظارت صحیح باعث رشد و شکوفایی اقتصاد کشور شود ...

یکشنبه, 10 اردیبهشت 1402
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7520
تهران
داربست فلزی شکوری
1340
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
723
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
858
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5757
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2193
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی