در اجرای داربست توجه به چه نکاتی لازم است؟
در اجرای داربست توجه به چه نکاتی لازم است؟

اجرای داربست ساختمان

یکی از نکات مهمی که در صنعت ساختمان مطرح می باشد اجرای داربست است. داربست سازه ای فلزی است که برای کار در ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد. داربست ها معمولا از لوله هایی ساخته می شوند که این لوله ها بیشتر از جنس فلز می باشند. اتصالاتی نیز  جهت داربست بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

اجرای داربست باید با استفاده از لوله هایی انجام شود که کاملا سالم باشند و هیچ گونه پوسیدگی یا زدگی در آن ها وجود نداشته باشد. لوله هایی که در سطح کار استفاده می شوند نباید فاصله ای بیشتر از 5 سانتی متر با یکدیگر داشته باشند. لوله هایی که برای اجرای داربست مورد استفاده قرار می گیرند معمولا با استفاده از سیم هایی ضخیم به یکدیگر متصل می شوند.

نکته دیگری که در اجرای داربست مطرح است تحمل وزن توسط داربست می باشد. داربست باید علاوه بر وزن خود تا 4 برابر وزن بیشتر را تحمل نماید. پایه های داربست به صورت شیبدار نصب می شوند که این موضوع به مقاومت داربست کمک می کند.

نکات مهم در اجرا نمودن داربست

ضخامت تخته هایی که بر روی داربست نصب می شوند باید با یکدیگر برابر باشند. بهتر است برای اجرای داربست از مهار استفاده شود. این موضوع باعث می شود داربست بعد از نصب تکان نخورد و حرکت زیادی نداشته باشد. یکی از نکات ایمنی داربست کار نکردن بر روی داربست در شرایط آب و هوایی نامناسب است. در اجرا نمودن داربست باید به خطوط برق توجه شود و داربست فاصله مناسبی از آن ها داشته باشد.

برای جلوگیری از زنگ زدگی بر روی لوله داربستی و اجزای دیگر داربست لازم است از ضد زنگ بر روی آن ها استفاده شود. توجه داشته باشید که نباید از بست های چدن برای نصب داربست استفاده گردد. بار داربست باید به شکل متوازن و یکنواخت بر روی سکوی داربست تقسیم شود. برای اجرای داربست نیاز است قبل از اجرا مجوزهای لازم اخذ شوند.

داربست مناسب ساخت و ساز

داربست مناسب ساخت و ساز

لباس مناسب برای اجرای داربست

استفاده از لباس مناسب برای اجرای داربست یکی از نکات ضروری است که باید حتما به آن توجه شود. علاوه بر لباس مناسب که باید برای کار راحت باشد استفاده از کفش مناسب برای اجرا نمودن داربست نیز لازم است. دستکش هایی که توسط افراد برای کار استفاده می شود از جنس برزنت است که باعث می شود لوله داربستی به راحتی در دست کارگران قرار بگیرد و سر نخورد.

نکات فنی اجرای داربست فلزی

اجرای داربست باید توسط افراد ماهر و متخصص انجام شود. پایداری و ایمنی در اجرا نمودن یک داربست از ضروریات است. ستون های داربست باید روی پایه ای محکم و در صورتی که امکان دارد بر روی صفحات زیر ستون قرار داده شود. تخته هایی که سکوی داربست را تشکیل می دهند باید به طور کامل کیپ باشند و بین آن ها فاصله ای نباشد. بر روی سکوهایی که ارتفاعی بالاتر از دو متر دارند باید از تخته پنجه استفاده گردد.

مراحل اجرا نمودن یک داربست

برای اجرای یک داربست ابتدا محل مورد نظر توسط پیمانکار بازدید می شود. در صورتی که شرایط مناسب برای اجرای داربست در مکان مورد نظر مهیا نباشد به کارفرما زمان لازم برای بهبود شرایط داده می شود. سپس گروه پیمانکاری لوله ها را به محل مورد نظر منتقل می کند. پس از حمل لوله ها و دیگر تجهیزات مورد نیاز اجرا نمودن داربست توسط نصاب انجام می گیرد. در حین کار متخصص اجرا از مراحل کار بازدید می کند.

ﺳﻪشنبه, 07 فروردین 1403
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7544
تهران
داربست فلزی شکوری
1350
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
737
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
873
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5779
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2206
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی