نکات مهم در استفاده از کلایمر و مزیت آن نسبت به داربست
نکات مهم در استفاده از کلایمر و مزیت آن نسبت به داربست

کلایمر چیست؟

دستگاه کلایمر در واقع نوعی تجهیز است که برای دسترسی به فضاهایی از سازه های بلند مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله امروزه جایگزین بسیار مناسبی برای داربست های ساختمانی محسوب می شود. بالابرها معمولا به دو دسته تقسیم می شوند که دسته اول دارای حرکت عمودی و دسته دوم حرکت عمودی-افقی دارند. این وسیله در حقیقت داربست معلقی است که در کشور ما به آن قندوله یا بالابر نما گفته می شود. این دستگاه دارای سبدی با طول حدود 2 تا 6 متر می باشد که در موارد مختلفی مانند تمیزکاری، بالا بردن مصالح در صنعت ساختمان، تعمیرات مربوط به نما و جابجایی تجهیزات مختلف کارگاهی استفاده می شود.

مزیت دستگاه کلایمر نسبت به داربست

کلایمر در مقایسه با داربست دارای هزینه نصب بسیار پایین تری می باشد. این محصول دارای ترمز اضطراری می باشد و حرکت آن با استفاده از سیم بکسل که به پایه های نگهدارنده آن متصل شده انجام می شود. استفاده از این دستگاه سبب می شود که کارهای اجرایی با سرعت بالاتری انجام گیرد. ایمنی کارگران با استفاده از بالابر افزایش می یابد. استفاده از این دستگاه بسیار ساده است و با استفاده از یک سیستم کنترل به سادگی می توان آن را جابجا نمود. این دستگاه نسبت به داربست دارای وزن و حجم کمتری می باشد و ایمنی بالاتری دارد. بالابر را می توان بعد از اتمام پروژه نیز مستقر نمود و برای تمیز کردن نمای ساختمان از آن استفاده کرد.

انواع بالابر

کلایمرها با توجه به نوع کاربرد و ظرفیت در انواع مختلفی وجود دارند. تفاوت کلایمرهای عمودی و عمودی-افقی به دلیل ریلی است که در بالای ساختمان قرار میگیرد. کاربران می توانند بسته به نیاز خود برای حرکت های جانبی دستگاه از مکانیزم های دستی و برقی استفاده نمایند. توجه داشته باشید دستگاه هایی که هم دارای حرکت افقی و هم عمودی هستند قیمت بالاتری دارند.

کلایمر دستی

این نوع یکی از ساده ترین کلایمر هاست که با استفاده از نیروی دست میتوان آن را جابجا نمود. باید در نظر داشت که برای ساختمان هایی با ارتفاع زیاد استفاده از این نوع توصیه نمی شود. از این دستگاه می توان برای جابه جایی نفرات نیز استفاده کرد اما نسبت به نوع برقی دارای سرعت پایین تری می باشد.

کلایمر برقی

نوع دیگری از بالابر کلایمر برقی است که برای کار در ارتفاع بسیار مناسب است. این دستگاه  با الکتروموتور کار می کند و برای نماکاری یا تمیز کردن نما در ساختمان های بلند بسیار کاربردی است. در این دستگاه بالا و پایین بردن سبد با استفاده از برق انجام می شود. این دستگاه دارای یک جعبه فرمان و دکمه هایی برای کنترل بالابر است. کار با این دستگاه نسبت به نوع مکانیکی یا دستی آن بسیار ساده تر است. هدایت این دستگاه در جهت های مختلف امکان پذیر می باشد.

کلایمر برقی

کلایمر برقی

عوامل تاثیر گذار در قیمت

قیمت کلایمر تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون اندازه سبد، ظرفیت و سیستم ترمز اضطراری قرار می گیرد. سیستم ترمز می تواند برای بالا بردن ایمنی این دستگاه مورد استفاده باشد. برای استعلام قیمت لازم است با کارشناسان تماس گرفته و ضم توضیح کاربرد مورد انتظار از این دستگاه بهترین نوع آن را انتخاب نمایید.

چهارشنبه, 09 اسفند 1402
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7545
تهران
داربست فلزی شکوری
1351
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
737
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
874
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5779
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2206
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی