استفاده از داربست مناسب در ساخت و ساز
استفاده از داربست مناسب در ساخت و ساز

استفاده از داربست در پروژه ساخت و ساز

در یک پروژه ی ساخت و ساز داشتن اطلاعات کافی در مورد مراحل ساختمان سازی ضروری است. داربست، سازه ای موقتی است که بستر مناسبی را برای انجام عملیات ساخت و ساز به وجود می آورد. این سازه می تواند امکان کار در ارتفاع را برای افراد فراهم نماید و دسترسی به نقاط دشوار را آسان کند.

نوع داربست به چه مواردی بستگی دارد؟

انواع داربست با توجه به نوع پروژه ی ساخت و ساز متفاوت است. داربست فلزی از لوله های فولادی ساخته می شود که با استفاده از بست های مخصوصی به یکدیگر اتصال یافته اند. لوله هایی که در این نوع داربست مورد استفاده قرار می گیرند باید دارای استانداردهای مشخصی باشند. لوله داربستی در انواع سبک و سنگین تولید و عرضه می شود. برای اجرای داربست فلزی معمولا از لوله های صنعتی استفاده می گردد. البته باید توجه داشته باشید که انتخاب جنس لوله به شرایط آب و هوایی منطقه و کاربرد مورد انتظار نیز بستگی دارد.

داربست فلزی

ساخت و ساز با استفاده از داربست های فلزی مقاوم که معمولا از لوله هایی با ضخامت 2/11 اینچ تولید می شوند دارای ایمنی بیشتری می باشد. تحمل وزن در این نوع لوله از انواع دیگر بیشتر است. از آنجایی که فروریختن یک داربست در پروژه ی ساخت و ساز می تواند صدمات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد استفاده از لوله های مقاوم که تحمل وزنی بسیار بالایی داشته باشند ضروری می باشد. یکی از مقاوم ترین موادی که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد فولاد است به همین دلیل لوله ها معمولا از جنس فولاد ساخته می شوند. لوله های فولادی در برابر فشار و خمش مقاوم هستند. در کنار استفاده از لوله های با کیفیت و مناسب، مهارت داربست بندی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ایمنی داربست با استفاده از اتصالات و بست های داربست که به طور مناسب به یکدیگر اتصال یافته اند افزایش می یابد. بست های چهار پنج، گردون و بست اچ از انواع بست داربست هستند که برای ایمن سازی داربست های فلزی به کار می روند.

داربست سنگین

داربست سنگین در صنعت ساختمان برای کارهایی نظیر نما کردن ساختمان، سنگ تراشی و کارهایی که در ساخت و ساز به فضاهای بیشتری نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع داربست دارای طبقات انعطاف پذیر بسیار زیادی است. معمولا این نوع داربست در ارتفاع 2 متر و طول 3 متر ساخته می شوند. البته می توان این داربست ها را در طول و عرض و ارتفاع های دیگر نیز بسته به نوع پروژه ساخت و ساز اجرا نمود.

ساخت و ساز و الزامات آن

ساخت و ساز و الزامات آن

داربست متحرک چیست و چه کاربردی دارد؟

داربست متحرک نصب و جابه جایی بسیار آسانی دارد. معمولا قیمت این داربست ها مناسب تر است. در مکان های کوچکی که نیاز است داربست به داخل خانه و خارج آن جا به جا شود این نوع داربست مورد استفاده قرار می گیرد. این داربست ها دارای چرخ هایی می باشند که امکان جا به جایی را برای افراد فراهم می کنند. داربست متحرک می تواند در اندازه های مختلف اجرا شود. در فضاهای کوچک حتی می توان داربست متحرک را تا حدود 14 متر اجرا نمود.

منبع : sata.com

چهارشنبه, 02 اسفند 1402
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7544
تهران
داربست فلزی شکوری
1350
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
737
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
873
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5779
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2206
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی