راهنمای خرید بهترین آسانسور برای ساختمان
راهنمای خرید بهترین آسانسور برای ساختمان

برای بسیاری از متقاضیان، قیمت آسانسور مهم ترین گزینه در هنگام خرید است اما این امر به کلی اشتباه است و عوامل دیگری هم وجود دارند که می توان آن ها را مدنظر قرار داد. انواع مختلفی از آسانسورها با اهداف متفاوت در بازار امروز ایران وجود دارد. درک انواع مختلف آسانسور برای تصمیم گیری اینکه کدام آسانسور برای مکان و نیازهای حمل و نقل شما مناسب است، نکته کلیدی است. در ادامه با انواع آسانسور های قابل نصب برای ساختمان مسکونی یا تجاری آشنا خواهید شد:

قیمت انواع آسانسور

  • آسانسور کششی گیربکسی و گیرلس
    در آسانسورهای کششی، کابین توسط بکسل های فولادی روی یک فلکه، بالا و پایین می رود. همچنین آسانسوری که موتور آن دارای جعبه دنده هست، آسانسور گیربکسی و موتوری که جعبه دنده ندارد، آسانسور گیرلس می نامند. که هم برای مسافر بر و هم باربر می توان از این نوع آسانسور استفاده نمود. از جمله قطعات مورد استفاده در این آسانسورها می توان به موتور گیربکس و گیرلس، ریل، درب، کابین، تابلو فرمان، و لوازم مکانیک و راه اندازی اشاره کرد.
  • بالابر خانگی هیدرولیکی
    در آسانسور و بالابرهای خانگی، کابین توسط جک بالا و پایین می شود که بصورت جک از زیر و جک از بغل قابل نصب هست. در آسانسور های هیدرولیک هم می توان برای مسافر بر و هم باربر استفاده نمود. از جمله قطعات مورد استفاده در این آسانسورها می توان به :پاوریونیت، جک، کاراسلینگ،شیرفلوکنترل، شلنگ هیدرولیک، روغن و همچنین ریل و درب اشاره نمود.
  • آسانسور پنوماتیک شیشه ای
    آسانسور شیشه ای بسیار گران قیمت است. در آسانسور های شیشه ای بیشتر از شیشه بعنوان نمای بیرونی آسانسور استفاده می شود و معمولا بعنوان مسافربر در ساختمان استفاده می شوند.

کابین آسانسور لوکس

فاکتورهای با اهمیت در هنگام خرید آسانسور

 در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از خرید آسانسور برای ساختمان خود آنها را در نظر بگیرید:

  • نیازهای ساختمان خود را ارزیابی کنید
    اولین چیزی که قبل از خرید آسانسور باید در نظر بگیرید، این است که نیازهای خاص آپارتمان یا ساختمان خود را ارزیابی کنید. هنگام خرید آسانسور، نکات زیر را ارزیابی کنید:
    - هر چند وقت یکبار از آسانسور استفاده می شود؟
    - آیا از آن برای مسافر یا بار یا برای هر دو استفاده خواهید کرد؟
    - برگه استاندارد آسانسور می خواهید یا نه؟
    بیشتر اوقات، رعایت قوانین ساختمان تنها دلیلی است که مردم را مجبور به نصب آسانسور در ساختمان می کند. بودجه نکته مهمی است که باید در نظر گرفته شود، اما استفاده از آسانسور  مطابق  نیازهای شما باید در اولویت باشد.
  • محل قرارگیری آسانسور در ساختمان کجاست؟
    نکته بعدی این است که در نظر بگیرید که آسانسور خانه شما در کجا قرار خواهد گرفت. یک آسانسور نه تنها برای کابین، بلکه برای اتاق موتور نیز به فضا نیاز دارد. آسانسور فضای زیادی را در ساختمان مسکونی یا تجاری شما اِشغال می کند. باید این را در نظر بگیرید که ممکن است امکان نصب آسانسور در آن محلی که قصد دارید، وجود نداشته باشد. بر اساس الزامات و محدودیت های طراحی آسانسور می توان آن را در داخل یا خارج از خانه نصب کرد.
  • زمان نصب آسانسور
    پس از ارزیابی نکات ذکر شده و انتخاب نوع و مدل آسانسور، باید زمان نصب آسانسور را در نظر بگیرید. فرآیند نصب ممکن است شامل تغییراتی در ساختمان شما باشد. این عامل نه تنها می تواند زمان نصب را افزایش دهد، بلکه هزینه ها را نیز افزایش خواهد داد. همچنین پیامدهایی همچون گرد و غبار، سر و صدا، و ترافیک را می تواند در پی داشته باشد که برای خانواده شما مزاحمت ایجاد می کند. چون فرآیند نصب ممکن است چندین هفته طول بکشد، لذا بهتر است این عامل را قبل از شروع فرآیند نصب با شرکت خود در میان بگذارید.
  • نگرانی های ایمنی و استاندارد در آسانسور
    مهم است که هنگام انتخاب آسانسور مسکونی خود عواملی مانند قابلیت اطمینان و ایمنی را در نظر بگیرید. مهمترین هدفتان این باشد که امنیت خانواده خود را بالاترین اولویت بدانید. پس از انتخاب چند مدل آسانسور ، ویژگی های ایمنی آنها را بررسی کنید.  همچنین در آسانسور باید قوانین ایمنی محلی رعایت شده و استاندارد مورد نیاز اخذ شده باشد.
  • گارانتی و  الزامات تعمیر و نگهداری آسانسور
    هنگام در نظر گرفتن الزامات تعمیر و نگهداری، باید روی شرکت نصب کننده تمرکز کنید. باید بدانید که آنها خدمات تعمیر و نگهداری منظم را ارائه می دهند یا خیر. همچنین به خاطر داشته باشید که تعمیر و نگهداری منظم نقش مهمی در ایمنی ارائه شده توسط آسانسور دارد. بایستی گارانتی قطعات آسانسور را در نظر بگیرید. به دنبال برند و مدلی باشید که دارای پوشش گارانتی طولانی تری باشد.
  • خرید آسانسور خود را از یک برند معتبر انجام دهید
    همانطور که قبلا ذکر شد، آسانسور یک سرمایه گذاری بلندمدت است و از این رو نباید پول خود را صرف شرکت جدیدی کنید که اخیراً تشکیل شده است، و حتی قیمت های ارزان تری نسبت به سایر شرکت ها دارد .همیشه یک آسانسور برند را از یک تولید کننده معتبر خریداری کنید تا مطمئن شوید که سرمایه گذاری شما می تواند بهترین ارزش را برای ساختمان شما فراهم کند.  با توجه به تحریم بودن کشور ایران و مشکلات اقتصادی پیش آمده در سال های اخیر ، از قطعات با برندهای خاص خارجی که بصورت پک از طرف شرکت های آسانسوری پیشنهاد می شود، استفاده ننمایید چون خدمات پس از فروش این نوع آسانسورها با مشکل جدی روبرو خواهند شد.

شرکت آسانسور فعال

ویژگی یک آسانسور خوب چیست؟

  • راحتی اولین ویژگی مهم یک سیستم خوب است.

مقصود از راحتی عدم بروز آلودگی صوتی، کم سر و صدا بودن و عدم لرزش کابین آسانسور است.

  • بازدهی مناسب، دیگر ویژگی مهم یک بالابر خوب است.

مقصود از بازدهی مناسب آن است که ساختار و طراحی بالابر بسته به موقعیت مورد استفاده به ‌نحوی باشد که از نظر ظرفیت و سرعت جواب‌گوی نیاز افراد باشد.

بازدهی مناسب بیش از هرچیز از هدررفت وقت جلوگیری می‌کند.

  • در دسترس بودن، ویژگی مهم دیگر یک آسانسور خوب است.

مقصود از دسترس بودن، در واقع تأمین این اطمینان در کاربر است که می ‌تواند از آسانسور در همه  اوقات و به‌ هنگام نیاز استفاده کند.

  • ویژگی مهم دیگری که بی ‌تردید یکی از ضروری ‌ترین و اساسی ‌ترین ویژگی‌ های هر آسانسوری به ‌شمار می ‌آید، ایمنی است.

طراحی آسانسور باید به‌نحوی باشد که تا جای ممکن از بروز هرگونه حادثه‌ی خطرناک ممانعت به‌ عمل آید و احتمال بروز هرگونه پیش ‌آمد ناگوار به حداقل برسد.

هیچ ‌چیز مهم‌ تر از جلوگیری از بروز خسارت‌ ها و صدمه‌ های مالی و جانی نیست.

مطمئنا در پشت یک آسانسور یک شرکت آسانسور قدرتمند وجود دارد که از تمام جهات این محصول را پشتیبانی می کند. در واقع این شرکت خوب است که شما را به هدفتان می رساند. به همین دلیل توصیه می کنیم که برای خرید آسانسور خوب سعی کنید بهترین برندها را انتخاب کنید.

ﺳﻪشنبه, 11 بهمن 1401
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 1

محمد
محمد
ﺳﻪشنبه, 23 اسفند 1401

سلام خسته نباشید لطفا درباره سیستم black out و مزایای آن بیشتر صحبت کنید ممنون

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7544
تهران
داربست فلزی شکوری
1350
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
737
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
873
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5779
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2206
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی