توجه به متریال ها و جزئیات اساسی در ساخت و ساز
توجه به متریال ها و جزئیات اساسی در ساخت و ساز

تفاوتی ندارد که قصد طراحی ویلا یا ملک آپارتمانی را دارید. باید به چند مسئله مهم توجه کنید. اولین مسئله انتخاب فضا و موقعیت جغرافیایی است. پس از آن مسئله ساخت‌وساز و متریالی که شما در طراحی ویلا و باغ یا هر سازه‌ای استفاده می‌کنید اهمیت زیادی دارد. خوب وقتی کسی قصد طراحی باغ ویلا را دارد قطعاً علاوه بر ظاهر زیبا کیفیت و استحکام نیز مهم است. خوب چند شرط مهم است که در واقع انتخاب متریال را برای شما آسان‌تر می‌کند. کاربری ملک، مدت زمانی که برای بهره‌برداری در نظر دارید، سرعت و در نهایت نگه‌داری که بعداً باید انجام شود.

توجه به متریال‌ها و جزئیات اساسی در ساخت‌وساز

درصورتی‌که ساختمان از متریال‌های خیلی اقتصادی و کم‌کیفیت ساخته شود. قطعاً هزینه نگه‌داری آن هم زیاد خواهد شد. علاوه‌برآن مسئله انتخاب موقعیت جغرافیایی و مصالحی که استفاده می‌کنید موضوع مهمی است. چون قطعاً در مناطقی مانند شمال کشور نمی‌توانید سقف‌های مسطح پیاده‌سازی کنید. در هنگامی که شما قصد بستن قرارداد با پیمانکار و ساخت و اجرای سازه را دارید. خوب مهم است که انتخاب کنید طراحی و ساخت ویلا مدرن انجام شود یا مایل به سبک‌های کلاسیک هستید.

نکات مهم حین انتخاب مصالح ساختمانی

شرکت طراحی و ساخت ویلا آبگون دیزاین یکی از مؤسسه‌های طراحی ویلا و ساخت انواع سازه‌های ویلایی، پروژه‌های زیباسازی و طراحی داخلی، آبنما و دیوار سبز می‌باشد. در واقع شما می‌توانید با خدمات این شرکت علاوه بر انجام پروژه‌های ساخت‌وساز و عمران، در طراحی داخلی نیز به شرکت‌های دیگر بی‌نیاز شوید. در طراحی و ساخت ویلا در مرحله اول شما نیاز به صحبت و برگزاری جلسه با کارفرما خواهید داشت. ضمن این که هیچ محدودیت مکانی و موقعیت جغرافیایی برای اجرای پروژه‌ها وجود ندارد. معمولاً ویلا و یا سازه‌های رفاهی با استفاده از متریال‌های چوب، بلوک، آجر، فلز، بتن LSF و ... ساخته می‌شوند. در مرحله فونداسیون شما نیاز به یک سری مصالح خاص خواهید داشت.

خوب مرحله مهم در اجرای فونداسیون یک ساختمان برش‌کاری و خم کردن میلگردها می‌باشد. میلگردها باید درست انتخاب شوند. خوب نمونه‌هایی در بازار موجود هستند که یا قیمتشان بالا است. یا استانداردهای ایران را پاس نکرده‌اند و یا این که به‌طورکلی قابل‌استفاده از موقعیت جغرافیایی موردنظر شما نخواهند بود. در مقابل قرارگیری میلگردها در نقاطی که روی نقشه مشخص شده‌اند اهمیت زیادی دارد.

نکات مهم حین انتخاب مصالح ساختمانی

 

 

مراحل ساخت‌وساز در ایران چگونه است؟

در ادامه اجرای فونداسیون شما باید به بخش قالب‌بندی و بتن‌ریزی توجه زیادی داشته باشید. عمل آوردن بتن و همین‌طور نگه‌داری آن بسیار حائز اهمیت است. خوب در پروژه‌های ساختمان‌سازی و فعالیت‌های عمرانی حضور یک ناظر ساختمان ضروری است. او می‌تواند از بروز اشتباهات احتمالی توسط پیمانکار جلوگیری کند. در واقع ناظر وظیفه دارد که خاک زیر فونداسیون را از نظر استحکام چک کند، همین‌طور لازم است که بتن از لحاظ کیفیت، ضخامت و همین‌طور حجم بررسی شود.

خوب طراحی ویلا به سبک مدرن انجام می‌شود. یا این که مشتری مایل است از نمونه‌های سنتی پیروی کند. در نتیجه به او طراحی ویلا کلاسیک پیشنهاد می‌شود. در نهایت هر دوی این سازه‌ها نیاز به اجرای سقف خواهند داشت و معمولاً در بیشتر پروژه‌های اجرایی از سقف ویلایی شیب‌دار استفاده می‌شود. خوب این نوع از سقف ویژگی‌های منحصر به خود را دارد. مقاومت این سقف‌ها در برابر آتش‌سوزی بالا بوده رنگ آن‌ها در مقابل بارش باران و تغییرات آب‌وهوایی، رطوبت و برف ثبات خوبی دارد. ضمن این که ورق به کار گرفته در ساخت سقف ویلا از نوع گالوانیزه می‌باشد. در نتیجه در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد و همین‌طور این متریال نیاز به نگه‌داری ندارد.

نکات مهم در مورد محوطه‌سازی ویلا

طراحی باغ ویلا از جمله پروژه هایی است که ذوق و هنرمندی یک معمار را نشان خواهد داد. چرا که در طراحی و ساخت ویلاها نسبت به طراحی پلان های شهری معمار آزادتر است و می تواند در کنار علایق مشتری از هنر و خلاقیت خود بهره بگیرد و طرحی بسیار زیبا بیافریند.

خوب بخش مهمی از دغدغه کسانی که اقدام به طراحی و سفارش ساخت ویلا می‌دهند. محوطه‌سازی ویلا می‌باشد. ازاین‌رو یکی از اساسی‌ترین بخش‌ها بوده و درصورتی‌که شرکت مربوطه تخصص لازم در این زمینه را نداشته باشد. احتمالاً شما را با هزینه‌های زیادی مواجه می‌سازد. خوب معمولاً افراد در ساخت فضا و محوطه‌سازی یا علاقه‌مند به توسعه گیاهان و دختران و فضای سبز هستند. یا مثلاً قصد ساخت استخر و یا جلوگیری از نفوذ گونه‌های گیاهی هستند و قصدشان پاک‌سازی و به طور مثال اجرای استخر و یا هر چیز دیگری است. لازم است که محوطه بیرون ویلا یا سازه شما مسطح شود. پس از آن باید محوطه به‌خوبی حفاظت شده و در نهایت کف‌سازی شروع گردد. مثلاً می‌توانید تراسی جذاب، حیاط‌خلوت یا استخر در باغ خود اجرا کنید. در مقابل شرکت‌های اجرایی به شما الگوهایی ازپیش‌طراحی‌شده و ماکت‌های طراحی ویلا ارائه می‌دهند. در واقع این نمونه کار آن‌هاست و مشتری نیز انتظار دارد در انتخاب چنین پروژه‌ای را تحویل بگیرد.

خوب معمولاً انجام پروسه محوطه‌سازی ویلا بعد از مراحل فونداسیون، اجرای اسکلت، نازک‌کاری و نماسازی انجام می‌شود. پس می‌توانید سرفرصت و باحوصله به آن بپردازید و حتی در این بخش از آبنما و... استفاده کنید.

نکات مهم در مورد محوطه‌سازی ویلا

توجه به جزئیات در اجرای نماسازی ساختمان‌ها

یکی از بخش مهم که اهمیتش کم تر از طراحی داخلی و معماری داخلی نیست. نماسازی خواهد بود. جلوه و ظاهر در یک آپارتمان و حتی ساختمان ویلایی موضوع مهمی است که باید بادقت انجام شود. بسته به این که طراحی ویلا کلاسیک است یا مدرن، المان‌های مختلفی در ساخت نما استفاده می‌شوند. از آجر، سنگ نما و سیمان گرفته که هرکدام از آن‌ها باید بادقت مثال‌زدنی انجام شوند. یک مسئله مهم که بسیاری از مشتریان پروژه‌های ساختمانی و شرکت‌های طراحی و معماری با آن درگیر هستند سرهم‌بندی و عدم صرف وقت برای ساخت نمای جذاب و مقاوم است. بالاخره عوامل محیطی می‌تواند موجب بروز آسیب به نمای ساختمان شما شود. لازم است که نما حتماً مطابق با شرایط آب‌وهوایی و با بررسی استانداردهای لازم انتخاب شود. امروزه حتی از نمای کامپوزیت و طرح‌های خاص سنگ نیز برای این بخش استفاده می‌شود.

تمامی این موضوعات از جزئیات اساسی در ساخت‌وساز هستند. لازم است که پیش از هر کاری تجربه و تخصص مؤسسه‌ای که قصد اجرای پروژه ویلای شما را دارد را بررسی کنید. با آن‌ها صحبت کنید و ببینید بر اساس متریال‌های مرسوم موجود در بازار ایران از نظر آن‌ها بهترین گزینه کدام خواهد بود. در نهایت نماسازی ساختمان ویلایی به دو شکل باز و نیمه‌باز و بر اساس هزینه به دسته‌بندی‌های ریز و جزئی‌تری تقسیم می‌شوند. به‌طورکلی ساختمان بستگی به ابعاد، نوع متریال، سبک و همین‌طور متراژ خواهد داشت.

 

 

 

شنبه, 06 آذر 1400
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7522
تهران
داربست فلزی شکوری
1341
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
725
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
863
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5758
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2194
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی