هزینه ساخت ویلا در شمال کشور چقدر است؟
هزینه ساخت ویلا در شمال کشور چقدر است؟

امروزه باتوجه به رونق صنعت گردشگری و همچنین تمایل افراد برای اقامت های کوتاه مدت در مناطق شمالی کشور، که دلیل آن هم خوش آب و هوایی و زیبایی این مناطق است، ساخت ویلاهای معمولی و حتی لاکچری،  بسیار رشد چشمگیری داشته است که همین موضوع، ما را به این فکر انداخت که مقاله ای در مورد هزینه ساخت ویلا در مناطق شمالی کشور بنویسیم. این مقاله می تواند برای افرادی مفید باشد که قصد ساخت ویلا را دارند و می خواهند بدانند با سرمایه ای که دارند، آیا اصلا می شود به فکر ساخت ویلا باشند؟ هزینه ساخت ویلاهای معمولی چقدر است؟ هزینه ساخت ویلاهای لاکچری چطور؟ چه چیز هایی در تعیین قیمت تمام شده یک ویلا اثر گذار است؟ اگر به دنبال پاسخ این پرسش ها هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

به دلیل اینکه ما تجربه ساخت چندین ویلا در تنکابن را داریم ملاک برآورد هزینه روی تجارت ما جهت ساخت ویلا لاکچری در تنکابن می باشد. البته سعی میکنیم تا با بیان شرایط مختلف هزینه ساخت انواع طیف ساختمان ها را در این مقاله پوشش دهیم اما توجه داشته باشید طبق تجربه ما در ساخت ویلاهای لوکس تنکابن هزینه ساخت هر متر مربع ویلا تقریبا 10 میلیون تومان می باشد.

هزینه ساخت ویلا در شمال کشور چقدر است؟

برآورد هزینه ساخت در صنعت ساختمان، یکی از چالشی ترین مراحلی است که با آن مواجه می شویم. خصوصا اگر در این بین با افزایش قیمت مصالح و... هم همراه باشیم که کار را سخت ترمی کند؛ از یک طرف مشتری به دنبال یک قیمت مشخص است و از طرف دیگر، عواملی متعددی در تعیین قیمت اثرگذار است که بعضی از این عوامل، قیمت ثابت و مشخصی ندارند.ولی با وجود این مسائل، در کل این طرح و متریال مصرفی است که هزینه ساخت را مشخص می کند و البته هزینه ساخت را، تا زمانی که طرح مشخص نشود و نقشه ها مشاهده نشوند، نمی شود اعلام کرد و برای برآورد دقیق هزینه ساخت ویلا، باید متره و برآورد شود که با وجود این، باتوجه به تورم و افزایش قیمت ها، این هزینه ساخت بعدا باید به روز شود.

پس از مشخص کردن طرح و نقشه ها، یکی از مهم ترین مواردی که بر هزینه ساخت ویلا تاثیر زیادی دارد، نوع مصالحی است که در ساخت سازه ی خود استفاده می کنیم. در ادامه برای آشنایی شما با این موارد، به چند نمونه اشاره می کنیم. در نمای ساختمان، یک مشتری برای ساخت ویلای لاکچری خود، تقاضا دارد که از سنگ درجه یک عباس آباد استفاده شود که همین سنگ، یک مترمربع آن، بالای یک میلیون تومان هزینه دارد، از طرف دیگر، مشتری برای ساخت ویلای معمولی خود، تقاضای استفاده از سنگ تراورتن درجه 3 ای را دارد که قیمت بسیار پایین تری دارد.

ساخت ویلا

مورد دیگری که بخواهیم مثال بزنیم گچ است؛ گچ پلیمری در مقایسه با گچ معمولی هزینه بسیاری بالاتری چه در خرید گچ و چه در اجرای آن دارد. از موارد دیگر می توان به نوع کاشی، سرامیک، نوع سقف (شینگل، دکرا، ورقی، ایرانیت، سفال، آندولین و...)، طرح و چوبی که برای کابینت آشپزخانه استفاده می شود و... اشاره کرد. با وجود این مثال ها، با تاثیری که نوع مصالح مصرفی بر هزینه ساخت ویلا دارد، آشنا شدید. پس در زمان خرید مصالح دقت کنید که نوع مصالحی که انتخاب می کنید، می توانید بسیار در قیمت تمام شده ویلا اثرگذار باشد.

یکی دیگر از مواردی که می تواند هزینه ساخت را بالا ببرد، امکاناتی است که شما برای ویلای خود تقاضا می کنید. مثلا در بعضی ویلاها، مشتری درخواست هوشمند سازی ویلای خود را دارد که مثلا با باز شدن درب ویلا، پرده کنار برود، یا سیستم گرمایشی و یا سرمایشی روشن شود و... که این ها قطعا هزینه ها را بالا می برند.

بعضی از موارد، ممکن است در ابتدا هزینه بالایی را به همراه داشته باشد، ولی باتوجه به مزیتی که دارد، در بلند مدت به صرفه به نظر می رسد. نمونه آن، سیستم تصفیه ی آب است که آب باران را می گیرد و ذخیره میکند و   و برای آب دادن به گل و گیاه، سیفون توالت و... مورد استفاده قرار می گیرد که این مورد، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر میزان مصرف آب شما داشته باشد و به میزان قابل توجهی، در مصرف آب خانگی، صرفه جویی می شود.

با توجه با مطالبی که گفته شد، به این نتیجه رسیدیم که بحث هزینه را نمی شود قطعی و مشخص اعلام کرد و مواردی که در بالا گفته شد به همراه سختی و سهولت کار و...، در مشخص کردن هزینه ساخت ویلا اثرگذار هستند. با وجود این، مشخص است که ساخت ویلاهای لاکچری در مقایسه با ویلاهای معمولی هزینه های بسیار بالاتری دارند. ویلاهای معمولی را با متری 6 تا 7 میلیون تومان هم ساخته می شوند در صورتی که ساخت ویلای لاکچری، متری بالای 10 تا 12 میلیون تومان هزینه را در بر دارد.

در پایان مقاله، امیدواریم به جواب سوالات خود در رابطه با هزینه ساخت ویلا در شمال کشور رسیده باشید و با دخیل دادن این عوامل، اقدام به تصمیم گیری کنید.

یکشنبه, 21 شهریور 1400
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7545
تهران
داربست فلزی شکوری
1351
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
737
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
874
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5779
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2207
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی