سنجاق بایدها و نبایدهای ایزوگام زیرزمین
سنجاق بایدها و نبایدهای ایزوگام زیرزمین

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از بارش شدید باران، آب در زیرزمین به راه بیفتد و یا هر وقت پا به زیرزمین خانه‌تان می‌گذارید، پاهایتان خیس و نم‌دار می‌شود. حتی ممکن است بوی بدی از دیوارها به مشامتان برسد و نشانه‌هایی از وجود کپک مشاهده کنید. راه افتادن و جمع شدن آب در زیرزمین، چندان مسئله ساز نیست امّا اگر به آن رسیدگی نشود، ممکن است در آینده مشکلات بزرگ‌تری را ایجاد کند.

بعضی اوقات، انجام اقدامات پیشگیرانه نظیر تمیز کردن راه آب‌ها و ناودان‌ها می‌تواند از بروز مشکلات ذکر شده، جلوگیری کند. هم چنین انجام دادن اقدامات دیگر مانند ایزوگام کردن کف زیرزمین، جلوی نفوذ آب به پی ساختمان را می‌گیرد. ترکیب اقدامات گوناگون، خیال شما را از بابت مشکلات بزرگ‌تر راحت می‌کند پس با ما تا آخر مقاله همراه باشید تا با مشکلات احتمالی، دلیل وقوع آن‌ها و راه‌حل‌هایی برای حل کردنشان، آشنا شوید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت ایزوگام را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال بهترین ایزوگام کاران در جنوب تهران باشید می‌توانید درخواست ایزوگام ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

چه چیزی سبب تجمع آب و به بار آمدن خرابی در زیرزمین می‌شود؟

اولین اقدامی که بایستی برای جلوگیری از ورود آب به زیرزمین انجام دهید، پیدا کردن علت و نحوۀ ورود آن است. بررسی‌های دوره‌ای می‌تواند تا حد بسیار زیادی دلایل ایجاد چنین مشکلی را برای شما مشخص کند. در ادامه با چند علت ورود آب به درون زیرزمین آشنا می‌شوید:


 

  • آبراه و کانال‌های گرفته و یا خراب
  • عایق بندی قدیمی
  • فرسودگی لوله‌های فاضلاب
  • خاک نامرغوب، شیب‌دار بودن زمین و یا مشکلات شبکۀ فاضلاب که باعث می‌شوند آب نتواند به راحتی از محل خارج شود.
  • ترک و یا مشکلات مربوط به دیوار، کف و پنجره‌های زیرزمین
  • گرفتگی آب‌رو
  • مشکلات مربوط به فونداسیون
  • میعان بخار و رطوبت اضافی در زیرزمین

سنجاق بایدها و نبایدهای ایزوگام زیرزمین

انواع ایزوگام:

اگر تنها باز کردن مسیر راه‌آب و تمیز کردن آن، مشکلات زیرزمین را حل نمی‌کند، بایستی دست به اقداماتی اساسی‌تر بزنید. همانطور که قبلاً اشاره شد، ممکن است نیاز داشته باشید تا چند روش را همزمان باهم پیش بگیرید تا بهترین نتیجه حاصل شود و زمان طولانی‌تری زیرزمین از جذب و نفوذ آب مصون بماند. اگر در انجام چنین کارهایی خبره نیستید، پس بهتر است فکر انجام دادن آن را از سر بیرون کنید. حتماً با شرکت‌های ارائه دهندۀ چنین خدماتی تماس بگیرید و کار را به آن‌ها بسپارید.

ایزوگام

ایزوگام محیط داخلی زیرزمین:

تکنیک‌های مربوط به عایق‌بندی محیط درونی زیرزمین راحت‌تر از محیط خارجی است و هم چنین چندان هزینه‌بر نیست. اگر نشتی آب چندان وسیع نیست و یا قصد عایق کردن قسمت‌های بیرونی زیرزمین را ندارید، می‌توانید تنها به عایق کردن محیط داخلی زیرزمین بسنده کنید. هرچند بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که هم درون وهم بیرون زیرزمین را عایق کنند.

درزگیری محیط داخلی:

درزگیری ترک‌ها، منافذ کوچک و درزهای روی دیوار و یا کف زیرزمین، می‌تواند راه حلی کارآمد برای جلوگیری از نفوذ آب به ساخت باشد. معمولاً این راه حل به خودی خود نمی‌تواند مشکلات بزرگ‌تر را رفع و رجوع کند. هم چنین مواد درزگیر روی دیوارهای نقاشی شده جواب نمی‌دهد و ترک‌های بزرگ‌تر را نمی‌توان با این روش پر کرد.

ساخت یک آب‌راه و یا نصب تلمبۀ چاهکی:

یکی دیگر از راه‌ها برای خارج کردن آب از محیط درونی زیرزمین، نصب تلمبۀ چاهکی است. این تلمبه آب را از درون زیرزمین خارج و به بیرون از زیرزمین منتقل می‌کند. نصب چنین تلمبه‌هایی برخلاف ساخت یک آب‌راه و یا ناودان جدید، هزینه‌بر نیست امّا باز هم دقت کنید که این راه حل، موقتی است و برای مشکلات بزرگ‌تر، بایستی اقدامات دیگری را انجام داد.

 

ایزوگام محیط خارجی زیرزمین:

ایزوگام

عایق‌بندی محیط خارجی به نسبت داخلی، از دوام بالاتری برخوردار است و راه حلی دائمی محسوب می‌شود زیرا مانع نفوذ آب به درون ساختمان می‌گردد امّا هم هزینۀ بیشتری را می‌طلبد و هم برای انجام آن، نیاز به افراد حرفه‌ای دارید.

نصب توری‌های تخلیۀ ترانشه:

نصب این سیستم، فونداسیون را از نفوذ آب به آن، دور نگه می‌دارد. این راه حل یکی از رایج‌ترین و کارآمدترین راه حل‌ها است امّا به نسبت سایر روش‌ها، هزینه‌برتر است.

درزگیری محیط خارجی:

درزگیری و استفاده از اپوکسی‌های مخصوص این کار، مانع از ورود آب به درون زیرزمین می‌شود. هرچند به نسبت درزگیری محیط داخلی، زحمت بیشتری دارد؛ به عنوان مثال باید خاک اطراف فونداسیون برداشته شود تا درزگیری به درستی انجام گردد.

تعمیرات مربوط به ساخت:

هنگام نصب و ساخت راه‌آب جدید، بایستی قسمت‌های از بین رفتۀ ساختمان، تعمیر شوند. مثلاً اگر دیوار ترک دارد، باید ابتدا ترک را از بین ببرید و آن را پر کنید.

 

هزینه‌ ایزوگام:

هزینۀ تمام شده برای عایق‌بندی زیرزمین، به مسائل مختلفی نظیر متریال مصرفی، متراژ زیرزمین، سن و ساختار آن و نوع فونداسیون به کار برده شده، بستگی دارد. برای صرفه جویی در هزینه‌های مصرفی، بسیاری از کارهای ابتدایی را خودتان می‌توانید انجام دهید امّا برای کارهای پیشرفته‌تر و حل مشکلات بزرگ‌تر، حتماً بایستی از افراد متخصص کمک بگیرید. همین امر سبب صرف هزینۀ بیشتر می‌شود.

شنبه, 30 مرداد 1400
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7543
تهران
داربست فلزی شکوری
1348
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
736
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
873
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5779
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2205
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی