شیلنگ حصیری یا همان شیلنگ پکیجی
شیلنگ حصیری یا همان شیلنگ پکیجی

شیلنگ حصیری یا همان شیلنگ پکیجی، از شیلنگ های صنعتی است که انواع و کاربرد های مختلفی دارد. از مهم ترین کاربرد های آن می توان به استفاده از آن در تجهیزات حرارتی، برودتی و بهداشتی اشاره کرد. اکثر شیلنگ هایی که در خانه مشاهده می کنید از نوع شیلنگ های حصیری هستند. کیفیت بالای این یلنگ ها سبب شده است تا بسیار پرکاربرد باشند و در اندازه ها و سایز های متفاوتی تولید و عرضه بشوند. چنانچه قصد خرید شیلنگ حصیری دارید، تا پایان این مطلب را بخوانید تا با شیلنگ حصیری، انواع،‌ کاربرد و اجزای تشکیل دهنده آن آشنا شوید.

شیلنگ حصیری

شیلنگ حصیری با شیلنگ های معمولی فرق می کند و از کیفیت و مقاومت بیش تری برخوردار است. از شیلنگ های حصیری بسیار استفاده می شود. این شیلنگ از دو لایه با جنس های متفاوت ساخته می شود. به طور معمول جنس لایه زیرین از epdm، pvc و pex است. جنس لایه بالایی یا همان روکش نیز از استیل و آلومینیوم است.

انواع شیلنگ حصیری

شیلنگ های حصیری را می توان با توجه به معیار های مختلفی، به انواع متفاوتی تقسیم بندی کرد. این شیلنگ ها بر اساس سایز، جنس، تعداد مهره، نوع مغزی و... مدل های گوناگونی دارد. انواع شیلنگ حصیری براساس تعداد مهره عبارتند از:

شیلنگ دو سر مهره؛ شیلنگ دو سر مهره همانطر که از نامش پیداست، در دو سمت خود مهره دارد. دو مدل شیلنگ دو سر مهره تولید می شود. شیلنگ دو سر مهره با دو مهره دنده داخل و شیلنگ دو سر مهره ای که یک مهره دنده دال و یک مهره دنده بیرون دارد. از این شیلنگ ها بیش تر درشیرآلات آبگرمکن ها و پکیج ها استفاده می شود.

شیلنگ یک سر مهره؛ شیلنگ های یک سر مهره در یک سر مهره و در سر دیگر مغزی دارند. از این شیلنگ ها بیش تر برای متصل کردن شیر های ظرفشویی، روشویی و شیرآلات بهداشتی به خطوط لوله کشی استفاده می شود.

موارد استفاده از شیلنگ های حصیری

شیلنگ های حصیری بسیار پر کاربرد هستند و در موارد بسیاری استفاده می شوند. از آن ها در خانه ها، مراکز اداری و تجاری، کارخانه ها و... استفاده می شود. دو کاربرد مهم شیلنگ های حصیری به شرح زیر است:

اتصال لوازم و دستگاه ها به خطوط لوله کشی؛ شیلنگ های حصیری در متصل کردن لوازم به خطوط لوله کشی بیشترین مورد استفاده را دارند. تقریبا تمامی شیلنگ هایی که در خانه مشاهده می کنید از این نوع هستند. شیلنگ هایی مثل شیلنگ ظرفشویی، شیلنگ پکیج که یکی از انواع آن شیلنگ سرخم چپقی است، شیلنگ دستشویی، شیلنگ روشویی، شیلنگ فن کوئل، شیلنگ آبگرمکن و... اکثرا شیلنگ حصیری هستند.

شستن دستگاه های صنعتی؛ برخی از دستگاه های مورد استفاده در کارخانه ها را نمی توان با دست شست و تمیز کرد؛ بنابراین برای تمیز کردن آن ها باید از شیلنگ های حصیری مخصوص که مقاومت و انعطاف زیادی دارند استفاده کرد.

انواع مغزی شیلنگ های حصیری

شیلنگ های حصیری دو نو مغزی دارند که عبارتند از:

مغزی مربوط به شیلنگ پکیج؛ این نوع مغزی پیکج ها را به سیستم لوله کشی متصل می کنند و در اندازه های ۲/۱ ۳/۴ اینچی ساخته می شوند.

مغزی شیلنگ های مخصوص شیرآلات خانگی؛ این مغزی ها در دو مدل  فیتینگی و روزه ای تولید و سبب اتصال شیرآلات به خطوط لوله کشی می شوند.

مغزی های فیتینگی؛ این نوع مغزی برای شیرآلات مخصوصی استفاده می شوند. از شیرآلات مخصوص که کغزی فیتینگی دارند می توان به شیر ها ی الکترونیکی اشاره کرد که خودکار هستند و با استفاده از چشمی الکترونیکی کار می کنند.

مغزی های روزه ای؛ شیر آلات دستی اهرمی اکثرا از این نوع مغزی دارند. مغزی های روزه ای در اندازه های K8 و K10 کاربرد بیش تری دارند.

علامت های رنگی شیلنگ های حصیری

ممکن است روی بعضی از شیلنگ های حصیری خطوط رنگی مشاهده کنید. وجود تنها یک خط آبی بدین معناست که شیلنگ تنها برای آب سرد است و نمی تواند آب گرم و داغ، فشار آب و بخار را تحمل کند. وجود دو خط قرمز و آبی نیز نشانگر این است که شیلنگ علاوه بر آب سرد، مناسب آب گرم نیز هستند و مقاومت، تحمل و کیفیت بیش تری دارند.

شیلنگ های حصیری چه اندازه ای هستند؟

ابعاد و اندازه های شیلنگ های حصیری بسته به نوع کاربرد آن ها متفاوت است. اما معمولا در سایز های ۱۰ الی ۶۰ سانتی متری از نظر طولی ساخته و روانه بازار می شوند.

شیلنگ بافت استیل

شیلنگ بافت استیل نوع جدید شیلنگ حصیری است و به علت پرکاربرد بودن آن، در سایز ها و قطر های بسیار متنوعی تولید می شود. لایه خارجی این نوع شیلنگ ازاستیل یا آلومینیوم ساخته می شود که مقاومت آن ها بالا است و از لایه درونی محافظت می کنند. از این نوع شیلنگ در ساختمان های مسکونی، صنعتی، تجاری  و... استفاده می شود.

شیلنگ حصیری

خرید شیلنگ حصیری

به علت دو لایه بودن شیلنگ های حصیری و به کار رفتن فلزات در روکش، قیمت آن ها در مقایسه با سایر شیلنگ های معمولی و یک لایه بیش تر است. قیمت شیلنگ حصیری با افزایش و کاهش قیمت ها در بازار کم و زیاد می شود و به همین علت نمی توان یک قیمت بدون تغییر و ثابتی را برای آن در نظر گرفت. قیمت این شیلنگ ها به اندازه، نوع، جنس، کاربرد و مرکز تولید آن بستگی دارد. شما می توانید شیلنگ حصیری را از تولید کننده و به طور عمده با قیمت پایین تری خریداری کنید.

سخن آخر

از شیلنگ های حصیری ببش تر برای متصل کردن انواع لوازم به خطوط لوله کشی استفاده می شود. انواع متفاوت آن که ناشی از جنس مواد اولیه، اندازه،‌مهره و مغزی متفاوت است در بازار موجود است و با قیمت های متفاوتی عرضه می شود. ایران یکی از تولید کننده ها و صادر کننده های این نوع شیلنگ است. چنانچه شغل مرتبط با تاسیسات دارید یا فروشنده لوازم تاسیساتی هستید، می توانید برای خرید عمده شیلنگ های حصیری با قیمت مناسب تر، آن ها را بدون واسطه از تولید کنندگان خریداری کنید. البته پیش از خرید باید بدانید که چه نوع شیلنگ حصیری نیاز دارید و‌ از جنس، کیفیت و مقاومت آن ها مطمئن شوید.

برای خرید انواع شیلنگ نیز می توانید از وبسایت ztfco.com  "زیبا طرح فیروزه" اقدام به خرید کنید.

یکشنبه, 27 تیر 1400
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7522
تهران
داربست فلزی شکوری
1341
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
724
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
861
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5757
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2194
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی