راهنمای کامل سنجاق برای تعمیر مبلمان
راهنمای کامل سنجاق برای تعمیر مبلمان

مهم نیست که رویۀ چرم مبل شما اصل و یا مصنوعی باشد، در هر صورت ممکن است به دلایل مختلفی پوسته پوسته شود. نگه داشتن مبل‌های چرم در بهترین حالت خود، نیازمند تلاش و زحمت زیادی است. با گذر زمان، این رویه پوسته پوسته شده و به مرور کنده می‌شود و ظاهر ناخوشایندی به مبل می‌دهد. در این صورت تنها دو گزینه برای شما باقی می‌ماند؛ اینکه مبل خود را تعویض کنید و یا اینکه در صدد تعمیر آن برآیید. در این مقاله برآنیم که راه حل دوم یعنی تعمیر رویه را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

برای گرفتن قیمت تعمیر مبل در شهرهای ایران بهترین کار سرزدن به بازار خدمات سنجاق است. اینکه در کدام شهر هستید را انتخاب کنید، مثلا اگر در شرق تهران زندگی می‌کنید باید با بهترین تعمیرکاران مبل در شرق تهران کار کنید بنابراین یک درخواست تعمیر مبل ثبت می‌کنید و بعد از چند دقیقه پیشنهاد انجام کار متخصصان این زمینه از خدمات را دریافت می‌کنید. در این مرحله با مقایسه قیمت و امتیاز و نظرات مشتریان قبلی یک متخصص می توانید انتخاب آگاهانه تری را تجربه کنید.

 

قدم اول، آماده سازی مبل آسیب دیده برای تعمیر:

 آماده سازی مبل آسیب دیده برای تعمیر

قسمت‌های کنده شده را کاملاً از مبل جدا کنید. لبه‌های برگشته را می‌توانید با دست، قیچی و یا کاتر صاف کنید. حواستان باشد که قسمت‌های سالم رویه را به اشتباه جدا نکنید. سپس محل را با پنبه و الکل به خوبی تمیز کنید. حتماً قبل از استفاده از الکل روی مبل، آن را روی قسمتی از مبل امتحان کنید تا مطمئن شوید که الکل رنگ رویه را نمی‌برد.

 

قدم دوم در تعمیر مبل، پیدا کردن رنگ درست:

توجه کنید که رنگ جدید دقیقاً هماهنگ با رنگ خود مبل باشد. حتی می‌توانید از ترکیب کردن چند رنگ مختلف به ترکیب رنگ درست و مشابه سایر قسمت‌های مبل برسید.

تعمیر مبل، پیدا کردن رنگ درست

قدم سوم، استفاده از رنگ:

بعد از اینکه به ترکیب رنگ متناسب با مبل دست یافتید، ابتدا یک لایۀ نازک به قسمت آسیب دیده بزنید. سعی کنید از قسمت مرکزی به لبه‌ها بروید تا بعد از خشک شدن، رنگ در لبه‌ها حالت لایه لایه به خود نگیرد. اجازه دهید تا چند ساعت بگذرد و رنگ به خوبی خشک شود. ممکن است نیاز باشد که از چند لایه رنگ استفاده کنید تا قسمت آسیب دیده کاملاً هم سطح با سایر قسمت‌ها شود. قبل از زدن لایۀ جدید حتماً مطمئن شوید که لایۀ قبلی کاملاً خشک شده باشد و هم چنین، وسیله‌ای که با آن رنگ را روی مبل اعمال می‌کنید، تمیز شده باشد تا لایه‌های خشک شده روی وسیله، کار را برای شما سخت‌ نکند. اگر محل رنگ شده بعد از خشک شدن، کماکان چسبناک باقی ماند، می‌توانید از پنبۀ آغشته شده به الکل استفاده کنید. مدت زمانی که طول می‌کشد که رنگ خشک شود، به غلظت لایه و رطوبت محیط بستگی دارد اما می‌توانید با الکل از چسبناکی آن خلاص شوید. باز هم لازم است که تاکید کنیم که حواستان باشد الکل رنگ مبل را نبرد.

استفاده از رنگ مبل

قدم نهایی تعمیر مبل، پرداخت نهایی:

بعد از اینکه لایه‌های موردنیاز از رنگ را روی مبل اعمال کردید، حتما بررسی کنید که لایۀ جدید هم سطح با قسمت‌های کناری خود باشد. قبل از اقدام به پرداخت‌های نهایی، حتماً باید مطمئن شوید که لایه‌ها کاملاً خشک شده باشند و سپس شروع به کار کنید. برخی از افراد تمایل دارند که به سطح کار، بافت اضافه کنند. شما می‌توانید این کار را با فشردن پلاستیک و کاغذهای طرح دار مخصوص انجام دهید. بعد از قرار دادن کاغذ طرح دار روی سطح، روی آن اتو قرار دهید تا طرح کاغذ به مبل منتقل شود. سپس با الکل روی سطح را تمیز کنید تا از براقیت طرح کاسته شود و هماهنگ با سایر نقاط مبل شود.

چهارشنبه, 23 تیر 1400
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7543
تهران
داربست فلزی شکوری
1350
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
737
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
873
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5779
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2206
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی