کارگاههای ساختمانی موظف به استفاده از داربست های جدید و ایمن شدند
کارگاههای ساختمانی موظف به استفاده از داربست های جدید و ایمن شدند

عباس شیری به خبرنگار ایلنا گفت: از ابتدای سال آینده (۱۴۰۰) همه کارگران و پیمانکاران ساختمانی موظف به استفاده از داربست‌های جدید ایمن هستند و حق استفاده از داربست‌های سنتی را ندارند.
 
او گفت: حوادث تلخ سقوط کارگران از داربست‌های سنتی؛ گروهی از کارشناسان دانش بیان در قم را بر آن داشت تا با تولید داربست‌های نسل جدید و ایمن به این حوادث پایان دهند.
 
به گفته شیری؛ داربَست سازه چوبی یا فلزی موقتی است که برای دسترسی به نقاط دشوار به هنگام ساخت یا تعمیر ساختمان‌ها و دیگر سازه‌ها به کار می‌رود که از هیچ ایمنی برخوردار نیستند.
 
این فعال کارگران ساختمانی تاکید کرد: سالانه ۲۵ درصد از حوادثی که در بخش ساختمانی رخ می‌دهد مربوط به سقوط از داربست است که از میله‌های فلزی و چوبی ساخته شده و برای دسترسی به نقاطی از ساختمان استفاده می‌شود اما در طرح جدید داربست‌ها که به داربست‌های ایمن نام گرفته‌اند، هیچ نگرانی و تهدید جانی کارگران ساختمانی را دربرنخواهد گرفت.
 
شیری با بیان اینکه موضوع استفاده از داربست‌های ایمن در کمیسیون‌های کارگری و راه و شهرسازی با حضور اعضای نظام مهندسی بررسی و مطرح شده و در نتیجه آن تفاهم نامه‌ای امضا شده که همه کارفرمایان و کارگران ساختمانی را موظف می‌کند از ابتدای سال ۱۴۰۰ از داربست‌های ایمن استفاده کنند.
 
او گفت: داربست‌های ایمن به قدری ایمنی هستند که حتی اگر کارگری به صورت عمدی بخواهد به خود آسیب برساند برایش امکان‌پذیر نیست. این در حالیست که داربست‌های سنتی که ساخت آن مهارت ویژه‌ای نیاز دارد، در صورت فروریختن، خطر تلفات جانی بسیار دارد.
 
به گفته بازرس انجمن صنفی کارگران؛ انجمن صنفی کارگران ساختمانی همه پیمانکاران و کارگران ساختمانی را موظف به استفاده از داربست‌های جدید ایمن کرده است.

جمعه, 24 بهمن 1399
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7512
تهران
داربست فلزی شکوری
1335
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
718
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
853
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5747
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2188
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی