آیا زنان هم می توانند به عنوان داربست بند کار کنند ؟
آیا زنان هم می توانند به عنوان داربست بند کار کنند ؟

شاید کمتر زمانی دیده باشید که زنان در مشاغل سخت در صنعت ساخت و ساز فعالیت کنند اما طی سالیان اخیر آمارها نشان داده است که تمایل زنان به این نوع مشاغل بیشتر شده و نه تنها مانند مردان از پس این کارها برمی آیند بلکه در برخی جهات حتی بهتر از مردان عمل می کنند .

زنان داربست بند

تعداد بسیار کمی از زنان تمایل دارند که در مشاغل سختی مثل داربست بندی فعالیت کنند . اما با وجود دشواری های شغل داربست بازهم برخی از زنان مشتاقانه پیگیر این نوع مشاغل هستند و پیشرفت های خوبی از خود در این زمینه نشان می دهند . کار در ارتفاع شغلی نیست که مورد پسند همه باشد و به دلیل خطرات بسیار و ریسک بالا حتی تمایل مردان هم در این مشاغل کم است .

بنابراین حضور زنان در مشاغل هر چند کم واقعا تحسین برانگیز است . البته در کشور ایران داربست بندی شغلی مردانه بشمار می رود و تقریباً هیچ زنی در این حوزه فعالیت نمی کند اما در کشورهای اروپایی و آمریکایی تعداد قابل توجهی به این حرفه مشغول هستند . جالب است بدانید بیشترین آمار فعالیت زنان در صنعت ساخت و ساز و داربست مربوط به چین است که در جای خود جالب است.

آمار ها نشان داده است که زنان در طی سالهای اخیر برابری خود را در مشاغل سخت و زیان آور ثابت کرده اند و در برخی موارد نسبت به مردان برتر بوده اند .

ﺳﻪشنبه, 24 مرداد 1402
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان