کرونا ویروس چیست ؟
کرونا ویروس چیست ؟

Coronavirus چیست؟
Coronaviruses یک خانواده ویروس است که می تواند باعث بیماری تنفسی در افراد شود. Coronaviruses در میان حیوانات ، از جمله شتر ، گاو ، گربه و خفاش ها گردش می کند.
 
چگونه Novel Coronavirus ، COVID-19 با سایر Coronaviruses متفاوت است؟
درست مانند انواع مختلفی از ویروسهای مرتبط با ویروس آبله ، آبله مرغان و میمون آبله ، وجود ویروسهای مختلف باعث ایجاد بیماریهای مختلف در افراد می شود. کروناویروس سندرم شدید تنفسی شدید (SARS) باعث SARS و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) کرون ویروسی می شود. coronavirus رمان ، COVID-19 یکی از هفت نوع تاج شناخته شده انسانی است. COVID-19 ، مانند coronaviruses MERS و SARS ، احتمالاً از ویروسی که قبلاً در حیوانات یافت می شود ، تکامل یافته است. coronavirus های شناخته شده باقی مانده باعث درصد قابل توجهی از سرماخوردگی در بزرگسالان و کودکان می شوند و این تهدیدی جدی برای بزرگسالان سالم نیست.
 
علائم و نشانه های عفونت COVID-19 چیست؟
بیماران مبتلا به عفونت تایید شده COVID-19 گزارش شده است که دارای علائمی مانند تب ، سرفه و تنگی نفس از بیماری تنفسی خفیف تا شدید است.
 
اگر فکر می کنم در معرض COVID-19 قرار گرفته ام یا به آن مبتلا شده ام چه باید کرد؟
اگر فکر می کنید که به COVID-19 آلوده شده اید ، فوراً مراقب بهداشت خود را هشدار دهید ، از جمله اینکه در معرض ابتلا به ویروس شخصی قرار داشته باشید و علائم / علائم عفونت داشته باشید. اگر علائم را تجربه می کنید ، باید در مورد هر مسافرت اخیر به مناطقی که COVID-19 در آن پخش شده است ، به ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود بگویید.
 
اگر فکر می کنید در معرض کار بوده اید ، سرپرست یا کلینیک بهداشت حرفه ای خود را فوراً هشدار دهید.
 
چگونه COVID-19 تشخیص داده شده است؟
ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند تشخیص دهد که آیا علائم و نشانه های شما توسط دلایل دیگر توضیح داده شده است یا دلیل وجود دارد که گمان کنید ممکن است شما مبتلا به COVID-19 باشید. اگر آزمایشگاه آزمایشگاهی مناسب باشد ، ارائه دهنده خدمات درمانی شما با مقامات بهداشتی در ایالت شما که به نوبه خود با CDC کار می کنند ، کار می کند تا هر نمونه بالینی را برای تشخیص جمع آوری و آزمایش کند.
 
وب سایت اطلاعات CDC برای آزمایشگاه ها اطلاعات دقیق و دستورالعمل های موقت برای جمع آوری ، رسیدگی و آزمایش نمونه های بالینی از بیماران تحت بررسی را در اختیار شما قرار می دهد و همچنین دستورالعمل های ایمنی آزمایشگاهی را برای دست زدن و پردازش نمونه های مرتبط با عفونت COVID-19 ارائه می دهد.
 
چگونه COVID-19 درمان می شود؟
هیچ واکسنی یا درمانی خاص برای عفونت COVID-19 در دسترس نیست. بیمارستان ها می توانند مراقبت های حمایتی را برای افراد آلوده انجام دهند.
 
وب سایت CDC COVID-19 اطلاعات مربوط به متخصصان بهداشت و درمان ، راهنمایی های موقت را برای متخصصان مراقبت های بهداشتی ، کنترل عفونت و مراقبت در منزل برای مدیریت بیماران با COVID-19 شناخته شده یا مظنون ارائه می دهد.
کرونا ویروس

شنبه, 10 اسفند 1398
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان