7 راهی که به حفظ امنیت کارگران در صنعت ساخت و ساز کمک می کند
7 راهی که به حفظ امنیت کارگران در صنعت ساخت و ساز کمک می کند

صنعت ساخت و ساز بیش از 3 میلیون شغل را در خود جایی داده است یعنی تقریباً 10 درصد اشتغال با توجه به ماهیت کار از خطرناک ترین شغل های دنیا محسوب می شود کارگران مدام در معرض خطر  افتادن ، خرابی دستگاه های مکانیکی ، برخورد الکتریکی ، سقوط اجسام و غیره می باشند .قطعاً سلامت و ایمنی کارگران برای کارفرمایان اهمیت دارد زیرا با سود و زیان آنها ارتباط مسقیم دارد از این رو ما تعدادی از راه ها برای بهبود سلامت و ایمنی در محل کار شما را در اختیارتان قرار می دهیم .

1 – اطمینال حاصل کنید که کارگران لباس مناسب کار را صحیح پوشانده اند.

استفاده از تجهیزات محافظت شخصی (PPE) می تواند آسیب های دائمی را به آسیب های جزئی تبدیل کند. برخی از ابزار حفاظت ایمنی شخصی  شامل : کلاه ایمنی ، حفاظت از گوش ، عینک ایمنی ، پد زانو می باشند.

2- اجرا و نگهداری داربست را بدرستی انجام دهید

همانطور که میبینید یکی از راه های حفاظت کارگران داربست است که اگر بدرستی انجام شود تا حدود زیادی ایمنی کارگران را تضمین می کند البته باید در نظر داشته باشید که کارگران باید آموزش کافی را در ایمنی داربست ببینند.

3- آموزش بهداشت و ایمنی

کارگران در بیشتر موارد در محیط های پر خطر قرار دارند و باید آموزش های بهداشتی و ایمنی کافی را داشته باشند باید از خطرات آگاه باشند تا اقدامات لازم را فوراً انجام دهند به ویژه هنگام کار در ارتفاع یا ماشین آلات سنگین و همچنین توصیه می شود تا آگاهی مناسبی از کمک های اولیه داشته باشند .

4- نمایش علائم برای عموم

سایت های ساختمانی پر از خطرات احتمالی هستند نه فقط برای کارگران بلکه برای عموم مردم مهم است که برخی از خطرات با نشانه ها و علائم و پوستر ها برجسته شوند این یکی از روش های مقرون به صرفه برای جلوگیری از حوادث است.

5- از تکنولوژی استفاده کنید

در دنیای تکنولوژیک امروز ، تقریباً هر بزرگسال در ایران دارای تلفن همراه است و اکثراً گوشی های هوشمند که می توان اطلاع رسانی کافی در این زمینه داشت.

6- به طور منظم ابزار و تجهیزات را بازبینی کنید

کارگران ساختمانی مدام با ابزار ها کار می کنند و اگر ابزار آنها نا امن یا شکسته باشد خطراتی نظیر از دست دادن اندام را به دنبال دارد.

7- برقراری ارتباط

ارتباطات عامل مهمی در حفظ امنیت کارکنان است .اگر خطرات احتمالی را شناسایی کنید باید با کارکنان در میان گذاشته تا آنها با حزب خواسته خود با یکدیگر در ارتباط باشند.از هر اشتباهی می تواند تجربه های مفیدی بدست آید تا دیگر تکرار نشود.

دوشنبه, 24 مهر 1396
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7539
تهران
داربست فلزی شکوری
1347
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
733
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
872
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5776
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2205
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی