نصب داربست نما در ساختمان های مختلف
نصب داربست نما در ساختمان های مختلف

داربست نما چیست و چه کاربردی دارد؟

داربست نما سازه ای موقتی است که برای دسترسی به بخش های مرتفع نما مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه می تواند از جنس های مختلف ساخته شود. نصب داربست و اتصال اصولی قطعات مختلف به یکدیگر نیازمند مهارت بالایی است. اجرای غیر اصولی و نادرست داربست می تواند خطرات و صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل کمک گرفتن از یک تیم حرفه ای بسیار ضروری است.

استفاده از داربست نما برای اجرای نما، ترمیم و بازسازی نما و حتی نماشویی و رنگ آمیزی آن بسیار کاربردی است. این نوع داربست به طور موقت نصب شده و از لوله هایی تشکیل شده که با کمک پیچ و مهره به هم وصل شده اند. از آنجایی که مقاومت داربست های چوبی کم است داربست های فلزی جایگزین آنها شده است. ارتفاع ساختمان و متراژ داربست بر قیمت آن تاثیر میگذارد.

نکات ایمنی که باید در اجرای داربست های نما رعایت شود

یکی از موارد مهمی که باید در اجرای داربست نما مورد توجه قرار گیرد سکوی کار می باشد. این سکوها ضد لغزش بوده و تخته هایی که در داربست مورد استفاده قرار می گیرند باید بدون عیب باشند. در داربست های  نما باید از لوله هایی استفاده شود که پوشش مناسبی دارند. پوشش گالوانیزه و رنگ برای لوله های مورد استفاده در داربست فلزی مناسب است. این پوشش ها برای جلوگیری از زنگ زدن لوله و خوردگی آن ضروری است. در شرایط آب و هوایی که رطوبت هوا زیاد باشد استفاده از پوشش گالوانیزه برای لوله ها توصیه می شود.

مراحل نصب داربست نما

در مرحله ی اول برای نصب داربست نما باید نیاز سنجی انجام شود. انتخاب متریال مناسب با توجه به نیازها و نوع دیوارها انجام می گیرد. در مرحله بعد سیستم دقیقی برای نصب داربست طراحی می شود. طرح مورد نظر باید نوع داربست، نوع و تعداد بست ها و نحوه اتصال را شامل شود. سپس سطح دیواری که داربست باید روی آن قرار گیرد تمیز و آماده می گردد. بعد از آن با استفاده از وسایل و تجهیزات مناسب داربست بر روی دیوار قرار می گیرد.

بالا بردن کیفیت داربست

استفاده نمودن از متریال مرغوب و باکیفیت باعث بالا رفتن دوام و ایمنی بیشتر داربست می شود. برای نصب داربست نما باید به جزئیات توجه شود. نوع پیچ ها و اتصالات و همچنین نصب بدون نقص از ضروریات اجرای یک داربست می باشد. نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از افراد متخصص و با تجربه در نصب داربست است. هر چه تخصص افراد بالاتر باشد کیفیت نصب بالاتر می رود و ایمنی بیشتری به همراه دارد.

کاربرد داربست نما

هزینه نصب داربست نما

هزینه نصب داربست نما با توجه به شرایطی مانند ارتفاع داربست تعیین می گردد. هر چه داربست مرتفع تر باشد هزینه ی بیشتری دارد. از موارد دیگری که در قیمت نصب داربست تاثیر گذار است تعداد نماها می باشد. برای ساختمان هایی که از چند جهت نیازمند نما کاری می باشند باید هزینه بیشتری جهت داربست پرداخت گردد. استفاده از شرکت های دارای مجوز برای نصب داربست باعث می شود که شرکت ها بیمه مسئولیت را پشتیبانی نمایند و ساختمان در برابر هر گونه خطر و حادثه ای محافظت شود.

شنبه, 14 بهمن 1402
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7545
تهران
داربست فلزی شکوری
1351
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
737
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
874
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5779
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2206
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی