راهنمای خرید آلیاژهای آلومینیوم
راهنمای خرید آلیاژهای آلومینیوم

آلومینیوم یکی از پرکاربردترین فلزات در صنایع مختلف است. این فلز حاوی آلیاژهای مختلفی است که تصمیم داریم آنها را از جمله قیمت آلومینیوم منیزیم و ... برای شما توضیح دهیم. آلیاژهای آلومینیوم در واقع در دسته ‌های مختلفی قرار می‌گیرند که هر کدام بسته به خواص و ویژگی‌ های آن در یک صنعت قابل استفاده هستند. در ادامه توضیحاتی در خصوص قیمت آلومینیوم مس به شما عزیزان ارائه خواهد شد.

 

بنابراین، دانستن کافی در مورد آلیاژهای آلومینیوم به شما در انتخاب آلیاژهای مناسب در زمان نیاز به هر یک کمک می کند. هر کدام از این آلیاژها نام و خاصیت منحصر به فردی دارند که می توان از آن در صنایع مختلف استفاده کرد.

ضمن اینکه در راهنمای خرید آلیاژهای آلومینیوم بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد و در مورد عناصر ترکیب شده با فلز مذکور بیشتر صحبت خواهیم کرد، برای شروع، بیایید با این ماده معدنی و ویژگی های منحصر به فرد آن آشنا شویم تا به درستی خواص هر عنصر ترکیب شده با آن را درک کنیم.

معرفی انواع آلیاژ های آلومینیوم

همانطور که گفتیم آلومینیوم دارای آلیاژهای مختلفی است، بنابراین مهم ترین عناصر ترکیب شده با این فلز و همچنین آلیاژهای آن را در اختیار شما قرار داده ایم.

لازم به ذکر است که هر یک از عناصر ذکر شده دارای خواص و ویژگی های متفاوتی هستند که به توضیح آنها پرداختیم.

به طور معمول، یک پوشش نازک از آلومینیوم خالص تجاری بر روی سطح شمش مس برای مقاومت در برابر آن نورد می شود. به همین دلیل، گاهی اوقات در کد C ارائه می شود و به دلیل وجود مس با سختی بالا در ساخت سازه های سبک و صنایع هوافضا کاربرد دارد.

1. آلیاژ آلومینیوم منیزیم

در ادامه راهنمای خرید آلیاژهای آلومینیوم، آلیاژهای منیزیم که از ترکیب منیزیم و آلومینیوم به وجود می آیند، ترکیبات مناسبی هستند که هر کدام دارای خواص ویژه ای هستند که مکمل یکدیگر هستند. منیزیم به طور کلی در مقایسه با سایر فلزات سبک وزن است و بنابراین در دسته فلزات سبک قرار می گیرد.

یکی از آلیاژهای معروف مربوط به آلیاژ منیزیم در ترکیب با آلومینیوم است. البته آلیاژ حاوی عناصر روی برای افزایش خاصیت ارتجاعی و منگنز برای افزایش مقاومت در برابر زنگ زدگی نیز می باشد. آلومینیوم بسیار کمی در این آلیاژ استفاده شده است که به خواص مکانیکی منیزیم می افزاید. آلومینیوم ظرفیت جذب گاز خوبی دارد و می توانید تخلخل مربوط به گاز را در آن مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که اگر آلومینیوم در این ترکیب از 8 درصد بیشتر شود، انعطاف پذیری آن کاهش می یابد. هنگامی که شکل پذیری بالا باشد، مقدار منیزیم بالا و مقدار آلومینیوم کاهش یابد. برای افزایش استحکام آلومینیوم از روی استفاده می شود اما باید به صورت محدود باشد تا در حالت جامد ترک خوردگی ایجاد نشود.

کاربرد آلومینیوم منیزیم

کاربرد آلیاژ منیزیم نیز بسیار بالاست که در این راهنمای خرید آلیاژهای آلومینیوم به آن می پردازیم. به عنوان مثال این آلیاژ در زمینه خودرو و همچنین دستگاه های پرکاربرد در زمینه حمل و نقل بسیار دیده می شود که می توان از آنها در ابزارآلات صنعتی استفاده کرد.

با توجه به خواص بسیار مثبت ترکیب منیزیم با آلومینیوم، این آلیاژ مخلوط به طور گسترده ای در تهیه پوشش برای لوله کشی سوخت راکتور، صنایع دفاع، خودرو، الکترونیک، انرژی و سایر صنایع استفاده می شود. قابلیت بازیافت و وزن سبک آن را به محبوبیت خاصی تبدیل کرده و استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است.

آلیاژهای آلومینیوم منیزیم در اشکال مختلف مانند لوله، میله، آهنگری، صفحه، ورق و سیم جوش همه اشکالی هستند که می توانید داشته باشید.

کاربرد آلومینیوم مس

2. آلیاژ آلومینیوم مس

در ادامه راهنمای خرید آلیاژهای آلومینیوم باید بگوییم، آلیاژ مس با نام تجاری دور آلومین نیز شناخته می شود. این آلیاژ 5.7 درصد مس بسیار سخت است. مس تقریباً از آغاز صنعت آلومینیوم رایج ترین عنصر آلیاژی بوده است و تا به امروز آلیاژهای مختلفی از مس و آلومینیوم ساخته شده است. در اکثر آلیاژهای این گروه، آلومینیوم ترکیب اصلی است.

خلوص بالاتر، ترکیبات ویژه، تکنیک های ساخت یا عملیات حرارتی ممکن است خواص بیشتری را در آلیاژهای مس آلومینیوم ایجاد کند. تخلخل، تغذیه نامناسب ریخته گری، ناخالصی های بیش از حد، تفکیک و کنترل کیفیت ضعیف در طول تولید ممکن است عملکرد را تا حد کمی کاهش دهد. عیوب سطحی عملکرد ریخته گری را بیشتر از عیوب داخلی کاهش می دهد.

 

کاربرد آلومینیوم مس

آلومینیوم مس به طور گسترده در سازه های سبک و در صنعت هواپیما استفاده می شود. همچنین مقاومت در برابر خوردگی کمتری نسبت به آلومینیوم دارد.

3. آلومینیم سیلیسیم

در این راهنمای خرید آلیاژهای آلومینیوم متذکر می شویم که آلومینیم سیلیسیم با نام تجاری آلپاکس نیز شناخته می شود. افزودن سیلیسیوم همچنین می ‌تواند قابلیت قالب‌ گیری آن را افزایش دهد بدون اینکه به شکل ‌پذیری آن آسیبی وارد شود. همچنین در عین حال مقاومت مکانیکی آن را افزایش خواهید داد.

4. آلومینیم روی

آلیاژهای آلومینیم روی (ZA) موادی هستند که از روی به عنوان فلز پایه و غلظت بالاتر آلومینیوم نسبت به آلیاژهای روی معمولی که در ابتدا برای ریخته‌ گری گرانشی معرفی شدند، تشکیل شده‌اند.

قیمت آلومینیوم مس

قیمت این آلیاژ بستگی به روند بازار داشته و در نتیجه برای استعلام قیمت آلومینیوم مس و ثبت سفارش می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید و یا از طریق صفحه راهنمای خرید آلیاژهای آلومینیوم سفارش درخواست خود را ارسال نمایید.

پودر آلومینیوم منیزیم

در حال حاضر نمی توان یک قیمت مشخص و ثابت برای قیمت پودر آلومینیوم منیزیم به مصرف کنندگان ارائه کرد. زیرا قیمت این محصول تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد و با نوسانات گوناگونی روبرو می شود.

از مهم ترین عوامل موثر بر روی قیمت این محصولات می توان به نوسانات نرخ ارز، شرکت وارد کننده پودر آلومینیوم منیزیم، برند و کمپانی تولید کننده محصول، تولید داخل یا وارداتی بودن و … اشاره کرد.

قیمت آلومینیوم منیزیم

قیمت آلومینیوم منیزیم

آلیاژهای آلومینیوم منیزیم با توجه به نوسانات بازار قیمت متفاوتی دارند و می توان نوسانات قیمت را در زمان های مختلف مشاهده کرد. برای اینکه بتوانید از قیمت های مربوطه مطلع شوید باید با مرکز عرضه کننده این آلیاژ تماس بگیرید.

 

پودر منیزیم خوراک صنایع بزرگ و آریا متال آماده عرضه پودر آلومینیوم منیزیم در تیراژ بالا می باشد برای سفارش محصول و مشاوره با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

خرید آلومینیوم منیزیم

شما می توانید برای خریدی مطمئن، به فروشگاه های معتبری که در زمینه راهنمای خرید آلیاژهای آلومینیوم فعالیت می کنند مراجعه کرده و بهترین و خالص ترین نوع آن ها را از این مراکز خریداری کنید.

خرید آلومینیوم مس

برای خرید آلومینیوم مس می توانید این محصول را از طریق عرضه کننده این محصول تهیه کنید. البته در هنگام خرید باید به کیفیت آن نیز توجه کرد.

در این صفحه سعی شده است اطلاعاتی در مورد راهنمای خرید آلیاژهای آلومینیوم در اختیار شما قرار دهیم. به دلیل مزایای فراوان این آلیاژها، در بسیاری از موارد می توان آنها را با آلیاژهای آهن جایگزین کرد. شرکت بازرگانی آریا متال علاوه بر ارائه مقاطع فلزی می تواند کلیه مقاطع آلومینیومی را نیز در اختیار شما قرار دهد.

ﺳﻪشنبه, 22 آذر 1401
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 1

مهدوی
مهدوی
ﺳﻪشنبه, 22 آذر 1401

تشکر از توضیحات آمیژان های مهم .آلومینیوم مس مهمترین آمیژان الومینیومه به نظرم

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7543
تهران
داربست فلزی شکوری
1348
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
736
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
873
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5779
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2205
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی