بررسی کلی قطعات و تجهیزات نصب سینی کابل
بررسی کلی قطعات و تجهیزات نصب سینی کابل

عموم کارفرمایان در بحث خرید تجهیزات نصب سینی کابل به دنبال فاکتورهای مقایسه‌ای قیمت، کیفیت و همین‌طور کاربردپذیر بودن هستند. همان‌طور که می‌دانید اتصالات برقی با وزن بالا، نیاز به حفاظت و مراقبت دارند. از طرفی ایمنی آن‌ها در گروی دورماندن از هرگونه عوامل مزاحم نظیر: نویز، فشار، ضربه، حرارت، وزن و یا حتی برودت است. برای این منظور از سینی کابل استفاده می‌شود. شما برای نصب سینی کابل نیاز به تجهیزات نصب سینی کابل هم خواهید داشت. عملیات پرداخت روی فلزات تا حد زیای می‌تواند کیفیت و مقاومت این قطعات را تعیین کند. حتماً در بحث خرید تجهیزات موردنیاز برای نصب سینی کابل برق، نسبت به محل تهیه و تجربه و تخصص شرکت فروشنده اطمینان حال کنید.

بررسی کلی قطعات و تجهیزات نصب سینی کابل

سینی کابل یک حافظ و استاندارد به جهت حمل وزن سیم‌ها و کابل‌ها در مسیرها و جریان‌های انتقال برق می‌باشد که به‌صورت گهواره یا نگه دارنده نصب می‌شود تا از متریال‌های مبتنی بر شبکه اتصال برق در مقابل خوردگی، حرارت، فشار، ضربه و... جلوگیری کرده و همین‌طور وزن کابل‌ها را تحمل کند. قیمت سینی کابل و قطعات سینی کابل روز به روز در حاب افزایش است، برای استفاده از سینی کابل نیاز به یک سری تجهیزات خواهید داشت.

 

نکات مهم هنگام خرید قطعات سینی کابل

درصورتی‌که مایل به خرید تجهیزات نصب سینی کابل هستید حتماً باید به مسئله نحوه تولید آن دقت ویژه‌ای داشته باشید. در درجه اول باید بدانید که قطعات سینی کابل نیز در نهایت بر پایه فولاد ساخته می‌شوند و باید حتماً مقاومت در مقابل خوردگی، اکسید و حرارت از خود نشان دهند. سطح این مقاومت با مقایسه دو روش تولید نورد گرم و سرد مقایسه می‌گردد.

فولاد نورد سرد در دمای اتاق گرم و سرد می‌شود و سپس دوباره نورد می‌شود. فولاد بیشتر در آسیاب‌های احیای سرد پردازش می‌شود، جایی که مواد خنک می‌شوند (در دمای اتاق) و به دنبال آن مواد با ترمز فشاری یا رول‌سازی سرد شکل می‌گیرند تا شکل موردنظر به دست آید. عموماً نورد گرم و سرد به یک اندازه در صنعت استفاده نمی‌شوند و آن‌ها به‌صورت ویژه روی قیمت تأثیر می‌گذارند.

روش نورد گرم از یک‌تکه شمش ثابت شروع می‌شود که با دمای 1700 درجه فارنهایت (926 درجه سانتیگراد) گرم می‌شود و سپس فولاد از طریق آسیاب به شکل خاص درمی‌آید. کل فرایند در دمای بالا انجام می‌شود و در پایان در حال خنک شدن است. سرد شدن ممکن است باعث جمع‌شدن فولاد شود و بنابراین کنترل کمتری روی اندازه و شکل نهایی وجود دارد. فولاد نورد گرم معمولاً زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شکل‌ها و تلرانس‌های دقیق ضروری نباشد. می‌توان در ساخت این متریال‌ها از نورد گرم نیز استفاده کرد. البته مسئله صرفاً نورد نیست، بلکه ضخامت تجهیزات نصب سینی کابل نیز اهمیت زیادی دارد.

 

مهم‌ترین تجهیزات نصب سینی کابل

یک سری قطعات و تجهیزات به‌صورت پیش‌ساخته در بازار عرضه می‌شوند که سایزبندی متنوعی دارند و از متریال‌های مختلف در ساخت آن‌ها استفاده شده است. هرچه کیفیت ساخت و قطر فلز و یا هر متریال دیگری که در این تجهیزات استفاده می‌شود بیشتر باشد در عین قیمت بالاتر، گزینه‌ای قابل‌اعتمادتر خواهند بود. رابط سینی کابل جهت ایجاد ارتباط و تبدیل‌ها نیز برای اتصال دو سینی به‌منظور کاهش عرض استفاده می‌شوند. همین‌طور این متعلقات ضروری است که بر اساس استانداردهای روز دنیا تولید شده و در استفاده آن‌ها نهایت دقت عمل به کار گرفته شود.

نکات مهم هنگام خرید قطعات سینی کابل

پیش از هر توضیح اضافه‌ای در این زمینه‌ها، اجازه دهید که در هر تیتر، با تجهیزات نصب کابل سینی آشنا شویم.

رابط سینی کابل یا کانتکتور

رابط یا کانکتکور سینی کابل یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین متریال‌هایی است که باید حتماً برای نصب کم‌هزینه سینی کابل مورداستفاده قرار بگیرد. در واقع سبب ایجاد ارتباط بین دوشاخه‌های سینی کابل و نردبان کابل می‌گردد. در سایزهای مختلف تولید گردیده و رابط‌ها در مدل‌های رابطه مستقیم، بغل‌بند و همین‌طور قابل تنظیم عرضه و تولید می‌شوند. رابط سینی کابل پرکاربردترین و کلیدی‌ترین قطعه به شمار می‌آید.

موضوع مهم در مورد خرید رابط سینی کابل، توجه به کیفیت ساخت، مقاومت در مقابل خمش و ارتعاش و همین‌طور هماهنگی با سینی کابل است. ازاین‌رو اگر قصد خرید قطعات و تجهیزات نصب سینی کابل را دارید، بهتر است که تمامی مشخصات ظاهری، فیزیکی و المان‌های کاتالوگ آن را بررسی کنید. این که یک قطعه از چه نوع فلزی ساخته شده باشد مهم است.

تبدیل سینی کابل یا کاهنده

این تبدیل که با نام Reducer نیز شناخته می‌شود به‌منظور کاهش میزان عرض و یا افزایش عرض سینی‌ها تولید شده و در سری‌های تبدیل به راست و چپ و مستقیم به فروش می‌رسد. در واقع هم می‌تواند گسترش‌دهنده و کم کاهنده عرض باشد. در نتیجه درصورتی‌که قصد خرید آن را دارید باید نوع نیاز خود را مشخص کنید. می‌توانید به‌راحتی سینی را با عرض ده سانتی‌متر به قطعه دیگری که عرض بیشتر یا کم‌تری دارد به‌وسیله این متریال مرتبط سازید. در واقع این روش به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم قابل انجام شده و درست مانند یک رابط می‌تواند هماهنگی موردنیاز بین بخش‌ها و اجزای مختلف یک سینی را انجام دهد.

همین‌طور شما به‌راحتی می‌توانید عرض سینی کابل خود را کم‌تر کنید تا دسترسی به آن نیز در محدوده‌هایی که خیلی امکان مانور دادن نیز بهتر شود. این‌گونه تبدیل‌ها عموماً بر مبنای همان متریالی که در سینی مورداستفاده قرار می‌گیرند ساخته می‌شوند. یعنی شکل ظاهری و کلیتشان درست شبیه به همان سینی‌ها است. در بحث خرید تبدیل سینی کابل برق، حتماً به اصالت و کیفیت و همین‌طور مقاومت در مقابل ضربه و فشار دقت کنید. این موارد معمولاً با بررسی ضخامت لایه‌های ورق فلزی مورداستفاده قابل تشخیص است.

مهم‌ترین تجهیزات نصب سینی کابل

 

زانوی سینی کابل افقی

این زانو نیز درست مثل یک رابط به سمت‌ها عرضه می‌شود و دارای سری‌های 45 تا 90 درجه است. می‌توانید در کناره‌ها و گوشه‌های دیوار و ساختمان، در بخش‌هایی که برآمدگی و فرورفتگی وجود دارد و نمی‌توان سینی سرراست را از آن عبور داد، از این زانوها استفاده کنید. زانوی افقی نیز به جهت اتصال در زاویه‌های L  و 45 درجه بر اساس نیاز مشتریان طراحی و تولید می‌شود. البته شما می‌توانید بر حسب نیاز خود آن را به‌صورت آماده نیز تهیه کنید. همین‌طور وجود ستون در مسیرها شما را ناگزیر به استفاده از زانوی افقی سینی کابل می‌کند. این زانوها در دسته‌بندی تجهیزات نصب سینی کابل یکی از مهم‌ترین‌ها هستند.

زانوی سینی کابل عمودی

همین‌طور که در برخی زاویه‌های افقی مانند گوشه دیوارها و ستون‌ها امکان استفاده از سینی کابل وجود ندارد، در مواردی نیز شما نیاز به زانوی عمودی سینی کابل خواهید داشت که تحت عنوان رایزر نیز شناخته می‌شود. می‌توانید آن را برای ادامه مسیرهای کابل‌کشی در ارتفاع بالا و یا پایین خریداری کرده و زانویی‌های قابل تنظیم نیز روی آن استفاده می‌شود. زانوی عمودی به‌منظور اتصال دو سینی در زاویه‌های 45 و 90 درجه استفاده شده و زانوی عمودی اتصال‌دهنده‌هایی هستند که در جهت عمودی باعث تغییر حالت و جهت در امتداد مسیر سینی‌ها می‌شوند. شما می تاونید زانویی عمودی و افقی سینی کابل را نیز به‌عنوان یکی دیگر از تجهیزات نصب سینی کابل تهیه کنید.

پنجشنبه, 12 آبان 1401
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 1

سعید
سعید
شنبه, 14 آبان 1401

البته که فکر میکنم مهم ترین این قطعات و تجهیزات نصب سینی کابل، نردبان کابل میتونه باشه اگه اشتباه نکنم

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7522
تهران
داربست فلزی شکوری
1341
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
724
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
860
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5757
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2193
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی