صنعت سوله سازی در چه جایگاهی قرار داد؟
صنعت سوله سازی در چه جایگاهی قرار داد؟

شاید روزی ایرانیان منتظر می‌نشستند تا شرایطی فراهم شود و بتوانند پیشرفت کنند؛ اما امروزه با ایجاد تحولات اقتصادی و افزایش اطلاعات، صاحبان صنایع در عوض انتظار به‌دنبال پیشرفت‌های جدید هستند. اگر شما هم در صنعت دستی دارید، قطعا توسعه، افزایش کیفیت در کار و کسب درآمد بیشتر اولویت اساسی‌تان است.

از اواسط دهه سی در کنار رشد صنعتی در ایران، سوله سازی نیز رونق گرفت. اهمیت وجود سوله در صنعت باعث رشد پایاپای آن در تمام مراحل شد تا جایی که امروز تمام مشاغل صنعتی، تولیدی و خدماتی از آن بهره می‌برند. این سازه‌های بزرگ را حتی در صنایع وابسته به نفت، گاز و پتروشیمی نیز مشاهده می‌کنیم و استفاده از آن‌ها عمومیت بیشتری یافته است.

در واقع سوله‌سازی از مقدمات ایجاد صنعتی بزرگ است. سوله‌های صنعتی با توجه به نیاز مخاطبان در اندازه‌ها و انواع مختلفی ساخته می‌شوند. در این بین سایت‌هایی چون «اعتماد سازه» با ارائه اطلاعات و خدمات به صاحبان صنایع پیشرفت این روند را سرعت بخشیده‌اند.

اگر شما هم از اهالی فن در هرکدام از مشاغل یادشده هستید، برای تحقق اهداف خود به ابزاری چون این سازه‌های بزرگ نیاز دارید؛ اما اینکه به کدام مورد نیاز دارید، کدام نوع برایتان مناسبت دارد و مزایایش چیست، مطلبی است که در این مبحث درباره آن صحبت می‌کنیم.

 

ساخت سوله برای صنایع و کارخانه ها چه منفعتی دارد؟

وقتی درباره منافع چیزی صحبت می‌شود، بهترین جواب تعریفی است که از آن داریم. سوله‌ها در واقع سازه‌های فلزی بزرگی هستند که در صنایع مختلف با قراردادن ماشین‌آلات و دیگر ابزارآلات کاری بزرگ، می‌‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. به زبان ساده سوله سازی ایجاد سرپوش‌هایی برای انجام اهداف مختلف هستند.

از طریق سوله‌سازی، سوله‌هایی با نوع کاربرد و جنسی متفاوت دارید که منافع مختلفی در اختیارتان قرار می‌دهند. در کل سوله‌ها به دو گروه سبک و سنگین تقسیم می‌شوند. این دو گرو ویژگی‌های خاصی دارند که با توجه به آن می‌توانید نوع دلخواه خود را انتخاب کنید.  

سوله سبک

سوله سبک دقیقا همان تعریفی را دارد که از نامش گرفته می‌شود. این انواع از سوله به‌نسبت دیگران سبک‌تر هستند و بافت کم‌وزنشان ویژگی‌های خاصی را برایشان به همراه میآورد. آن‌ها که از بهترین انتخاب‌ها برای ساخت انواع سازه‌های صنعتی به حساب می‌آیند و این روزها طرفداران فراوانی نیز یافته‌اند. از ویژگی‌های این گروه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1. زمان که برای ساخت و اجرای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود به‌نسبت دیگر سوله‌های صنعتی کم است. با این کوتاهی زمان در مراحل سوله سازی، آن‌ها برای هر نوع صنعتی مناسب به حساب می‌آیند.

2. قابلیت ساخت این سازه‌ها با دهانه بزرگ، به‌معنای کارایی بیشتر سوله است.

3. میزان مصرف فولاد برای تهیه آن‌ها به‌مقدار فراوانی کاهش می‌یابد و این قضیه در کاهش وزن سازه تأثیر دارد.

4. با کاهش مصرف فولاد در ساخت آن‌ها، کاملا عادی است که هزینه ساخت اسکلت فلزی سازه نیز کاهش پیدا کند.

5. قابلیت نصب جرثقیل سقفی دارند که به افزایش مطلوب بهره‌وری در کار منتهی می‌شود.

6. سوله‌های سبک از استحکام خوبی برخوردار هستند که به عمر طولانی‌تر آن‌‌ها در مقایسه با انواع سوله‌های سنگین می‌انجامد.

7. از آنجا که تجهیزات این نوع از سوله‌ها قبلا تهیه شده‌اند، راه‌اندازی و نصب آسانی دارند. همچنین بازکردن قطعات آن‌ها نیز از انواع دیگر سوله‌ها آسان‌تر است.

8. با وجود مواد اولیه ارزان در ساخت سوله سبک، صنایع مختلف از کوچک تا بزرگ از آن به‌عنوان سازه‌ای مقرون‌به‌صرفه استقبال می‌کنند.

9. امکان ایجاد دهانه بزرگ برای این گروه، صنایع مختلف را برای استفاده از خدماتش ترغیب می‌کند.

سوله ارزان اعتماد سازه

سوله سنگین

این سوله‌ها وزن بیشتری نسبت به سوله‌های سبک دارند و دقیقا به‌دلیل همین ویژگی است که سوله‌ها را به دو نوع سنگین و سبک تقسیم کرده‌اند. در ساخت سوله‌های سنگین از پروفیل‌های معمولی رایج در بازار استفاده نمی‌شود و در عوض از تیرورق بهره می‌برند. تیرورق‌ها مقاومت بیشتری دارند و باعث مقاومت سوله در برابر فشار‌ها می‌شوند. همین ویژگی دلیلی برای سنگین‌ترشدن این نوع سوله است که در عین حال هزینه ساخت را نیز افزایش می‌دهد.

از طرف دیگر به‌دلیل همین سنگینی هزینه حمل این سوله‌ها افزایش می‌یابد و در افزایش هزینه نهایی نیز تأثیر می‌گذارد. در کل سنگینی این نوع سوله‌ها و افزایش قیمت آهن و فولاد به‌کاررفته در آن‌ها باعث شده است که استفاده از این نوع سوله کاهش یابد و سوله‌های سبک با مزایایشان جای آن‌ها را بگیرند. البته امکان ساخت انواع سنگین در دو یا چند طبقه از ویژگی‌هایی است که برای مخاطبان خاصی کارآیی دارد.

آیا سوله‌های سبک، ارزان هستند؟

سوله سازی اعتماد سازه

آنچه باعث ایجاد تنوع در بین سوله‌ها می‌شود قطعاً نیاز متفاوت مخاطبان است. در این بین سرعت در تهیه و قیمت ارزان، از نمونه مواردی است که در بین مخاطبان صنایع خاص مخصوصا صنایع سبک بیش از هرچیز دیگر حس شده است. از آنجا که صنایع سبک معمولا سرمایه‌ای اندک نیاز دارند، سوله‌های سبک می‌توانند گزینه خوبی برای آن‌ها به حساب بیایند.

همانطور که ذکر شد، سوله‌های سبک از انواع سوله ارزان به حساب می‌آیند که با سرعت جوابگوی نیاز مخاطب می‌شوند. این برای مخاطبان به‌معنای صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. علاوه‌‎بر این سوله‌های ارزان تنوع خوبی نیز دارند و به سوله‌های خرپایی، سوله‌های ubm یا سوله آمریکایی و سوله لوله‌ای یا سوله فوق تقسیم می‌شوند.

از انواع سبک با این ویژگی‌ها در ساخت سازه برای اهداف زیر می‌توانید بهره ببرید:

  • تالارهای پذیرایی و مهمانی
  • اردوگاه‌ها و مقررهای نظامی
  • سالن‌ها و شرکت‌های صنعتی و بسته‌بندی
  •  تعمیرگاه ماشین‌آلات و هواپیماها
  • خودروهای سنگین و تعمیرگاه
  • بیمارستان‌های صحرایی و اضطراری
  • انبار کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی
  • مزارع کشاورزی
  • پرورش انواع گل‌وگیاه زینتی و قارچ
  • مرغداری و سوله‌های پرورش انواع گونه‌های جانداری
  • استخرهای سرباز و سرپوشیده
  • کشتی‌سازی

 

نتیجه‌گیری

سوله‌ها ابزارهایی برای وسعت عملکرد کاری شما در مشاغل مختلف است. این ابزارها انواع مختلفی دارند که با دانستن اطلاعات و ویژگی‌هایشان می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. قطعا نوع نیاز شما باعث انتخاب نوع خاصی از این سازه‌ها می‌شود.

در سایت «اعتماد سازه» اطلاعات و ویژگی‌های این سازه‌ها ذکر شده است تا با علم به آن‌ها، از بین موارد مربوط بهترین را انتخاب کنید. کافی است به این سایت مراجعه کنید و از اطلاعات دقیق و کاربردی آن بهره ببرید.

شنبه, 20 فروردین 1401
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7539
تهران
داربست فلزی شکوری
1347
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
733
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
871
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5776
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2205
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی