معرفی لوله گازی سپاهان API
معرفی لوله گازی سپاهان API

کارخانه سپاهان، یک کارخانة تولیدکنندة لوله‌های فولادی در انواع و سایزهای گوناگون بوده که در شهر اصفهان واقع شده است. این کارخانه، محصولات گوناگونی مانند مشعل، کمک‌فنر، لوله گاز، لوله شوفاژ، غلاف چاه، اگزوز، فرمان، نرده و لوله گازی سپاهان API را در کارنامة تولید خود دارد. این شرکت در سال 1352، توسط گروهی از صنعت گران خبره با چندین سال تجربه در زمینه‌های لوله و پروفیل، تأسیس شد.

گروه صنعتی سپاهان، اولین تولیدکنندة لوله‌های خانگی در ایران است که موفق به کسب پروانة کاربرد استاندارد گردید. یکی از مهم‌ترین تولیدات این کارخانه، لوله گازی سپاهان ای پی آی است که در این مطلب به بررسی این‌گونه از لوله‌ها می‌پردازیم.

لوله گازی

نمایی از یکی از واحدهای تولیدی سپاهان

لوله‌های گازی و مصارف آن‌ها

حمل‌ونقل مایعات و گازها طی مسافت‌های طولانی به‌طورکلی با استفاده از لوله انجام می‌پذیرد. لوله‌های حاوی گازهای طبیعی اغلب مدفون بوده و گاز درون آن‌ها تحت فشار قرار گرفته و به مایعات گاز طبیعی یا به‌اصطلاح NGL تبدیل می‌شوند.

لوله‌های گازی از جنس فولاد کربنی بوده و یکی از ایمن‌ترین روش‌های انتقال گاز نسبت به انتقال جاده‌ای محسوب می‌شود. معمولاً، اندازة لوله‌های گازی، 2 تا 60 اینچ بوده و از ورق‌های گوالینزه جهت ساخت آن‌ها بهره‌برداری می‌شود. لوله‌های گازی از نظر نوع مصرف، به دو دستة لوله‌های گازی توکار و لوله‌های گازی روکار تقسیم می‌شوند.

لوله‌های گازی توکار

این نوع از لوله‌ها به علت مقاومت بالا نسبت به خوردگی، فرسودگی و استهلاک، در انجام پروژه‌های بزرگ، مثل انتقال گاز از یک شهر به شهر دیگر، مورداستفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها از استحکام بیشتری نسبت به لوله‌های روکار برخوردارند.

لوله‌های گازی روکار

لوله‌های گازی روکار، نسبت به لوله‌های توکار، آسیب‌پذیرتر بوده و مقاومت کمتری نسبت به آسیب‌های گوناگون دارند. این لوله‌ها، اغلب در لوله‌کشی‌های درون‌شهری و احداث انشعابات درون ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

جنس لوله‌های گازی

لوله‌های گازی به صورت آلیاژ تولید شده و با توجه به مصارف گوناگون، از جنس‌های مختلفی برخوردارند؛ از جمله:

  • لوله‌های برنجی: از برنج برای تولید انواع شیرآلات و اتصالات گازی درون ساختمانی استفاده می‌شود.
  • لوله‌های فولادی: این لوله‌ها، باتوجه‌به انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به جنس‌های دیگر، در مناطقی که رطوبت بیشتری دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها همچنین می‌توانند از جنس گوالینزه باشند که مصارف و استحکام بیشتری دارند.
  • لوله‌های پلی‌اتیلن: این لوله‌ها در شبکه‌های گازرسانی شهری مورداستفاده قرار می‌گیرند.

لوله گازی

انواع لوله‌های گازی مورداستفاده در صنعت نفت و گاز

معرفی لوله‌های گازی API

در سال‌های اخیر، باتوجه‌به پیشرفت جوامع و نیاز بشر به جابه‌جایی هرچه ایمن‌تر گازها و مایعات، تمایل ساخت لوله‌های قطورتر و مستحکم‌تر نسبت به فشارهای بالا، افزایش ‌یافته است. لوله‌های گازی API که اغلب در صنعت کشتی‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرند، نسبت به لوله‌های فولادی دیگر از چقرمگی، مقاومت تسلیم و ازدیاد طول نسبی بالاتری برخوردارند. این لوله‌ها از جنس فولاد منگنزی بوده که استحکام آن‌ها با افزودن مقدار کمی از عناصر میکرو آلیاژی، افزایش‌ یافته است.

فولاد خط لوله‌های API به علت انتقال بیشترین حجم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، باید دارای استحکام و تافنس بالایی باشند. از این نظر، لوله گازی سپاهان API می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. فولاد به‌کاررفته در لوله‌های گازی، اغلب جوشکاری شده و بدون درز با قطر بین 3 میلی‌متر تا 1.4 متر است و جهت انتقال گاز به کار می‌رود.

لوله گازی سپاهان API با مشخصات 5L و CSA و بر اساس حداقل استحکام تسلیم ساخته و نام‌گذاری می‌شود. فرایند ساخت لوله‌های گازی API به این صورت است که ابتدا ورق‌های فولادی به صورت استوانه‌ای درآمده و درزهای طولی آن توسط یکی از فرایندهای جوشکاری ذوبی، قوسی زیر پودری، مقاومت الکتریکی یا پیوسته، ایجاد می‌شوند.

مزایا و کاربردهای لوله‌های گازی API

این نوع از لوله‌ها که به علت استحکام بالا نسبت به بقیة لوله‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. با داشتن قابلیت‌هایی همچون استفاده در سیستم‌های ترش، مقاومت نسبت به پیشروی ترک در خطوط لوله و قابلیت استفاده در خطوط طولانی انتقال نفت و گاز و آب با هزینه کم، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و کاربردی هستند.

انواع لوله گازی سپاهان API در سایزهای گوناگون

انواع لوله گازی سپاهان API در سایزهای گوناگون

لوله گازی سپاهان API

لوله گازی سپاهان API، جهت مصارف خانگی و در شرکت سپاهان تولید می‌گردد. این نوع از لوله‌ها دارای دو نوع توکار و روکار هستند و تحت استانداردهای API 5L و ISRI 3574 مورداستفاده قرار می‌گیرند. لوله گازی سپاهان ای پی آی در حال حاضر در انواع سبک و سنگین، در سایزهای 1.2 تا 6 اینچ تولید شده و با محصولات خارجی در رقابت است.

خواص مکانیکی لوله گازی سپاهان API

از جمله خواص مکانیکی لوله گازی سپاهان API می‌توان به سختی، استحکام تسلیم، استحکام کششی، استحکام شکست و انعطاف‌پذیری آن‌ها اشاره کرد.

با بالا رفتن درجه فولاد، استحکام تسلیم، استحکام کششی و سختی لوله‌ها، افزایش و انعطاف‌پذیری و استحکام شکست آن‌ها کاهش می‌یابد. تولیدکنندگان کارخانة سپاهان، موفق شدند تا با استفاده از ریز کردن دانه‌های فولادی، در عین حفظ کردن انعطاف‌پذیری لوله گازی سپاهان ای پی آی، استحکام آن را افزایش دهند.

قیمت لوله گازی سپاهان API

قیمت لوله گازی سپاهان API باتوجه‌به نوع لوله متفاوت است. به‌طورکلی، مشخصات لوله گازی سپاهان API به شرح زیر است:

  • مدل لوله، گازی سپاهان، نوع آن، از نوع گازی و جنس آن از آهن است.
  • این نوع از لوله‌ها، به صورت درزدار، جوشکاری شده و سیاه‌رنگ هستند.
  • از جمله خدمات پس از فروش شرکت سپاهان برای لوله گازی سپاهان API، حمل‌ونقل لوله برای مشتری است.

شکل زیر آخرین به‌روزرسانی قیمت‌ها در تیرماه باتوجه‌به مدل لوله است:

 

لیست مشخصات و قیمت لوله گازی سپاهان API

نتیجه‌گیری

لوله‌های گازی باتوجه‌به استحکام و انعطاف‌پذیری خود، مصارف گوناگونی در صنعت و پروژه‌های گوناگون و ساختمان‌سازی دارند. از جمله لوله‌های گازی پرکاربرد در صنعت لوله‌سازی، لوله گازی سپاهان API است که در کارخانة سپاهان واقع در شهر اصفهان تولید می‌شود.

صنعت پایپینگ، عملیات‌های پالایشگاهی و پتروشیمی تحت استانداردهای API(مؤسسة نفت آمریکا)، IPS (استاندارد نفت ایران) و IGS (استاندارد گاز ایران) و داشتن تأییدیة این محصول طبق الزامات صنایع نفتی، گازی و پتروشیمی از شرکت TUV، لوله گازی سپاهان API را به یکی از بهترین محصولات موجود در بازار تبدیل کرده و نام شرکت سپاهان را در لیست تأمین‌کنندگان (VENDOR list) ثبت کرده است.

برای خرید این لوله‌ها، ابتدا بهتر است کاربرد و هدف خود را از خرید آن‌ها مشخص کنید؛ سپس به تعیین رده و تعداد موردنظر بپردازید و با معین کردن مکان بارگیری، قیمت نهایی محصول را محاسبه کنید. برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها و به‌روزترین اطلاعات مربوط به لوله‌های بدون درز، همین حالا با فروشگاه ندری تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی‌های مشاوران این مرکز معتبر درباره انواع لوله کمک بگیرید.

صفر تا صد تاسیساتی، تجهیزات موتورخانه، لوازم ساختمانی،  انواع محصولات این مجموعه ، شیرآلات آتش نشانی ، شیرآلات برنجی ، لوله های گالوانیزه و جوشی، لوله و اتصالات پلیکا و پلی اتیلن، لوله و اتصالات پلی پروپیلن و… میباشد. جهت ارتباط با کارشناسان فروش و دریافت لیست قیمت روز فروش انواع لوله و اتصالات، اطلاع از کیفیت و نحوه ی سفارش میتوانید با شماره تلفن های ، و 09127079631 تماس حاصل فرمایید.

شماره‌های تماس: 66689110- 66689109- ۰۲۱۶۶۳۹۷۹۹۳

خط ویژه: 09127079631

پنجشنبه, 11 شهریور 1400
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7544
تهران
داربست فلزی شکوری
1350
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
737
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
873
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5779
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2206
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی