سنجاق خودتان گچ کاری و گچبری کنید
سنجاق خودتان گچ کاری و گچبری کنید

اگر نیاز به گچ‌کاری قسمتی از خانه مثلاً یک دیوار را دارید، به جای استخدام گچ‌کار و صرف هزینه‌، خودتان می‌توانید دست به کار شوید. در ادامه با نحوۀ انجام کار و نکاتی مربوط به گچ‌کاری آشنا خواهید شد.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت گچ کاری و گچبری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال گچکار در تهران باشید می‌توانید درخواست گچ کاری و گچبری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

ابزار و وسایل مورد نیاز گچ کاری و گچبری :

  • کاور
  • سطل
  • ماله
  • تخته کار
  • قلم‌موی خیس
  • رنگ
  • امولسیون
  • گچ

 

آماده سازی گچ کاری و گچبری:

همۀ اثاثیه را از اتاق خارج کنید و هر چیزی را که باقی مانده با کاور بپوشانید تا کثیف نشود. سپس همۀ وسایل موردنیاز را دم دست بگذارید تا مجبور نشوید از اتاق خارج شوید.

در ادامه با 5 مرحلۀ اساسی گچ‌کاری آشنا خواهید شد.

 

مرحلۀ اول، گچ و آب را مخلوط کنید:

خودتان گچ کاری و گچبری کنید

در این مرحله، به دستورالعمل روی بستۀ گچ عمل کنید تا اندازه‌های دقیق دستتان بیاد و به نسبت‌های درست گچ و آب را با هم مخلوط کنید. دقت کنید که گچ را به آب اضافه کنید و نه برعکس. از یک سطل تمیز برای مخلوط کردن استفاده کنید. تهیۀ مخلوط درست و یکدست و بدون گلوله، نیاز به صبر و دقت زیادی دارد. به آرامی گچ را به مقدار مناسبی از آب اضافه کنید تا مخلوطی کِرِمی شکل بدست آید. از آنجایی که گچ سریعاً خشک می‌شود، تنها به مقدار لازم گچ درست کنید و سریع دست به کار شوید تا مخلوط سفت نشود.

 

مرحلۀ دوم گچ کاری و گچبری، لایۀ اول را اعمال کنید:

سنجاق خودتان گچ کاری و گچبری کنید

بیشتر دیوارها نیاز به دو لایه گچ دارند تا به سطحی یکدست و صاف دست یابند. هرچند کار روی تخته‌های گچی نو، نیاز شما را به گچ بیشتر کم می‌کند. با استفاده از ماله، مقداری گچ بردارید و روی تخته کار بمالید. سپس نیمی از گچ را از روی تخته با ماله بردارید و به آرامی روی دیوار با ضربات کوتاه بزنید و یکدست پخش کنید. این پروسه تا گچ کاری کل دیوار ادامه دهید. بعد از زدن اولین لایه، اجازه دهید تا گچ خشک شود. بهتر است تهویۀ مناسب با باز گذاشتن در و پنجره‌ها را برای اتاق به وجود آورید. 

 

مرحلۀ سوم گچ کاری و گچبری، لایۀ دوم گچ را به دیوار بزنید:

گچبری

دوباره مانند مرحلۀ اول، گچ و آب را به خوبی مخلوط کنید. دقت کنید که این مخلوط یکدست‌تر از مخلوط اول باشد زیرا هرگونه پستی و بلندی در سطح کار، دیوار را از ریخت می‌اندازد. بعد از اینکه مطمئن شدید همۀ سطوح گچی شده‌اند، با یک قلم‌موی خیس لبه‌های دیوار را تمیز کنید تا نتیجه تمیزتر از آب درآید. اجازه دهید تا گچ کمی خودش را بگیرد، سپس با یک ماله و با زاویه، سطح گچی را باز هم یکدست کنید. از پایین تا بالای دیوار را با یک حرکت ماله بکشید.

 

مرحلۀ چهارم گچ کاری، اجازه دهید تا دیوار برای پرداخت‌های نهایی، خشک شود:

بعد از حدود 45 دقیقه، گچ روی دیوار خشک می‌شود. یک ماله بردارید و سطح آن را خیس کنید. بازهم روی سطح را با دقت ماله بکشید تا سوراخ‌ها و منافذی که باقی مانده، پر شود.

 

مرحلۀ پنجم، حالا نوبت نقاشی است:

بعد از اینکه گچ خشک شد، نوبت این است که روی آن را رنگ کنید. ابتدا از کامل خشک بودن سطح مطمئن شوید، سپس یک لایه امولسیون روی آن بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. این کار باعث می‌شود که رنگ بهتر روی دیوار بنشیند و گچ روی رنگ تاثیر نگذارد. بعد از گذشت یک تا دو روز، می‌توانید دیوار را رنگ کنید. 

 

با انجام دقیق مراحل بالا می‌توانید به راحتی هر دیواری را در منزل گچکاری کنید.

شنبه, 30 مرداد 1400
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7543
تهران
داربست فلزی شکوری
1350
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
737
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
873
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5779
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2206
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی