7 توصیه برای نگهداری موتورخانه با سنجاق
7 توصیه برای نگهداری موتورخانه با سنجاق

با فرا رسیدن فصول سرد سال، یکی از کارهایی که باید انجام دهید، بررسی موتورخانه و سرویس‌کاری است. با انجام این بررسی‌ها، زمستان را با خیال راحت و بدون مشکلاتی نظیر آتش گرفتن دیگ موتورخانه، پشت سر خواهید گذاشت. مهم نیست که چه مدل دیگی در موتورخانه داشته باشید، دیواری، زمینی و یا سقفی. در هر صورت قبل از سرد شدن هوا بایستی نکات زیر را در نظر بگیرید تا دیگ بدون مشکل و در طول زمستان کار کند.

  1. موتورخانه را جاروبرقی بکشید:

وجود گرد و خاک در اطراف دیگ ممکن است خطرساز باشد پس بهتر است هر ماه اطراف و درون دیگ را با دقت جاروبرقی بکشید.اگر در انجام این کار کوتاهی کنید، ممکن است دیگ آتش بگیرد. می‌توانید برای مطمئن شدن از نحوۀ تمیزکاری دیگ، به راهنمای ان مراجعه کنید و یا با شرکت‌های خدماتی مربوطه تماس بگیرید. اگر دیگ از نوع دیواری است، مخزن زیر آن را به خوبی تمیز کنید. حداقل هر ماه این کار را انجام دهید تا از تجمع گرد و غبار جلوگیری کرده باشید. برای دیگ‌هایی که با گاز طبیعی می‌سوزند، شعله بایستی آبی باشد. اگر شعله نارنجی و یا قرمز سوخت، حتماً در صدد رفع مشکل برآیید و آن را دوباره تنظیم کنید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نگهداری موتورخانه را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نگهداری موتورخانه در تهران باشید می‌توانید درخواست نگهداری موتورخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

  1. قوانینی برای موتورخانه وضع کنید:

ممکن است بچه‌ها در طول تابستان در اطراف دیگ بازی کنند و متوجه نباشند که بازی کردن در موتورخانه می‌توانند خطرآفرین شود. پس شما به عنوان بزرگ‌تر، باید با آن‌ها صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید که از بازی کردن در موتورخانه و اطراف دیگ خودداری کنند. کودکان را از خطراتی که ممکن است برایشان رخ بدهد، آگاه کنید. آن‌ها را به مکان‌هایی دور از دیگ و موتورخانه راهنمایی و اسباب‌بازی‌هایشان را از موتورخانه جمع کنید.


 

  1. مانع جریان یافتن هوا در موتورخانه نشوید:

دیگ برای کار کردن احتیاج به هوا دارد. اگر به دیگ هوای کافی نرسد، از اکسیژن خانه استفاده می‌کند. میزان کم اکسیژن نیز برای شما و خانواده‌تان خطرناک است. در نتیجه هرگونه انسداد و نرسیدن هوا به دیگ، باعث می‌شود که خانه در قسمت‌هایی بیشتر از نواحی دیگر، گرم شود. در این صورت به دیگ فشار بیشتری وارد می‌شود و انرژی بیشتری مصرف می‌کند. مصرف انرژی بیشتر نیز مساوی است با قبض بیشتر! پس دقت کنید که هوای کافی وارد موتورخانه شود.


 

  1. بررسی‌های دوره‌ای و نگهداری موتورخانه را فراموش نکنید:

توصیه برای نگهداری موتورخانه با سنجاق

به صورت سالیانه دیگ را چک کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می‌کند. می‌توانید از افراد متخصص کمک بگیرید. این افراد علاوه بر بررسی‌های کامل، دیگ را نیز تمیز می‌کنند تا از بروز مشکلات جدی‌تر در آینده، جلوگیری شود. تمیز بودن دیگ، از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌کند و عملکرد آن را نیز بهبود می‌بخشد. بهتر است برای سرویس‌های سالانه، خودتان دست به کار نشوید تا برایتان حادثه‌ای رخ ندهد و سلامت شما و خانواده‌تان به خطر نیفتد.


 

  1. اجسام آتش‌گیر را از موتورخانه دور نگه دارید:

هرگونه جسمی را که به سرعت گرفتار حریق می‌شود، دور از دیگ و بیرون از موتورخانه نگه دارید. اگر در موتورخانه، کارهای دیگری نیز انجام می‌شود، این قسمت‌ها را از دیگ جدا کنید. هر جسمی در نزدیکی دیگ، ممکن است خطرآفرین شود. اگر در موتورخانه، ماشین لباسشویی دارید، لباس‌ها را در نزدیکی دیگ آویزان نکنید. هم چنین مواد شوینده را در ظروف دربسته و دور از دیگ نگه دارید. موادی مانند خاک گربه نیز بایستی دور از دیگ باشند زیرا بخار آمونیاک باعث ایجاد اختلال در هیتر می‌شود. به طور کلی مواد زیر را دور از دیگ نگهداری کنید:


 

  • گازولین
  • تینر
  • ضایعات و خرده چوب
  • فرش‌های قدیمی
  • کاغذ
  • خاک اره


 

  1. فیلترهای قدیمی و یا خراب را تعویض کنید:

7 توصیه برای نگهداری موتورخانه با سنجاق

فیلترهای خراب و یا قدیمی ممکن است مشکل‌زا شوند. هم چنین یک فیلتر کثیف، عملکرد دیگ را با مشکل رو به رو می‌کند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، فیلترها را هر یک یا دو ماه تعویض کنید. در صورتی که از دیگ بیش از اندازه استفاده می‌کنید، سیگاری هستید و یا حیوان خانگی دارید، فیلترها رو سریع‌تر تعویض کنید.


 

  1. دستگاه هشداردهندۀ مربوط به کربن مونوکسید و دود را امتحان کنید تا مطمئن شوید که کار می‌کنند:

توصیه برای نگهداری موتورخانه با سنجاق

روی دادن برخی از حوادث، اجتناب‌ناپذیر هستند پس بایستی برای مواجهه با آن‌ها تا حد ممکن آماده بود. باطری سیستم اعلام حریق و دستگاه هشدار دهندۀ کربن مونوکسید را اقلاً هر سال عوض کنید. می‌توانید این دستگا‌ه‌ها را امتحان کنید تا از صحت آن‌ها مطمئن شوید. این بررسی‌ها را در اوایل زمستان انجام دهید تا اگر مشکلی در سیستم‌ها مشاهده شد، سریعاً برطرف شود. سیستم‌های هشدار دهنده را هم در موتورخانه و هم در سایر قسمت‌های خانه نصب کنید. 

 

رعایت این نکات ساده، محیطی امن و گرم را برای شما به ارمغان می‌آورد و خیالتان را از بابت دیگ و موتورخانه، در طول فصول سرد سال راحت می‌کند. 

چهارشنبه, 20 مرداد 1400
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7544
تهران
داربست فلزی شکوری
1350
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
737
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
873
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5779
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2206
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی