ايمني كار در ارتفاع و داربست بندي
ايمني كار در ارتفاع و داربست بندي

مقدمه:

كار در ارتفاع خطرات مربوط به خود را دارد ولي سقوط بيشتري ريسك را دارا است كه شاغلين در اين بخش را تهديد مي كند. در بسياري از سايت هاي اينترنتي شما شاهد ذكر آماري در اين خصوص هستند كه نشان دهنده اين امر است كه كار در ارتفاع جزء يكي از پر حادثه ترين مشاغل مي باشد.

در اين راستا ما سعي بر اين داريم در آموزش گام به گام ايمني كار در ارتفاع و داربست بندي شما را با انواع سامانه هاي حفاظت از سقوط و همچنين انواع تجهيزات موجود در اين بخش آشنا نماييم  و تلاش داريم تا در پايان اين آموزش شما بتوانيد بهترين عملكرد را در محيط كاري خود در اين زمينه داشته باشيد.


كار در ارتفاع:

هر کار یا فعالیتی که موقعیت انجام آن ، در ارتفاع بیش از ۱٫۲ متر نسبت به سطح مبنا(۱) باشد قوانین کار در ارتفاع شامل حال آن می شود.

نكته قابل توجه: 

در اين بخش بايد ذكر كنم كه در صنايع بدليل اينكه ارتفاع ۱٫۲ متري بسيار كم مي باشد شركت ها خود ارقام ديگري را ذكر نموده اند. كه مي بينيم در صنايع ارتفاع هايي همچون ۱٫۶ متر – ۱٫۸ متر و برخي شركت ها ۲ متر را بعنوان ارتفاع در نظر گرفته اند كه بالاتر از آن قوانين كار در ارتفاع را اجرا مي نمايند. ( پس به قوانين شركت خود توجه داشته باشيد)

ارتفاع سقوط(متر) مدت زمان( ثانیه)
۱/۲ ۰/۵
۵ ۱
۱۱ ۱/۵
۲۰ ۲
۳۱ ۲/۵
۴۴ ۳
۷۸ ۴

 

سطح مبنا(۱) چيست؟

اولین سطح زیرین جایگاه کار یا سکوی کار در ارتفاع ، که بصورت ایمن باشد.

چه شخصي مي تواند فعاليت كار در ارتفاع انجام دهد؟

تنها فردي قادر به انجام كار در ارتفاع مي باشد كه آموزش هاي متناسب با نوع كار در ارتفاع را حسب شرايط گذرانده و نسبت به اخذ گواهينامه مربوط  از مراجعه ذيصلاح آموزشي اقدام نموده است. اين افراد نبايد منع پزشكي براي فعاليت در ارتفاع داشته باشند.

یکشنبه, 04 مهر 1395
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7521
تهران
داربست فلزی شکوری
1340
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
724
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
858
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5757
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2193
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی