چند نکته برای بهبود ایمنی داربست
چند نکته برای بهبود ایمنی داربست

چند نکته برای بهبود ایمنی داربست

امنیت مهمترین دغدغه صاحبین کسب و کار برای کار در ارتفاع توسط کارگران است. همانطور که میدانید در صنعت ساختمان و ساخت و ساز، کار در ارتفاع جزو مشاغل سخت به حساب می آید. سالانه صد ها حادثه به دلیل ایمن نبودن داربست برای کارگران اتفاق می افتد.

این حوادث میتوانند موجب ضرر و زیان های مادی، احساسی و جبران ناپذیری برای کارفرما، کارگر و حتی اعضای خانواده آنها شود. از همین رو تضمین ایمنی داربست یکی از مهمترین امور در صنعت ساختمان سازی میباشد.

در ادامه این متن می خواهیم با نکاتی درباره داربست بندی اصولی آشنا شویم. بررسی خواهیم کرد که چگونه میتوان ایمنی داربست را تامین کرد و از حوادث ناگوار جلوگیری نمود. با ما همراه باشید.

از تجهیزات مناسب برای کار در ارتفاع استفاده کنید

مهمترین نکته برای حفظ سلامتی کارگران استفاده از تجهیزات مناسب برای کار در ارتفاع است. فرقی نمیکند ایمنی داربست در چه حد و اندازه ای باشد. کارگران هنگام کار روی داربست فلزی حتما باید از تجهیزات مناسب نظیر: کلاه ایمنی، کمربند ها نگه دارنده، کفش مخصوص، دستکش و توری های محافظ استفاده کنند.

تحمل بار

داربست بندی و ایمنی داربست باید توسط مجموعه های متخصص در این حوزه انجام شود. ما در مجموعه داربستان با توجه به حجم ساخت و ساز، مساحت کار و تعداد کارگران اقدام به ساخت و نصب داربست میکنیم. داربست باید متناسب با تعداد کارگران در هر بار فعالیت طراحی شده باشد.

هرگونه بار اضافی چه از طریق وزن افراد و چه از طریق ابزارهای ساختمانی میتواند ایمنی داربست را به خطر بیندازد. از همین رو قبل از نصب داربست حتما از طریق کارشناسان حجم کار و شرایط ساخت و ساز را بررسی نمایید.

متریال داربست بندی

همانطور که میدانید داربست بندی باید با متریال های به روز، سالم و با کیفیت انجام شود. به خصوص در شرایط آب و هوایی نامساعد استفاده از متریال فرسوده و زنگ زده میتواند موجب نا ایمن شدن ساختار داربست شود.

شرکتی که برای نصب داربست فلزی خدمات ارائه میکند موظف است ایمنی داربست و سلامت و کیفیت متریال مصرفی داربست بندی را شخصا تضمین کند. متریال داربست باید طبق استاندارد های جهانی موجود در این حوزه انتخاب شود.

کار در ارتفاع

کار در ارتفاع

نظارت

شما به عنوان کارفرما باید به صورت منظم بر روی اجرای داربست فلزی نظارت داشته باشید. اتصالات، ارتفاع طبقه ها و کیفیت متریال را کنترل کنید. اگر داربست بندی به صورت ایمن و اصولی انجام نشود می تواند موجب ضرر و زیان های جبران ناپذیر شود.

از همین رو کنترل مداوم تا اتمام پروژه ساخت و ساز امری مهم و ضروری است.

ایمنی داربست به چه عواملی بستگی دارد؟

نکاتی وجود دارند که میتوانند ایمنی داربست را دو چندان کنند. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد:

  • بریس ها یا نگهدارنده های پایه باید به درستی روی قاب داربست نصب شوند.
  • استانداردها، تخته ها، عرشه ها و ساختار داربست (همسطح، آلوچه ای و مربعی) باید به صورت صحیح اجرا شده باشند تا ایمنی داربست برای کارگران و ساختمان های اطراف حفظ شود.
  • داربست بند موظف است پایه ها، تخته ها، براکت ها، جای پاها و لوله های داربست را اصولی و محکم نصب کند.
  • طاقچه ها و جایی که کارگران قرار است روی آنها بایستند یا بنشینند باید اندازه مناسبی داشته باشند و محکم روی ساختار داربست نصب شوند.

داربست فلزیداربست فلزی

کلام پایانی

در نهایت باید بگوییم سرمایه گذاری روی ایمنی داربست میتواند کارفرمایان را از حادثه های ناگوار و ضرر و زیان های جبران ناپذیر حفظ کند. توصیه میکنیم برای نصب داربست فلزی به مراجع قابل اعتماد مراجعه کنید.

مجموعه داربستان با سالها فعالیت در تولید، نصب و راه اندازی داربست فلزی میتواند شما را در این زمینه همراهی کند. برای محاسبه قیمت آنلاین داربست به وب سایت مراجعه کنید یا با کارشناسان تلفنی در ارتباط باشید.

شنبه, 28 بهمن 1402
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7545
تهران
داربست فلزی شکوری
1351
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
737
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
874
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5779
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2207
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی