قالب بندی دیوارهای یک طرفه‌
قالب بندی دیوارهای یک طرفه‌

سرعت قالب بندی در ساخت ساختمان‌‌، يکي از عوامل مهم و قابل تامل در ارزيابي سرعت، کيفيت و هزينه يک پروژه محسوب مي‌شود. و هر چه با مديريت و کنترل صحيح در اجراي ساير مراحل پروژه بتوان قالب بندی را نيز سريعتر و دقيقتر و ساده‌تر انجام داد، قطعاً مي‌توان سرعت اجراي پروژه را بهبود بخشيد.

قالب بندی دیوارهای یک طرفه

 

قالب بندی ديوارهاي يک طرفه‌
از آنجايي که در سيستم قالب بندی ديوار‌هاي يک‌طرفه امکان استفاده از بولت وجود ندارد لذا بايد براي مهار فشار جانبي از بولت‌هاي مدفون شده در پي و بدنه ديوار و همچنين از فريم‌هاي کانتيليور و جک‌هاي مخصوص‌ استفاده شود‌. در ايران بعلت هزينه بالاي اين روش معمولاً به همان روش سنتي‌ صورت مي‌پذيرد.

نحوه اجراي قالب بندی ديوار يک طرفه
براي مونتاژ يک ديوار يک طرفه، بعد از دوختن پانل‌هاي يک رديف به وسيله پين و گوه، به منظور در يک راستا قرار دادن پانل‌ها و ايجاد مقاومت بيشتر در مقابل فشار جانبی بتن، از لوله داربستی به عنوان پشت بند افقی استفاده مي‌شود.

‌اين لوله‌ها با گيره متوسط به پانل‌ها متصل مي‌شوند. اين گيره، لوله و دو پانل کنار هم را به طور همزمان و محکم نگه مي‌دارد و باعث مي‌شود که در اثر حمل و نقل قالب به صورت يکپارچه، اين قطعات از هم جدا نشوند. براي در يک راستا قرار دادن پانل‌ها از نظر عمودي يا شاقول کردن آن‌ها، مي‌توان از يک رديف لوله ديگر در راستاي عمود بر اين لوله‌ها نيز استفاده کرد. براي اتصال اين لوله‌ها مي‌توان از گيره دو لوله يا گيره بلند استفاده کرد. در ضمن مي‌توان به جاي لوله داربستي از قوطي، ناوداني يا تيرآهن نيز استفاده کرد که با گيره بلند قابل اتصال هستند.

با اضافه کردن تعدادي سولجر به جاي لوله‌هاي عمودي‌، می توان قطعات بزرگي از قالب‌ها را مونتاژ کرده و با جرثقيل به راحتي جابجا نمود. براي اجراي سازه‌هاي سنگين و مرتفع و نيز در موارد تکراري که باز و بسته کردن پانل‌ها وقت گير است، از اين روش براي ساختن پانل يکپارچه استفاده مي‌شود. اين امر باعث افزايش سرعت قالب بندي و در نتيجه صرفه جويي در زمان، کاهش قابل توجه استهلاک پانل‌هاي کوچکتر و همچنين پايين آمدن هزينه دستمزد و نصب قالب به ويژه در ارتفاع مي‌شود.

تجهيزات مورد نياز
پانل‌ها
 پين و گوه (يا کلمپس)
لوله داربستی (يا ناوداني)
 گيره متوسط (گيره دو لوله و بلند)
سولجر
بولت عصايي
واشر کاس
مهره بولت (خروسکي)

 

منبع : عمران سافت

پنجشنبه, 20 خرداد 1400
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7520
تهران
داربست فلزی شکوری
1340
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
723
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
858
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5757
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2193
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی