ساختمان مرکزی بانک‌پاسارگاد طرح برتر فولادی در حوزه ساختمانی
ساختمان مرکزی بانک‌پاسارگاد طرح برتر فولادی در حوزه ساختمانی

ساختمان مرکزی بانک پاسارگاد طرح برتر فولادی در حوزه ساختمانی کشور

 طرح ساختمان هزاره سوم بانک پاسارگاد، به جهت نوآوری و بهره مندی از آخرین تکنولوژی های ساختمانی، در هشتمین کنفرانس ملی سازه و فولاد، که بزرگ ترین رویداد تخصصی حوزه دانش و صنعت سازه های فولادی و صنایع وابسته در کشور است، به عنوان طرح تقدیرشده فولادی در حوزه ساختمانی سال 1396 کشور معرفی شد و تندیس و لوح تقدیر همایش را دریافت کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، ساختمان هزاره سوم بانک پاسارگاد با زیربنایی در حدود 48000 مترمربع واقع در خیابان میرداماد تهران است که در 26 طبقه به علاوه یک طبقه تأسیسات در پشت بام و یک سازه هلی پد است در حال احداث است. از زیربنای کل این ساختمان هفت طبقه دارای کاربری پارکینگ، دوطبقه شعبه مرکزی، یک طبقه همکف، یک طبقه خدماتی و سایر طبقات به کاربری اداری اختصاص می یابد.
براساس این خبر، در طراحی ساختمان مرکزی بانک پاسارگاد، با هدف بالابردن عملکرد لرزه ای، از میراگرهای اصطکاکی دورانی DAMPTECH به عنوان جاذب و میراکننده انرژی زلزله استفاده شده است. این میراگرها با جذب انرژی ورودی زلزله، مقدار انرژی وارده به اعضای اصلی سازه را کاهش داده و میزان جابه جایی نسبی طبقات و خسارت وارد به اعضای اصلی سازه از قبیل ستون ها و تیرها را به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش می دهند. بدین ترتیب آسیب های محتمل در هنگام زلزله با کاهش چشمگیری روبه رو خواهد شد. میراگرهای اصطکاکی- دورانی (Rotational Frictional Dampers)، که از نسل جدید میراگرهای اصطکاکی هستند، یکی از مؤثرترین و کاربردی ترین انواع میراگرها هستند و در پروژه های متعدد، در کشورهای مختلف، به خصوص کشور ژاپن مورد استفاده قرار گرفته اند.
در ساختمان هزاره سوم بانک پاسارگاد، از ستون های H شکل استفاده شده است که سادگی در رفتار و قابلیت اعتماد بالا به عملکرد سازه بخشیده است. در ترازهای پایین این ساختمان، از سیستم قاب ساختمانی ساده با دیوارهای برشی ویژه استفاده شده است. به این ترتیب، ارتفاع مفید طبقات مدفون به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده و این امکان فراهم شد که با ثابت ماندن عمق گودبرداری، بتوان یک زیرزمین دیگر به مجموعه اضافه کرد. به این ترتیب، تعداد قابل ملاحظه ای پارکینگ به مجموع اضافه شد و با توجه به کاهش ارتفاع طبقات مدفون، شیب رمپ ها نیز کاهش و کیفیت تردد در آنها به شدت افزایش یافت. با این تمهید، بیشینه بهره وری در طراحی ساختمان به دست آمده است.

به طور کلی، با توجه به سیستم های سازه ای انتخاب شده، کیفیت ساخت و اجرا، بهره وری بالا در طراحی و استفاده از سیستم های نوین سازه ای در کنار استفاده از آخرین استانداردهای طراحی ملی و بین المللی، ساختمان هزاره سوم بانک پاسارگاد را می توان سازه ای متمایز به شمار آورد.
در این همایش همچنین از شرکت مهندسی مشاور آشناب به عنوان مدیریت طرح، شرکت جهان پارس به عنوان پیمانکار پروژه و شرکت آتک به عنوان مشاور طرح تقدیر به عمل آمد.

ﺳﻪشنبه, 17 بهمن 1396
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7533
تهران
داربست فلزی شکوری
1344
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
727
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
866
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5766
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2201
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی