ورود محصولات دانش‌بنیان به بازار بین‌المللی ساختمان
ورود محصولات دانش‌بنیان به بازار بین‌المللی ساختمان

صندوق بازنشستگی کشور با همکاری چند شرکت عمرانی حدود یک سال است که با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری دارد و با بازاریابی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در کشورهای همجوار در ۴۹ درصد سهام این شرکت‌ها سهیم می‌شوند.

چراکه یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، نبود بازار مناسب برای فروش محصولات است. از این رو نمایشگاه صنعت ساختمان ۱۲ بهمن امسال به مدت ۱۰ روز در محل یکی از شرکت‌های فعال در حوزه عمران و ساختمان با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد. خبرنگار صمت در حاشیه این نمایشگاه ضمن بررسی روند حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت ساختمان در گفت‌وگو با چند شرکت دانش‌بنیان درباره کیفیت و چگونگی تولید محصولات تولید داخل که با تکیه بر فناوری نانو و... بوده گزارش تهیه کرده است. فرشید شاهرخی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان در حاشیه این نمایشگاه به حمایت‌های صندوق بازنشستگی کشور از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: بازاریابی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در کشورهای همجوار از دیگر حمایت‌هایی است که برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده؛ درصورتی که محصول شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تایید دیگر کشورها باشد این تاییدیه در قالب طرح به صندوق بازنشستگان کشور معرفی و روی این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود. شاهرخی اظهار کرد: صندوق بازنشستگی کشور روی شرکت‌های دانش‌بنیانی سرمایه‌گذاری خواهد کرد که آورده و میزان سرمایه برای تولید انبوه محصولات از طریق آن قیمت‌گذاری شده و این صندوق با خرید ۴۹ درصد سهام این شرکت برای رقابت با کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
وی، نمایشگاه صنعت ساختمان را سنگ محکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: حدود ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان برای برگزاری این نمایشگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند که بهترین آنها انتخاب شد و قرار است روی این شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری شود. او با ابراز تاسف از ورود بی‌رویه کالاهای خارجی به کشور افزود: متاسفانه بسیاری از شرکت‌های دولتی فناوری کشورهای دیگر را وارد کشور می‌کنند در حالی که دانش کافی درباره آن فناوری را ندارند بنابراین بعد از مدتی قدرت رقابت با دیگر محصولات مشابه را از دست خواهند داد. با توجه به مشکلاتی که ورود این فناوری‌ها در جامعه به وجود آورده در صدد حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برآمدیم. شاهرخی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در پارک‌های علم و فناوری کشور وجود دارد، گفت: هرچند ظرفیت‌های خوبی برای بکارگیری دانش روز در پارک‌های علم و فناوری وجود دارد اما بسیاری از مهندسان این عرصه به دلیل آشنا نبودن با بازار فروش سرخورده می‌شوند. با توجه به اینکه یکی از راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی، بازاریابی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان است از این‌رو این موضوع مدنظر صندوق بازنشستگان کشور قرار گرفته است.  او با اعلام اینکه سهام شرکت «فن‌آوران تراز پی ریز» متعلق به صندوق بازنشستگی کشور است به صمت گفت: این شرکت به عنوان شرکت تحقیق و توسعه صندوق بازنشستگی کشور شناخته می‌شود. او با بیان اینکه فعالیت تخصصی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های تحت مدیریت خود در مقوله شیمی ساختمان (تامین افزودنی‌ها و محصولات شیمیایی تجهیزات ساختمانی) است، افزود: این شرکت دارای ۸ زیرمجموعه است که در زمینه‌های مختلف ازجمله ساخت دیوارهای پیش ساخته، نیروگاه و بازرگانی فعالیت می‌کنند. به طوری که در ۲ کارخانه ۳۰ محصول تولید می‌کند؛ محصولات این کارخانه‌ها شامل چسب، کاشی، سرامیک و... است و این محصولات مشابه خارجی در ایران ندارند. شاهرخی با بیان اینکه این شرکت حدود یک سال است که با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری دارد، تصریح کرد: در این مجموعه خدماتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده و با تفاهمنامه‌ای که با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد می‌شود شرکت «فن‌آوران پی‌ریز» برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با برگزاری نمایشگاه به بازاریابی این شرکت‌ها کمک خواهد کرد.


رفع مشکل زلزله با ساخت دیوارهای سبک
سمیه طالعی، یکی از تولیدکنندگان دیوارهای فوق سبک است که در این نمایشگاه شرکت کرده بود و درباره این محصول به صمت گفت: تولیدات سبک‌سازی دیوار یکی از فاکتورهای مهم برای ایمن‌سازی دربرابر زلزله است از این‌رو انبوهسازی این محصول می‌تواند بازار خوبی را به همراه داشته باشد. او به ویژگی این دیوارهای سبک اشاره کرد و افزود: وزن این دیوار در هر مترمربع حدود ۷ کیلوگرم است. یکی از فاکتورهای خوب این دیوار ۴۶ دقیقه مقاومت و ۱۲۰ دقیقه پایداری در برابر حریق است. این دیوار عایق مقاومی در برابر صداست. از دیگر مزیت‌های دیوارهای سبک، عایق بودن در برابر سرما و گرماست، چراکه در محیط گرم زمانی که کولر روشن است سرما را در خود نگه خواهد داشت و در سرما نیز انرژی را ذخیره می‌کند. همچنین جذب رطوبت و نشتی در این دیوار صفر است. طالعی اظهار کرد: نصب این محصول در یک روز با ۴ نفر نیروی انسانی حدود ۱۰۰ متر خواهد بود، علاوه بر این دیوارهای سبک مقاومت بالایی در برابر باد دارند. به‌طور کلی ۸ تست از سوی مرکز تحقیقات برای ضربه جسم سخت و نرم در نظر گرفته شد که تمام تست‌ها درباره این محصول با موفقیت انجام شده و مورد تایید مرکز تحقیقات قرار گرفته است. او با بیان اینکه این محصول نمونه خارجی ندارد، تصریح کرد: با مذاکراتی که با کشور عراق و دیگر کشورها داشته‌ایم این محصول به دیگر کشورها صادر خواهد شد.


ساخت رادیاتور دوجداره برای نخستین‌بار در ایران
پرگل کلانتری، یکی از تولیدکنندگان شوفاژ و سیستم‌های گرمایشی منازل در گفت‌وگو با صمت اساس کار تولید شوفاژ و سیستم‌های گرمایشی را بر پایه استفاده از دانش روز دانست و گفت: گروهی که برای ساخت شوفاژ و سیستم‌های گرمایشی تشکیل داده‌ایم متشکل از مهندسان باسابقه و فعال در کشورهای اروپایی است. این گروه قبل از تولید، رصد بازار و ارائه محصول با ارزش افزوده بالا را اساس کار خود قرارخواهد داد. این فعال صنعتی با بیان فناوری‌های به کار رفته در ساخت شوفاژ و سیستم‌های گرمایشی منازل افزود: با توجه به دانش‌بنیان بودن این شرکت، چندین فناوری روز برای تولید این محصولات در نظر گرفته شده از جمله اینکه رادیاتورهای فولادی که در بازار وجود دارد ایجاد خوردگی و رسوب در آنها زیاد است. این موضوع عمر سیستم گرمایشی را کم کرده و بازده آن را پایین خواهد آورد. از این‌رو در ساخت محصولات برای کم کردن خوردگی به جای فولاد از آلومینیوم با درجه خلوص ۹۹ درصد استفاده کردیم و با دو لایه کردن جداره آن مانع از تماس مستقیم آب با آلومینیوم شده‌ایم. او تصریح کرد: با وجود دو جداره بودن لایه‌های این محصول گاز هیدورژن در آن تولید نخواهد شد، چراکه بسیاری از رادیاتورهای قدیمی با تولید گاز هیدروژن احتیاج به هواگیری دارند اما این مشکل در تولیدات ما وجود نخواهد داشت. علاوه بر این با ایجاد ظرفیت‌های لازم، تماس با هوا را در این سیستم‌های گرمایشی بالا برده‌ایم. کلانتری به برچسب انرژی این محصول اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برای هر محصولی برچسب انرژی میزان مصرف در نظر گرفته می‌شود بسیاری از محصولاتی که در بازار وجود دارند دارای برچسب انرژی هستند. حال با تغییراتی که در این محصول به وجود آورده‌ایم ظرفیت حرارتی رادیاتور را ثابت نگه داشتیم و حجم آب‌گیری آن را کم کرده‌ایم؛ این تغییرات موجب شد که رتبه انرژی این محصول از A به A+ تغییر پیدا کند. کلانتری افزود: دوجداره بودن رادیاتورهای این شرکت نمونه خارجی ندارد. امروزه کشورهای اروپایی برای تولید سیستم‌های گرمایشی از آلومینیوم و استیل استفاده می‌کنند و استفاده از فولاد دیگر کاربردی ندارد. اما در نمونه‌های خارجی هنوز معضل هواگیری و تولید گاز هیدروژن وجود دارد که با تلاش یک سال و نیم واحد تحقیق و توسعه این مشکل رفع شده است. کلانتری به صادرات محصولات این شرکت دانش‌بنیان اشاره و اظهار کرد: محصولات این شرکت به کشورهای گرجستان، انگلیس، ایتالیا، عراق و روسیه صادر می‌شود. علاوه بر این ترکیه که یکی از صادرکنندگان بزرگ رادیاتور به اروپاست همکاری خود را با این شرکت برای سرمایه‌گذاری اعلام کرده است.

جمعه, 05 خرداد 1396
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7522
تهران
داربست فلزی شکوری
1341
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
724
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
862
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5758
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2194
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی