نظارت لازم بر مصرف انرژی در صنعت ساختمان صورت نمی‌گیرد
نظارت لازم بر مصرف انرژی در صنعت ساختمان صورت نمی‌گیرد

عضو انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی در نشست با اصحاب رسانه از تلاش این انجمن در راستای ترغیب شرکت‌های سازنده ساختمان به استفاده از تجهیزات و سیستمهای جدید و با تکنولوژی بالا سخن گفت.

فرزاد کیاست، کارشناس حوزه انرژی ساختمان و عضو انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی با تأکید بر این نکته که ایرانیان شیوه مصرف درست منابع و انرژی را نیاموخته‌اند، از مسئولان خواست که در عرصه فرهنگ‌سازی و تغییر رویکردها در جامعه، اقدامات لازم را انجام دهند.

کیاست گفت:  هنوز رسیدن به مرحله بحرانی برای مردم قابل‌درک نیست درحالی‌که این اتفاق با توجه به روند مصرف انرژی و منابع در کشور، دور از انتظار نبوده و اگر بر همین منوال جلو برویم، تا سال 1405 به یکی از واردکنندگان عمده انرژی در جهان تبدیل خواهیم شد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر مصرف انرژی و سایر منابع ازجمله آب در ایران کمتر از کشورهایی چون، کانادا، چین و آمریکاست اما در این کشورها شاهد درآمد بالا و تولید ناخالص داخلی قابل‌توجهی هستیم درحالی‌که در ایران از ثروت و سرمایه موجود خرج کرده و چند برابر تولید، مصرف می‌کنیم.

کیاست استفاده از تجهیزات قدیمی که مربوط به 30 یا 40 سال قبل بوده و در کشورهای سازنده، منسوخ شده‌اند، حضور افراد غیرحرفه‌ای در صنعت ساختمان که از اصول و استانداردهای این بخش اطلاعی ندارند، استفاده از نوع معماری که با اقلیم ایران سازگار نیست و بی‌توجهی مسئولان نظارتی بر رعایت اصولی مانند مبحث 19 که چندین سال از تصویبان می‌گذرد اما همچنان الزام اجرایی ندارد و موضوعاتی ازاین‌دست را ازجمله چالش‌های بخش صنعت ساختمان دانست.

عضو انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی افزود: اگر بتوانیم از تجهیزات و سیستمهای گرمایشی و سرمایشی به‌روز استفاده کنیم تا 80 درصد امکان حفظ انرژی فراهم می‌شود.

این کارشناس حوزه انرژی ساختمان از تلاش‌های صورت گرفته برای لحاظ شدن شاخص‌های مصرف بهینه در برنامه ششم توسعه از سوی انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی خبر داد و گفت: برای بهبود وضعیت مصرف انرژی در ساختمان‌ها و سایر بخش‌ها ازجمله نیروگاه‌ها، هم مردم و هم دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی باید فعالانه وارد عمل شوند. در حال حاضر راندمان مصرف انرژی در نیروگاه‌ها وضعیت بدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه اجازه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در عرصه نیروگاهی داده نمی‌شود. از طرف دیگر ایران به دلیل داشتن ظرفیت بالا در استفاده از انرژی‌های نو به‌راحتی می‌تواند، استفاده از سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارد اما متأسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است. یکی از پیشنهاد‌هایی که البته به مطالعه و بررسی‌های بیشتری نیاز دارد، این است که به دلیل مزیت وجود گاز در کشور، به‌جای اینکه گاز را به‌طور عمومی مصرف کنیم، آن را در اختیار نیروگاه‌ها قرار دهیم تا اقدام به تولید برق ارزان‌تر کنند. این روش می‌تواند به مصرف بهینه انرژی هم منجر شود.

 

چهارشنبه, 16 فروردین 1396
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7514
تهران
داربست فلزی شکوری
1337
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
719
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
856
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5751
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2191
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی