سریع ترین آسانسور جهان
سریع ترین آسانسور جهان

کارخانه های ژاپنی رقابت برای ساخت سریع ترین آسانسور جهان را آغاز کرده اند.

 کارخانه های ژاپنی در کنار تمایل شدید بازار داخلی، مشتاق هستند تا ساختمان های بلندمرتبه در سراسر جهان را با آسانسورهای ساخت این کشور، مجهز کنند.

آنها در تلاش هستند تا آسانسورهایی تولید کنند که توانایی حرکتی با سرعت بیش از یک هزار متر در دقیقه (6/16متر بر ثانیه) را داشته باشد. در حال حاضر آسانسورهای معمولی سرعتی حدود 5 متر بر ثانیه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی ساختمان ایران، تمایل برای این نوع آسانسورها در کشورهای نفت خیز منطقه خاورمیانه و همچنین چین افزایش یافته است.

این گزارش می افزاید: در ماه گذشته میلادی (دسامبر) شرکت ژاپنی توشیبا، سازنده آسانسور و یک شرکت سیستم های ساختمانی این کشور، سفارشی را برای ساخت 93آسانسور از کشور امارات عربی متحده به مبلغ 3/2میلیارد ین دریافت کرده اند.

دیگر شرکت های بزرگ ژاپنی که دست اندرکار ساخت آسانسور هستند، از جمله شرکت های میتسوبیشی و هیتاچی نیز آزمایشگاه هایی برای ساخت آسانسورهای پرسرعت ایجاد کرده اند.

به گزارش کیودو، در ماه سپتامبر 2007 میلادی (شهریور) نیز شرکت ژاپنی میتسوبیشی برج 173متری ویژه آزمایش آسانسورهای با سرعت بالا را مورد آزمایش قرار داد و شرکت هیتاچی نیز در نظر دارد تا مشابه چنین آزمایشگاهی را با ارتفاع 203متر در ماه فوریه سال جاری میلادی در استان ایباراکی این کشور احداث کند.

برج ویژه آزمایش آسانسورهای با سرعت بالای هیتاچی، بلندترین برج در جهان خواهد بود و پس از آن میتسوبیشی در رده دوم قرار می گیرد.

بر اساس گزارش اتحادیه سازندگان آسانسور در ژاپن، سریع ترین آسانسورها در ژاپن در برج های 70طبقه در استان یوکوهاما در حال فعالیت هستند که سرعت آنها 750متر در دقیقه است.

سریع ترین آسانسور جهان در ساختمان 101طبقه ای در تایپه در حال فعالیت است که توسط شرکت توشیبا ساخته شده است که با سرعت یک هزار و 10 متر در دقیقه افراد را در این برج جابه جا می کنند.

شرکت هیتاچی در نظر دارد تا سرعت این جابه جایی توسط آسانسورها را به یک هزار و 300متر در دقیقه برساند و این رکورد را در جهان بشکند و ساخت برج آزمایشگاهی از سوی این شرکت در استان ایباراکی با این هدف انجام می شود.

شرکت های سازنده آسانسور نظیر هیتاچی در تلاش هستند تا آسانسورهایی با ظرفیت جابه جایی پنج تن که معادل وزن 70نفر است، تولید کنند.

منبع : دنیای اقتصاد

یکشنبه, 15 اسفند 1395
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7516
تهران
داربست فلزی شکوری
1337
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
719
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
856
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5751
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2191
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی