آیا روش های جایگزین برای داربست ها وجود دارد ؟
آیا روش های جایگزین برای داربست ها وجود دارد ؟

کار بر روی داربست اگر چه در ماضی  کاربرد کثرت داشته است ولی در آینده تقریبا  و بدلایل بسیار صریح استعمال محدود تری پیدا خواهد کرد. عمده این دلایل ازین قرارند:     تلفات بالای نیروی کار بدلیل رعایت نکردن استاندارد ها ی شغل در ارتفاع ، بدست  پیمانکاران     استفاده از داربست ها ی معیوب
 
کار بر روی داربست اگر چه در ماضی  کاربرد فراوانی داشته است اما در آینده تقریبا  و بدلایل زیاد روشن کاربرد اندک تری پیدا خواهد کرد.
 
عمده این دلایل ازین قرارند:
 
    تلفات بالای نیروی شغل بدلیل رعایت نکردن استاندارد ها ی شغل در ارتفاع ، بدست  پیمانکاران
    استفاده از داربست ها ی معیوب وغیراستاندارد و عدم رعایت استاندارد های مهندسی سازه  و نصب اصولی
    تحمیل خرج بالا و سرباری به پروژه و طولانی کردن زمان پروژه
    ایجاد مخاطرات برای اشخاص ثالث در حین نصب، بهره برداری و زیر کشیدن داربست
    افزایش بلندی پروژه های پیشه در بلندی و تعدد برج ها و ساختمان های مرتفع
    محدویت مانور اپراتور و الزام جابجایی تخته کار بروی داربست
البته تمامی این مصادیق نسبی بوده و در صورتی که بخواهیم برتری های داربست را مقایسه کنیم جا دارد لغایت مواردی را که داربست کاربرد بخردانه پیدا میکند را نیز یاد آور شویم . بطور فشرده کردن داربست در پروژه های نه چندان مرتفع با شکستگی های زیاد، پروژه هایی که احتیاج به حضور همزمان چندین تیم کاری داشته و یا دربرگیرنده تکاپو های دقیق و پیچیده ای مثل مرمت آثار تاریخی میگردد، برتری های قابل ملاحظه می یابد.
در نگاهی کلی، خدمات نما، مانند نماشویی، رنگ آمیزی ظاهر ، بازسازی نما، نصب شیشه در بلندی  و دیگر شئون خدمات پیشه در ارتفاع در حوزه خدمات شهری با ورود فن اوری های امروزین مانند دانش مواد ، طراحی صنعتی و دیگر صنایع پیشرفته موجب ظهور صنایع جدیدی از آنگونه کار صنعتی با ریسمان (Industrial Rope Access) و یا کلایمر(Suspended Platforms) شده و سهم برداری از سیستم های کهن را دستخوش تغییرات بنیادین نموده است. این تغییرات شامل آسانی اجرا، سرعت و چابکی عملیات و  تامین استانداردهای ایمنی است . براساس آخرین آمار( گزارش سنه ۹۴) کمیته ایمنی و تفریق حوادث سازمان سامانه مهندسی ایران، ۶۰% از حوادث کار منجر به فوت ، برآمده از سرنگونی  از بلندی گزارش شده است . این رقم که بالغ بر ۹۵۰ تن در سنه میشود تنها آمار متوفیان بوده و با سر بسر گرفتن گزند دیدگان گواه ارقام زیاد افزونتری خواهیم بود . نکته قابل توجه اینکه  بر بنیاد این آمار، حوادث کار در سال ۱۳۹۲ نسبت به سال ۱۳۸۳ نزدیک ۲٫۸ برابر ( یا به عبارتی ۲۸۰%) بیشتر شده است . با توجه به بهره تلفات سرنگونی از بلندی(ارتفاع) میتوان این نوع استنباط کرد که اگر چه حجم کار و جنبش های ساختمانی چندین برابر شده و متوسط بلندی سازه ها بالا رفته است ولی سازوکار های ایمنی و تفریق حوادث، بویژه در گویه رعایت موارد ایمنی کار در ارتفاع و بکارگیری تکنیک های روز، رشد چندانی نیافته است. امثال ایگونه کاستی ها در وجوه سایر روند توسعه معیوب نیز دیده میشود. گسترش و تنوع مواد خوراکی و یا ساز و برگ رانندگی و ناوبری هنوز منجر به ارتقائ سلامت و آسایش ما نشده است . به همین ترتیب چشمداشت میرود با افزایش سطح ادب و اخطار مصرف کنندگان تکنولوژی (البته با یک یا چند دوره تاخیر)، موج فن آوری های مترقی منجر به افزایش سلامت و کاهش حوادث گردد.
استفاده از مشاوران در هر مقوله  میتواند به شفا سخیف و رویه ی پیشه و حیات ما منتهی گردد. و بطور قطع در مباحث مربوط به پیشه در ارتفاع نیز استفاده کردن از متخصصین امر نه تنها در پیشگیری از حوا دث کمک شایانی خواهد نمود، بلکه با انتخاب راهکار صحیح و به کارگیری ابزارها و ساز و برگ درست، میتوانیم مسیر حل های مناسب در بهینه سازی خدمات نمای ساختمان، از نماشویی ساختمان ورنگ آمیزی ظاهر ی آن گرفته الی بازسازی نما، تعویض شیشه ظاهر و هر گونه عملیات فنی سایر در ارتفاع را به صراحت تشخیص داده و بکار بگیریم.

چهارشنبه, 20 شهریور 1398
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7521
تهران
داربست فلزی شکوری
1340
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
724
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
858
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5757
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2193
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی