ایمنی داربست های فلزی در ایران
ایمنی داربست های فلزی در ایران

ایمنی داربست های فلزی در ایران

داربست ها نقش مهمی را در ساخت و سازهای جهان بازی می کنند و از این جهت نحوه اجرا و ایمنی آن بسیار تاثیر گذار میباشد.در کشورهای مختلف در جهت ایمنی استانداردها و قوانین مختلفی به اجرا درآمده است و در صورت عدم رعایت آن جریمه های سنگینی در نظر گرفته شده است اما با این وجود در این کشورها نیزطی سالهای اخیر حوادث ناگواری به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی اتفاق افتاده است.در ادامه برخی از مواردی که ممکن است منجر به حادثه شود شرح می دهیم.

جنس داربست ها

در کشورهای اروپایی و آمریکایی داربست ها شکل مدرنی به خود گرفته و اغلب آنها از جنس آلمینیوم هستند که بسیار سبک و مقاومند،اما متاسفانه در ایران داربست فلزی مرسوم است و در خیلی از موارد داربست ها بارها و بارها مورد استفاده قرار می گیرند و دیگر آن کارایی لازم را ندارند و در پروژه های مختلف این مورد کاملا مشهود است (اغلب آنها کج شده اند و مواد مختلف روی آنها ریخته شده است) جنس داربست هرچقدر مقاوم تر باشد ایمنی و کیفیت کار افزایش پیدا می کند.

ایمنی داربست های فلزی در ایران

اجرای داربست

داربست ها معمولاً در پروژه های مختلف ساخت و ساز ممکن است زمان زیادی باقی بمانند از این رو نحوه اجرای آن به خصوص در فصل های پائیز و زمستان که بادهای شدیدی وجود دارد و یا حتی در زمان بارش برف به دلیل حجم زیاد برف روی آن فرو بریزد بسیار پر اهمیت است .قطعاً باید مهاری برای داربست ها وجود داشته باشد.

اشیاء روی داربست

معمولاً جهت کار بروی داربست اشیاء روی آن گذاشته می شود تا از آنها استفاده شود مثلاً تخته های داربست که معمولا از جنس چوب یا فلز هستند روی این داربست ها قرار می گیرند و کارگران می توانند بروی آن کار کنند . متاسفانه اگر در خیابانهای پایتخت وقتی قدم میزنید تخته هایی را بروی داربست ها می بینید که هر لحظه ممکن است بروی مردم سقوط کند! یا اینکه در پیاده روها وقتی مردم در حال عبور از کنار این داربست ها هستند ممکن با اجزاء آنها برخورد کنند و در اکثر موارد تدبیری صورت نگرفته است.

ایمنی داربست های فلزی در ایران

ایمنی داربست های فلزی در ایران

در ادامه برخی از گزارش‌های به عمل آمده توسط داربستان با شرکت‌ها ارائه می‌شود :

برخی می گویند مهمترین مشکل حرفه داربست نداشتن یک سازمان یا ارگان رسیدگی و نظارت است طی تجربه های گذشته در پروژه های پالایشگاهی استان اصفهان یک ارگان به نام ایمنی و استاندارد وجود دارد که استفاده از کمربندهای ایمنی با استانداردهای بروز به همراه کلاه ،کفش و ابزار می باشدکه این موارد باعث کند شدن روند داربست بندی می شود ولی کاملاً یک کارشناس از ایمنی مراحل داربست بستن را برعهده دارد و در صورت مشاهده یک بار تذکر و دفعه بعد اخراج از کارگاه را به همراه دارد اگر یک سازمان نظارت از لحاظ ایمنی و هم بیمه و قیمت گذاری باشد به نظر می رسد مشکلات حل شود.

برخی دیگر نیز معتقد هستند که مردم به دنبال هزینه کمتر هستند و کیفیت کار برایشان اهمیت ندارد وگرنه من به عنوان یک صنعتگر در این کار بسیار مشتاق هستم کارها به صورت کاملاً امن صورت بگیرد و سبب بالا رفتن ایمنی کار شود.

ایمنی داربست های فلزی در ایران

ایمنی داربست های فلزی در ایران

یکشنبه, 11 آذر 1397
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 1

امیر
امیر
ﺳﻪشنبه, 13 آذر 1397

اطلاعات مفیدی بود با تشکر

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7516
تهران
داربست فلزی شکوری
1337
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
719
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
856
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5751
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2191
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی