به چالش کشیدن دانشجویان مهندسی عمران برای طراحی ، جمع آوری و انهدام
به چالش کشیدن دانشجویان مهندسی عمران برای طراحی ، جمع آوری و انهدام

به چالش کشیدن دانشجویان مهندسی عمران برای طراحی ، جمع آوری و انهدام

مدیرعامل مرکز تحقیقات ساختمانی فضایی در دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه سوری می گوید  هر سال، گروه با استفاده از مجموعه ای از مولفه ها، گروه های دانش آموزان را به طراحی، جمع آوری و تخریب (DAD) یک ساختار شبکه کامل می پردازد. ساخت و ساز در یک دوره زمانی دو ساعته صورت می گیرد.
 

پروژه DAD یک کیت آموزشی کامل در اختیار شما قرار می دهد تا تمرکز خود را روی فرایند طراحی و ساخت سازه های سبک وزن پیش ساخته انجام دهید. کار با ساختارهای جامع، یک محیط آموزشی ایده آل برای شرکت کنندگان را برای ایجاد مهارت های مختلف از جمله کار تیمی، ارتباطات، حل مسائل و ملاحظات عملی در طراحی ایجاد می کند.

پروژه DAD دو مرحله دارد:

فاز 1: طراحی

هر گروه باید با استفاده از تمام یا بخشی از اجزای ساختاری موجود را طراحی کند. نتیجه طرح شامل مجموعه ای از اسناد و مدارک شامل نقشه های مناسب، لیست الزامات، بیانیه روش برای مونتاژ و برچیدن و ارزیابی ریسک می باشد. اسناد برای مرحله دوم به گروه دیگری منتقل می شود.

مرحله 2: ساخت و ساز

هر گروه مجموعه ای از اسناد آماده شده توسط یک گروه دیگر در فاز 1 داده می شود. اسناد باید از لحاظ عملی ساخت و ساز مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم اصلاح شوند. سپس گروه در دو ساعت ساختمان را جمع آوری و تخریب می کند. سرانجام، هر گروه یک ویدیو یک دقیقه ای در مورد تجربه می سازد.
 

این پروژه به شرکت کنندگان کمک می کند تا در مورد:

    
ملاحظات عملی در طراحی
    تفسیر ایده های دیگران
    تیم کار و مدیریت زمان

یک چالش اضافی برای شرکت کنندگان در سطح کارشناسی ارشد این است که ساختار خود را در یک بسته FEM مدل سازی کنند و رفتار ساختار تحت بار را مطالعه کنند. آنها سپس این را با رفتار واقعی ساختار تحت یک بار مقایسه می کنند.

دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در ایران و موسسه فناوری و آموزش عالی مکزیک در آخرین پروژه شرکت کردند. چنین همکاری ها مفید هستند، زیرا آنها چالش های بیشتری را برای پروژه مانند مدیریت زبان، تفاوت های فرهنگی و زمانی - مانند چالش های زندگی واقعی که با شرکت های بین المللی در صنعت ساخت و ساز مواجه هستند معرفی می کنند.

دانش آموزان در ایران تجربه بسیار مشابهی با دانش آموزان سوری داشتند.

همکاری با دانشگاه مکزیک چالش برانگیزتر بود، زیرا ساختار بامبو به جای ساختار فولادی وجود داشت. بنابراین یک تیم Surrey یک ساختار بامبو طراحی کرد که در مکزیک ساخته شد و تیم مکزیکی یک ساختار فولادی ساخته شده توسط تیم Surrey را طراحی کرد. این گروه ها در طول پروژه در تماس مستقیم بودند. با توجه به داشتن کیت های ساختاری مختلف، تعدادی از تغییرات طراحی مورد نیاز بود.

دانش آموزان مهارت را از طریق پروژه می آموزند می توانند در عمل اعمال شوند. با توجه به "یادگیری هرم" که توسط آزمایشگاه های آموزشی ملی ایالات متحده تولید می شود، نرخ نگهداری برای روش تدریس فعال بسیار بالاتر از روش غیرفعال است. میانگین میزان نگهداری برای تمرین با انجام 75 درصد است. این یکی از مزایای برنامه های آموزشی مانند پروژه DAD است.

ﺳﻪشنبه, 14 فروردین 1397
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7521
تهران
داربست فلزی شکوری
1340
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
724
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
858
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5757
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2193
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی