هالوکور چیست ؟
هالوکور چیست ؟

 

سقف هالوکور (Hollow Core) ازجمله سقف‌های پیش‌ساخته می‌باشد. پیش‌ساخته بودن این سقف باعث اجرای بسیار سریع آن می‌شود و به‌خصوص در پروژه‌های بزرگ از این نوع سقف بسیار استقبال شده است.

معرفی کوتاه سقف هالوکور

عدم نیاز به قالب‌بندی باعث کاهش هزینه اجراشده و عدم حضور جک در زیر این سقف باعث می‌شود کارفرما اجرای تیغه‌چینی را بلافاصله شروع کند. ازآنجاکه هالوکور به‌صورت پیش‌تنیده ساخته می‌شود، می‌تواند باضخامت بسیارکم تا دهانه ۱۴ متر را پاسخگو باشد. در سقف هالوکور سقف تمامی طبقات بدون تأخیر نصب می‌گردند و پس از اتمام کار، میلگردهای حرارتی بر روی آن قرارگرفته و یک لایه‌نازک بتن می‌تواند به‌طور همزمان برای تمامی طبقات ریخته می‌شود.

مزایای سیستم هالوکور

  1. به دلیل پیش‌تنیده بودن قطعات هالوکور، امکان ایجاد دهانه‌های بلند بدون ستون را در سازه فراهم می‌شود.
  2. به دلیل اینکه در اجرای سقف با استفاده از قطعات هالوکور دیگر نیازی به قالب‌بندی، شمع گذاری و آرماتوربندی درجا نمی‌باشد و همچنین به دلیل پیش‌تنیده بودن قطعات از مصالح به‌صورت بهینه استفاده می‌شود، درمجموع هزینه تمام‌شده ساخت ساختمان‌ها با این سیستم نسبت به سیستم‌های دیگر پایین‌تر می‌باشد.
  3. به دلیل عدم نیاز این سیستم به قالب‌بندی، آرماتوربندی و بتن‌ریزی درجا، این سیستم دارای سرعت اجرای بالائی می‌باشد. اجرای ۵۰۰ مترمربع در روز توسط این سیستم امکان‌پذیر می‌باشد.
  4. سقف‌های ساخته‌شده با قطعات هالوکور عایق صوت، عایق گرما و مقاوم در برابر ارتعاش می‌باشند. این موارد از مزایای بسیار عمده استفاده از قطعات هالوکور می‌باشد.
  5. توخالی بودن قطعات باعث کاهش وزن مرده ساختمان و درنتیجه به دلیل کاهش نیروی زلزله طراحی، کاهش حجم مصالح مصرفی در اسکلت ساختمان را به دنبال دارد.

سه خصوصیت عمده هالوکور:

  • پیش‌تنیده
  • پیش‌ساخته
  • مجوف

چرا هالوکور ؟

دال های توخالی پیش تنیده

دال های توخالی عناصر بتنی پیش تنیده و پیش ساخته هستند که با استفاده از پالت های ریخته گری فولادی خط بلند تولید می شوند. آنها معمولاً 1200 میلی متر عرض دارند (اما می توانند از 600 میلی متر تا 2400 میلی متر متغیر باشند) و بین 150 میلی متر تا 500 میلی متر عمق دارند.
 
دهانه ها می تواند تا حدود 20 متر باشد و کاربردها از خانه های فردی گرفته تا آپارتمان های مسکونی، ساختمان های اداری، هتل ها، مدارس، بیمارستان ها، سوپرمارکت ها، واحدهای صنعتی و پارکینگ ها را شامل می شود.
 
حفره های طولی یا هسته ها در سرتاسر یک دال توخالی قرار دارند. اینها باعث کاهش مصرف مواد خام، وزن خود اسلب ها می شود و کانال های آماده برای خدمات را فراهم می کند.
 

ساخته شده برای طراحی

با ادامه پیشرفت در صنعت ساخت و ساز، hollowcore نقش مهمی را ایفا می کند. BIM (مدل سازی اطلاعات ساختمان) به معماران، مهندسان و پیمانکاران توانایی طراحی، برنامه ریزی، ساخت و نگهداری ساختمان ها را به طور کارآمدتر می دهد.
 
هسته توخالی پیش تنیده که برای مطابقت با نیازهای کاربر نهایی ساخته شده است، با استفاده از نرم افزار 3D CAD طراحی شده است و در خارج از سایت تحت شرایط کنترل شده کارخانه تولید می شود.
 
جزئیات اضافی اسلب ها، مانند برش ها، واحدهای عرض باریک و زوایای قفسه، همگی در محیط تولید انجام می شوند. برنامه ریزی تولید و تحویل به سایت می تواند برای حداکثر کارایی هماهنگ باشد.

کارایی و پایداری

بتن پیش تنیده، و به ویژه دال های توخالی، کارایی سازه ای استثنایی را ارائه می دهند. دهانه های بلند و واحدهای کم عمق امکان استفاده کم مصالح و استفاده بهتر از فضای داخل ساختمان ها را فراهم می کند.
 
Hollowcore بسیار بادوام است و ظرفیت ساختاری خود را برای طول عمر 100 سال یا بیشتر حفظ می کند. تولید عناصر در محیط کنترل شده کارخانه باعث کاهش ضایعات، صدا و انتشار گازهای گلخانه ای می شود.
 
بتن نقش مهمی در گرمایش و سرمایش ساختمان ها دارد که انرژی زیادی مصرف می کند. دال های توخالی به جرم حرارتی ساختمان کمک می کنند و نوآوری هایی مانند TermoDeck باعث کاهش انرژی مورد استفاده برای تهویه مطبوع می شود.
 
 

سقف هالوکور

دوشنبه, 23 بهمن 1402
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7537
تهران
داربست فلزی شکوری
1347
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
733
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
870
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5772
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2205
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی