انتشار گازهای گلخانه ای در صنعت ساخت و ساز ساختمان ها
انتشار گازهای گلخانه ای در صنعت ساخت و ساز ساختمان ها

انتشار گازهای گلخانه ای در صنعت ساخت و ساز ساختمان ها

این چکیده ای از مقاله یکی از دانشجویان آمریکا است .

سابقه و اصلاح پروژه

ساختمانها، اصلاح کننده های آب و هوایی هستند که محیط داخلی را فراهم می کنند. ساختمانها برای سلامتی و تحولات اجتماعی و اقتصادی انسان ها ضروری هستند. با این حال، آنها نیز مصرف کنندگان منابع فشرده و از این رو، در ساخت و نگهداری آنها نیاز به مقدار زیادی مواد و انرژی دارند. در طول دوره ساخت و ساز و در حالی که آنها در پایان عمر خود تخریب می شوند، ساختمان ها مقدار زیادی از ضایعات جامد و انواع مختلف گازهای گلخانه ای مانند ذرات، سر و صدا و انواع مختلف پساب مایع تولید  و انتشار  می کنند.

طبق نظر هال (2003) و Anink (1996)، صنعت ساختمان حدود یک دهم تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد، حداقل 7 درصد از مشاغل خود، نیمی از منابع مورد استفاده و تا 40 درصد انرژی مصرف شده و گازهای گلخانه ای انتشار هیل و بوئن (1997) در مورد چگونگی استفاده از تکنولوژی مدرن، همراه با افزایش جمعیت، منجر به تخریب سریع منابع فیزیکی زمین شد. هال (2003) همچنین تخمین می زند که تا سال 2025، جمعیت جهان به 8 میلیارد و 98 درصد از افزایش جمعیت در کشورهای در حال توسعه می رسد. با گذشت زمان، صنعت ساخت و ساز در حال گسترش است و میزان تخریب منابع پایدار نیست.

همانطور که می توان تصور کرد، مواد ساختمانی و محصولات برای زندگی ضروری است - با توجه به  اینکه ساختمان ها و زیرساخت ها. انسانها حدود 80 درصد وقت خود را (به طور متوسط) در برخی از انواع ساختمان ها یا جاده ها صرف می کنند. محصولات ساخت و ساز نقش مهمی در بهبود بهره وری انرژی ساختمان ها دارند و همچنین به رونق اقتصادی کمک می کنند (Edwards، 2003). از سوی دیگر، محصولات ساختمانی همچنین تأثیر قابل توجهی روی محیط زیست ایجاد می کنند. موسسه Worldwatch برآورد می کند که 40 درصد از مواد و انرژی جهان در ساختمان ها استفاده می شود. با این حال، طبق Anink (1996)، بخش ساخت و ساز مسئول 50 درصد از منابع مادی گرفته شده از طبیعت و 50 درصد از کل تولید زباله است. همچنین، رودمن و لنسن (1993) اشاره کردند که ساختمان ها یک ششم از برداشت های آب شیرین جهان، یک چهارم برداشت چوب و دوبرابر از جریان مواد و انرژی آن را تشکیل می دهند. تاثیر محصولات ساخت و ساز نسبت به تاثیر کلی عمر ساختمان در حال حاضر 10-20٪ است. برای زیرساخت ها این مقدار به طور قابل توجهی بالاتر است، در برخی موارد بیش از 80٪ است.

در Mauritius تقریبا تمام منابع اصلی در یک ساختمان وارد شده اند، به عنوان مثال فولاد و سیمان. به طور متوسط ​​600000 تن سیمان در سالانه در موریس وارد می شود. در حالی که کشور آمریکا در جریان رونق بخش ساخت و ساز قرار دارد، انتظار می رود که این رقم ها افزایش یابد. قیمت نفت خام در سال های گذشته بیش از دو برابر در بازار جهانی است. این تا به حال تاثیر مستقیم بر تقریبا تمام مواد ساختمانی که به صورت محلی وارد و تولید می شوند. در حالی که برای مصالح ساختمانی انتخاب می شود، بسیاری در مورد تاثیرات مواد در محیط زیست فکر نمی کنند.

اثرات زیست محیطی مصالح ساختمانی روز به روز در حال افزایش است. بنابراین، در انتخاب مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز، تاثیرات زیست محیطی به توجه فزاینده ای تبدیل شده است. در نتیجه، ارزیابی چرخه زندگی تبدیل به یک ابزار مهم در تجزیه و تحلیل منابع طبیعی و انتشارات تولید شده در فرایندهای تولید شده است. Winistorfer و Zhangjing (2004) گفتند که ارزیابی چرخه حیات به تجزیه و تحلیل تاثیرات محیطی یک محصول از طریق هر مرحله از زندگی اشاره دارد. این شامل تاثیرات محیطی در حالی که محصول تولید، استفاده و دفع می شود. هدف از تجزیه و تحلیل چرخه عمر، تعیین تاثیرات محیطی یک محصول از طریق تجزیه و تحلیل ورودی و خروجی است.

پنجشنبه, 19 بهمن 1396
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7520
تهران
داربست فلزی شکوری
1339
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
722
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
858
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5755
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2191
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی