ما از کلمه داربست چه می دانیم؟
ما از کلمه داربست چه می دانیم؟

 

خوب ، داربست یک ساختار موقت است که برای حمایت از سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد و در عین حال یک بستر برای کارگران جهت انجام کارهای ساختمانی می باشد. با توجه به نوع کار ساخت و ساز، نوع داربست ها متفاوت خواهد بود. داربست باید به خوبی ساخته شود، قوی و محکم باشد تا از کارگران و دیگر مواد ساختمانی که بر روی آن ساخته شده است پشتیبانی کند. داربست ها اغلب از فولاد یا چوب ساخته می شوند اما اخیراً نوع پلاستیکی آن نیز تولید شده است.

انواع مختلف داربست های مورد استفاده در ساخت و ساز به طور خلاصه در زیر توضیح داده شده است:

داربست بورد (Trestle Scaffolding)

داربست های محافظ پلت فرمی برای کار بر روی نردبان های متحرک یا سه پایه می باشد. این مورد تا ارتفاع 5 متری استفاده می شود و به طور معمول برای کار در داخل اتاق ها مثل تعمیرات، نقاشی و غیره استفاده می شود.

داربست

داربست فلزی (Steel Scaffolding)

داربست های فولادی از لوله های فولادی ساخته شده اند که به طور مشترک توسط اتصالات فولادی یا اتصالات نصب می شنود. آسان اجرا می شوند و برداشته می شوند. این نوع داربست ها استحکام بهتر، دوام بیشتر و مقاومت بالایی در برابر آتش دارند. اگر چه از لحاظ هزینه ها مقرون به صرفه نیست، اما ایمنی بیشتری برای کارگران فراهم می شود. به همین دلیل است که امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

داربست فلزی

داربست تثبیت شده(Patented Scaffolding)

داربست های انحصاری نیز از فولاد ساخته شده اند. با این حال، آنها با کوپلینگ و فریم های خاص و غیره نصب می شوند. این داربست ها  از قبل تولید می شوند و در و آماده در بازار هستند. پلت فرم کار بر روی براکت هایی است که قابل تنظیم به سطح مورد نیاز هستند.

داربست تثبیت شده

داربست های معلق (Suspended Scaffolding)

داربست های معلق به طور عمده برای نقاشی، تعمیرات و غیره استفاده می شود. در اینجا، با استفاده از زنجیر یا طناب و غیره، پلت فرم کار از سقف به حالت تعلیق درآمده است. می توان آن را به سطح مورد نظر برداشته یا کاهش داد.

داربست معلق

داربست کنسول (Cantilever Scaffolding)

در داربست های کنسول، استانداردها توسط یک زنجیره ای از سوزن ها پشتیبانی می شوند و این سوزن ها از طریق سوراخ های دیوار خارج می شوند. این یک نوع داربست "تک فریم" است. در نوع دیگری، سوزن ها از طریق سوراخ ها در داخل کف ها پشتیبانی می شوند و این نوع داربست های مستقل یا دوبله نامیده می شود. هنگام ساخت داربست های کنسول، مراقبت های خوب باید انجام شود. به طور معمول تحت شرایط ذکر شده، داربست های کنسول استفاده می شود.

    
- هنگامی که قسمت بالایی دیوار در حال ساخت است
    - هنگامی که زمین نزدیک به دیوار است و از ترافیک آزاد است
    - وقتی زمین قادر به حمایت از استانداردها نیست

داربست کنسول

داربست های تک (Single Scaffolding)

داربست های تک معمولا برای سنگ تراشی های آجر استفاده می شود و از این رو نیز به عنوان داربست های لایه آجر شناخته می شود. داربست های تک شامل استانداردها، بطلپ ها، لجن ها و غیره، که مربوط به دیوار در فاصله حدود 1.2 متر است. فاصله بین استانداردها حدود 2 تا 2.5 متر است. Ledgers به استانداردها در فاصله تقریبی 1.2 تا 1.5 متر پیوستند. پاتوگام ها از فاصله ای که در دیوار به یک انتهای کتابچه ها ذخیره می شود استخراج می شود. توپوگرافی ها در فاصله ای بین 1.2 تا 1.5 متر قرار دارند.

داربست تک

داربست دوبل (Double Scaffolding)

به طور معمول برای سنگ تراشی های دوگانه استفاده می شود، بنابراین، به عنوان داربست های ماسون شناخته می شود. همچنین به عنوان داربست مستقل نیز شناخته شده است. به طور معمول، در دیوارهای سنگی، برای ساختن بوتلگها، دیوارهای سخت است؛ بنابراین، دو ردیف داربست ساخته شده است تا آن را قوی. اساسا ردیف اول حدود 20 تا 30 سانتی متر دور از دیوار است و یکی دیگر از 1 ریشتر فاصله دارد. سپس از قرار دادن لایه ها که توسط هر دو فریم پشتیبانی می شوند. به منظور ایجاد قوی تر آن ، متقاطع و رک عرضه می شوند.

داربست دوبل

داربست Kwikstage


سیستم Kwixtage از فولاد گالوانیزه پوشیدنی ساخته شده است. سیستم داربست Kwikstage آسان برای جمع آوری و برداشتن آن. برای سازندگان که در پروژه های بزرگ یا کوچک کار می کنند، این سیستم داربست بسیار مفید است. هر کجا که داربست منظم استفاده می شود، داربست Kwikstage نیز می تواند به عنوان یک جایگزین استفاده شود. با استفاده از یک سیستم قوی و ایمن، سیستم مدولار Kwikstage اختراع شده می تواند به هر ارتفاع ساخته شود.

Kwikstage Scaffolding

پنجشنبه, 21 دی 1396
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7522
تهران
داربست فلزی شکوری
1341
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
724
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
862
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5758
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2194
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی