برج های داربست ترلیس روش نوین دیگر برای اجرای داربست استاندارد
برج های داربست ترلیس روش نوین دیگر برای اجرای داربست استاندارد

برج های داربست ترلیس روش نوین دیگر برای اجرای داربست استاندارد

در صنایع  مختلف جهت انجام فعالیتهای گوناگون از داربست استفاده می گردد .استفاده از این داربست ها بخصوص در انجام پروژه های صنعتی نقشی کلیدی را ایفا میکند . این نقش به حدی موثر است که انجام بسیاری از فعالیتها بدون وجود داربست را غیر عملی می نماید شایان توجه است که از مهمترین کاربردهای برپایی داربست انجام کار در ارتفاع می باشد . داربست بندی به دلیل اینکه زمینه ساز انجام کار در ارتفاع  برای کارگران می باشد . می تواند زمینه ساز بروز حوادث شغلی مربوط به کار در ارتفاع گردد . جهت انجام صحیح موارد ایمنی در بالا بردن سرعت کار و کاهش هزینه در امر داربست بندی ، شرکت پیشگام سازه برای اولین بار اقدام به ساخت برجهای ترلیس نمود که طراحی این برجها در شرکت پیشگام سازه بر مبنای استاندارد ANSI و کنگره بینالمللی ایمنی بوده و در حال حاظر تنها داربست استاندارد موجود در ایران می باشد که به شما این فرصت را می دهد که استفاده بهینه ای از نیروی انسانی خود داشته باشید.


از برجهای ترلیس می توان بعد از ساخته شدن یک متر از ساختمان استفاده نموده و تاپایان ساخت بطور مداوم و بدون اتلاف وقت ، کار ادامه یابد . بر روی دستگاه دو کفه طراحی شده است که کفه جلو برای ایستادن کارگران و کفه پشت برای قراردادن مواد مصرفی و ملزومات مورد احتیاج کارگران با حجم کافی می باشد و نیازی به استفاه از نیروی انسانی در فضای بین برجهای ترلیس برای انتقال مواد مصرفی و ملزومات نمی باشد.


همچنین ساده ترین راه بوجود آوردن محیطی مناسب برای کارگران در شرایط نامساعد جوی، سیستم پ.شش طراحی شده در برجهای ترلیس می باشد که به دلیل بالا رفتن تدریجی کفه های تعبیه شده در برجهای ترلیس، امکان نصب سیستم پوششی بر روی کفه ها فراهم آمده که می تواند در تمامی اوقات مورد استفاده قرارگیرد . این سیستم می تواند از خطرات استفاده از بخاری های مرسوم که حفاظی در اطراف آن نمیباشد و بعضا باعث آتش سوزی می گردند جلوگیری نمایند. مخصوصا در مواقع وزش باد که فعالیتهایی مانند جوشکاری را مختیل می نماید این سیستم می تواند بسیار کار ساز باشد . این نوع پوشش کار در هوای سرد و بارانی و طوفانی بسیار ساده می کند .


زمان نصب برجهای ترلیس در مقایسه با داربست سنتی
مدت زمان لازم جهت نصب برجهای ترلیس تا ارتفاع شش و نیم متر معادل مدت زمان نصب حداکثر سه و نیم متر از داربستهای سنتی می باشد که این خود به کاهش زمان اجرای کار و هزینه کمک شایانی می نماید.


نقل و انتقال آسان و وزن سبک برجهای ترلیس
برجهای ترلیس طوری طراحی شده اند که می توان با لیفتراک یا دیگر وسایل بالا برنده مانند کرین ، مواد مورد مصرف و تجهزات لازم جهت اجرای کار را از قبل روی پالت قرارداده و بااستفاده از پالتها مواد تجهیزات مورد نیاز ، روی کفه پشتی قرارگیرد و پس از استفاده از مواد ، پالت خالی به پایین و پالت از قبل پر شده دیگر ، سریعا به بالا منتقل شود.


از طرف دیگر در داربست سنتی ، در هر بار جابجایی فضای کاری کارگران ، مدت حدود 10 ال 15 دقیقه زمان صرف می گردد تا کارگران بتئانند در قسمتهای بالاتر دوباره مشغول به کار شوند حال آنکه در برجهای ترلیس علاوه بر سهولت جابجایی همزمان تمامی فضای سطح کار بوسیله الکترو موتور تعبیه شده بر روی برج ترلیس و یا سبستم دستی، می توان حجم بسیار بالایی از مصالح و ملزومات مورد نیاز را برروی کفه دوم برج ترلیس انبار کرده و در حین ساخت و پیشرفت صعودی کار بصورت همزمان جابجا شوند.


مزایا و سود آوری برج ترلیس در یک نگاه :
1-    دارا بودن سیستم بالابر در خود برج ترلیس
2-    قابلیت حمل بار تا یک تن در هر فاصله سه و نیم متر بین برجهای داربست 
3-    بالا بردن راندمان پروژه با توجه به زمان نصب سریع و کاهش هزینه های اضافی پروژه 
4-    امکان جابجایی توسط جرثقیل و یا لیفتراک بدون نیاز به باز کردن کل سازه
5-    کم کردن عوامل اجرایی در فرایند پروژه
6-    امکان پوشش دهی در شرایط نامساعد جوی
7-    بالا بردن ایمنی کار و در نتیجه کاهش خسارتهای جانی
8-    امکان نصب در یک سمت ساختمان و جابجایی آن جهت کار در سمت دیگر بدون باز کردن سازه
9-    استفاده کمتر از فضای جانبی پروژه در مقایسه با داربست سنتی
10-    کاهش چشمگیر هزینه ها بر طبق محاسبات مهندسی در مقایسه با استفاده روش داربست سنتی 

داربست بندی به دلیل اینکه زمینه ساز انجام کار در ارتفاع برای کارگران می باشد می تواند زمینه ساز بروز حوادث  شغلی نیز که مربوط به کار در ارتفاع هستند گردد. جهت انجام صحیح موارد ایمنی در بالا بردن سرعت کار و کاهش هزینه در امر داربست بندی شرکت پیشگام سازه برای اولین بار اقدام به ساخت برجهای داربست نمود . در ادامه نکاتی در رابطه با مقایسه سیستم داربست سنتی و برجهای طراحی شده توسط پیشگام سازه ارائه می گردد.


در داربستهای سنتی می بایستی کل فضای مورد نیاز داربست بندی گردد و تمام سطح زیر کار به علاوه سطوحی اطراف آن تحت اشغال داربست می باشد و این در حالی است که برجهای داربستی شرکت پیشگام سازه فقط در سطوح زیر کار نصب و بقیه سطح ساختمان جهت انجام دیگر عملیات کاملا آزاد بوده و هیچ تداخلی بین سطوح تحت داربست و دیگر سطوح و جود ندارد . این مورد از یک سو به پیمانکار امکان انجام کارهای موازی را بر روی سطح ساختمان می دهد و از سوی دیگر نیازی به داربست بندی کل متراژ ساختمان نمی باشد که نتیجه آن صرفه جویی در وقت و هزینه تمام شده پیمانکار می باشد.

ایمنی از جمله مسائلی است که تا کنون در امر داربست بندی مورد توجه قرارنگرفته است و همین مسئله مبنای طراحی برج ترلیس در شرکت پیشگام سازه قرار گرفت . برجهای ترلیس این شرکت با رویکردی به بالا بردن ایمنی و کاهش خسارت جانی برای کارگران مشغول در امر ساختمان طراحی و مورد تست قرار گرفت .


درشکل زیر نحوه کار عوامل کار و همچنین حفاظت آنها در هنگام کار با برج ترلیس نمایش داده شده است.

لازم به ذکر است که طراحی برجهای داربستی شرکت پیشگام سازه بر مبنای استاندارد آمریکایی 10.82001ANSI  و کنگره بین المللی ایمنی منطبق و در حال حاضر تنها داربست استاندارد موجود در ایران می باشد .

از برجهای داربست شما می توانید بعد از ساخته شدن یک متر از ساخنمان استفاده نمایید و تا پایان ساخت بطور مداوم و بدون اتلاف وقت کار را ادامه دهید . برروی دستگاه دو کفه طراحی شده است که کفه جلو برای ایستادن کارگران و کفه پشت برای قراردادن مواد مصرفی و ملزومات مورد احتیاج کارگران است که به مقدار زیاد بر روی این کفه قرار می گیرد و دیگر لزومی ندارد نیروی انسانی در پایین برچهای داربست جهت انتقال مواد مصرفی و ملزومات صرف شود .


نحوه چینش داربستهای سنتی به گونه ای ست که با افزایش ارتفاع از تعداد ردیفهای بیشتری استفاده می گردد و علاوه بر آن با توجه به قوانین نظام مهندسی در ایران جهت جلوگیری از ریزش مصالح از سکوی کار به پایین در داربست سنتی می بایستی از سازو بندهایی جهت حفاظت رهگذران استفاده نمود. این سازو بند ها و تعداد ردیفها ی مورد استفاده کاملا سلیقه ای بوده و هیچ ضمانتی جهت عملکرد مناسب ندارند . برج ترلیس در کاربرد به عنوان نوعی داربست ، اشکالات مشروحه در بالا را کاملا پوشش داده و نیازی به استفاده از تعداد ردیفهای متفاوت ندارد .سکوی کار در برج ترلیس جوری طراحی شده  که نیاز به استفاده از حفاظ جهت جلوگیری از ریزش مصالح از سکوی کار را مرتفع می نماید.


برج ترلیس به عنوان محصولی مهندسی تمامی نکات مربوط به نصب ، راه اندازی ، استفاده و بر چینش را بر اساس استاندارد ANSI پاسخ داده و به صورت دفترچه راهنمای نصب در اختیار استفاده کننده گان قرار می دهد .


برجهای داربست طوری طراحی شده اند که می توان با لفتراک یا وسایل دیگر بالا برنده ( کرین ) حمل شوند و از یک قسمت سایت به قسمت دیگر انتقال یابند . همچنین حمل قطعات برج ترلیس از انبار به سایت نیز بسیار متفاوت با اجزای داربست سنتی است .به این ترتیب که تمامی قطعات طوری طراحی شده اند که توسط نیسان بدون هیچ مشکلی و به آسانی قابل انتقال باشند.


ساده ترین راه بوجود آوردن محیطی مناسب برای کارگران در زمانی که سرد یا مانند مناطق جنوبی ایران گرم است سیستم پوشش طراحی شده در برجهای داربست می باشد به دلیل اینکه کفه های تعبیه شده در برجها با بالا رفتن تدریجی کار بالامی روند می تواند یک سیستم پوششی بر روی کفه ها نصب نمود که تمامی اوقات مورد استفاده قرار می گیرد.


این سیستم می تواند از خطرات استفاده از بخاری های مورد استفاده که حفاظی در اطراف آن نمی باشد و بعضا باعث آتش سوزی می گردند جلوگیری نماید . مخصوصا در مواقع وزش باد که فعالیتها یی مانند ج.شکاری را مختل می نماید این سیستم می تواند بسیار کار ساز باشد . این نوع پوشش کار را در هوای سرد و بارانی و طوفانی بسیار ساده می کند .

داربست نوین

جمعه, 10 آذر 1396
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7516
تهران
داربست فلزی شکوری
1338
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
719
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
857
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5751
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2191
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی