10 معمار درخشان در جهان
10 معمار درخشان در جهان


ساختمان و ساخت و ساز از میلیون ها سال شناخته شده است. بسیاری از ویژگی ها و سبک ها در ساختمان ظاهر می شوند. معماران مهارت ها و استعدادهای خود را در طرح های خود نشان داده اند. بارها نشان می دهد آثار باشکوه در اهرام، خانه ها، معابد و غیره ظاهر می شود. معماران معروف بسیاری وجود دارد که آثار آن ها می گویند. در اینجا لیستی از 10 معمار موفق ترمعرفی خواهد شد

10- Daniel Libeskind:

او یک معمار لهستانی است که در سال 1946 متولد شد. لیبسکیند به دبیرستان علوم برونکس و بعد اتحاد کوپر برای معماری پیوست. او برای مدت کوتاهی برای ریچارد مایر کار کرده بود. همکاری با همسرش نینا لوئیس، لیبسکیند، استودیو دانیل لیبسکیند را در سال 1989 تأسیس کرد. علاوه بر این، موزه یهودیان در برلین، مهمترین کار جهانیشدن Libeskind بود که موفقیت او را به دست آورد. او دیگر آثار برجسته ای مانند تئاتر گراند کانال در دوبلین و همچنین موزه جنگ امپریال شمالی در انگلستان ارائه  کرد.


9- سر نومان فاستر:

سر نورمن فاستر فارغ التحصیل مدرسه معماری دانشگاه منچستر و همچنین  کارشناسی ارشد معماری دانشگاه ییل است. او در سال 1967، Foster + Partners تاسیس کرد. در سال 1999، او جایزه پریتزکر را برنده شد. Foster + Partners بیش از 470 جایزه برای برتری خود کسب کرده است، مانند مدال طلا از RIBA و AIA. کارهای برجسته فاستر شامل فرودگاه پکن، موزه هنرهای زیبای بوستون و موسسه اسمیتسونیان در واشنگتن می شود.


8- رنزو پیانو:

او یک معمار ایتالیایی است. پس از فارغ التحصیلی از دانشکده معماری Politecnico di Milano، رنزو کارمند شرکت لوئی خان در فیلادلفیا بود. آثار با شکوه او شامل جورج پمپیدو مرکز در پاریس و همچنین آکادمی علوم کالیفرنیا است. برای جوایز، پیانو جایزه پریتزکر را در سال 1998 با مدال طلا AIA در سال 2008 دریافت کرد.

Sir Norman Foster


7- رم کالوهاس:

شهرتش به خاطر آوانگارد و ساختمان های عجیبش است. در سال 1975، کالهاس، OMA، یک آزمایشگاه تحقیقاتی آزمایشگاه تعاونی را تأسیس کرد. کولهااس نویسنده، نظریه پرداز، محقق فرهنگی و همچنین استاد دانشگاه هاروارد است. از مهم ترین آثار، کتابخانه مرکزی سیاتل و همچنین ستاد مرکزی دوربین مدار بسته در پکن است.


6- زاها حدید:

او جایزۀ جایزۀ پریتزکر را در سال 2004 دریافت کرد. او اولین و تنها زن بود که جایزه را به دست آورد. او به منظور طراحی مرکز هنری معاصر Rosenthal سیسیاناتی جایزه را از آن خودکرد. این ساختمان به عنوان ساختمان جدید ضروری در آمریکا از زمانی که جنگ سرد وجود دارد، توصیف شده است. بسیاری از پروژه ها شامل حمل و نقل عمومی، کتابخانه ها و همچنین اپرا هستند.


5- سزار پلی:

او در سال 1926 در آرژانتین متولد شد. او در دانشگاه توکمن حضور داشت، در آنجا معماری را آموخت. پلی به تیم کاری در دفتر Eero Saarinen و همکاران پیوست. او یک طراح پروژه برای Terminal مشهور TWA در فرودگاه JFK بود.علاوه بر این، او مدال طلا AIA را برای طرح های معماری خود به دست آورد. برجسته ترین آثار پلی عبارتند از: مرکز مالی جهانی در نیویورک و برج دوقلوهای پتروناس.


4- والتر گروپیوس:

او مشهور است چون او اولین مدیر مدرسه طراحی Bauhaus است، گروپوس دومین مدرسه را در دسو آلمان طراحی کرد. در سال 1937 او خواستار سخنرانی در دانشگاه هاروارد شد. Gropius همراه با مارسل Breuer یک شرکت معماری مشترک ایجاد کرد. آنها بسیاری از آثار قابل توجهی را که از نمایشگاه جهانی پنسیلوانیا برای نمایشگاه جهانی 1939 شگفت انگیز است، طراحی کرده اند. موسسه سلطنتی معماران بریتانیا به او مدال طلا اعطا کرد.


3- Eero Saarinen:

او در فنلاند متولد شد سارینن در دفتر معماری پدرش کار می کرد. در کرانبروک او با چارلز ایامز و دو فرم جدید طراحی مبلمان آشنا شد. Saarinen و Eames در طراحی "Organic in the Home Furnishings" شرکت کردند. Saarinen در مرکز معماری قرار گرفته است تا مبلمان، ترمینال TWA در فرودگاه JFK و همچنین فرودگاه بین المللی دالس را تولید کند.


2- لودویگ میس ون دو روه:

یکی از مشهورترین آثار مسی، نمایشگاه بین المللی بارسلونا بود. او یکی از حرفه های پیروزی را آغاز کرد. او خانه Farnsworth را طراحی کرد. او مدال طلای AIA و همچنین مدال طلای سلطنتی را برای کارهایش دریافت کرد.


1- مایکل گریوز:

او یکی از پست مدرنیست ها است. او بسیار علاقه مند به نقاشی بود که معماری اش را تحت تاثیر قرار داد. گریوس به کار تیم کارل اشتراوس و ری راسن پیوست. آثار قابل توجه او شامل ساختمان پورتلند در اورگان است. هنگامی که به جوایز می رسد، مدال طلای AIA را در سال 2001 دریافت کرد.

Renzo Piano

دوشنبه, 27 شهریور 1396
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7543
تهران
داربست فلزی شکوری
1348
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
736
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
873
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5778
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2205
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی