جریمه سنگین شرکت انگلیسی به دلیل فلج شدن یک داربست بند
جریمه سنگین شرکت انگلیسی به دلیل فلج شدن یک داربست بند

پس از سقوط یک داربست بند از یک سازه از ارتفاع بیش از چهار متر در انگلیس شرکت ارائه دهنده خدمات داربست به پرداخت جریمه 100 هزار یورویی محکوم شد .داربست بند بعد از حادثه دچار صدماتی در ستون فقرات خود شد که منجر به فلج شدن آن از کمر به پایین گردید .

علت این حادثه پس از بررسی توسط مرکز بهداشت و ایمنی (HSE) پیدا شد. کف فلزی در طبقه اول ساختمان به درستی قرار نداشته و کاملاً ناایمن بود، مصالح ساختمان نیز بروی کف های فلزی قرار داشت که کارگران با آنها برخورد می کردند .

همانطور که مطالعه کردید در کشورهای پیشرفته نیز اتفاقات اینچنینی است ولی به دلیل وجود قوانین بسیار سخت برای کارفرما و کارگران و رعایت نکات ایمنی درصد کمتری را شاهد هستیم . اما متاسفانه در ایران هروز شاهد این حوادث ناگوار هستیم . در صنف شرکت های داربستی نیز هیچ نظارتی وجود ندارد و هرکس ساز خود را می زند. در سال 95 حوادث بسیاری در رابطه با داربست اتفاق افتاد ولی هیچ اقدامی صورت نگرفت در حالی بیشتر این حوادث در ایران منجر به فوت می شود . امیدواریم که مسئولین چاره ای برای این حوادث بی اندیشند تا دیگر شاهد آن نباشیم .

منبع : ScaffMag

یکشنبه, 22 اسفند 1395
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7520
تهران
داربست فلزی شکوری
1340
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
724
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
858
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5757
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2193
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی