کارهای پیشگیرانه برای کار با داربست
کارهای پیشگیرانه برای کار با داربست

 


مدیریت سیستماتیک محیط کاری پایه و اساس مدیریت کلی محیط کار است، حتی برای کار با داربست. مهم است که همه کارفرمایان سیستم مدیریت کار محیطی را به خوبی درک کرده باشند.

به طور خلاصه می توان به طور منظم مدیریت محیط کار را شرح داد:

    
فعالیت های خود را بررسی کنید، به خصوص با توجه به خطرات موجود.
    
ارزیابی خطراتی که در بررسی پیدا می کنید.
    
برنامه ریزی و اقداماتی را جهت کاهش یا رفع خطرات انجام دهید.
    
بررسی کنید که اقدامات شما نتیجه داشته اند.

شما همچنین باید حوادث، بیماری ها و حوادثی را که در عملیات خود رخ داده است، بررسی کنید. علت آنها چیست؟ آیا کمبود سیستماتیک در نحوه عملکرد شرکت شما وجود دارد که باید تغییر دهید؟ همه اینها در مدیریت سیستماتیک محیط کاری گنجانده شده است.
برای اینکه فعالیت های فوق به بهترین نحو ممکن عمل کنند، مقررات مربوط به مدیریت محیط زیست منظم، خواستار پیش نیازهای خاصی هستند، مثلا:
    
وظایف محيط کاری بايد درون سازمان توزیع شود
    کسانی که وظایف را دریافت می کنند نیاز به دانش و منابع دارند
    کارکنان امکان شرکت در مدیریت محیط کار را داده اند
    روش هایی که به وضوح نشان می دهد که چگونه فعالیت های مختلف باید انجام شود.
بنابراين سيستم مديريت محيط  یا مديريت سيستمي از هر دو فعاليت و سازمان آن است تا بتواند از خطرات موجود در فعاليت ها جلوگيري کند و يک محيط کار امن تر و بهتر را ايجاد کند.

هنگامی که داربست به می آید، خطرات اغلب شامل سقوط  و یا حوادث ارتفاع ، همراه با خطرات ارگونومیک است. چگونگی مشخصات ریسک برای شرکت های خصوصی به چگونگی کار با داربست بستگی دارد.


الف) کسانی که در اصلاح و انهدام داربست هستند، اغلب در معرض خطرات سقوط از ارتفاع قرار می گیرند؛ چرا که گارد محافظ داربست اغلب پس از قرارگیری عرشه کار نصب می شود. در این موارد باید با استفاده از تجهیزات حفاظت از سقوط شخصی محافظت شود. مشکل این است که همیشه مشخص نیست که تجهیزات حفاظتی شخصی میتوانند لنگر باشند - اگر مطمئن نیستید با سازنده یا فروشنده داربست مشورت کنید.
شما همچنین باید از ارگونومی در هنگام ساخت داربست، به طور قابل توجهی اصلاح شده و یا برچیده شده فکر کنید. اطمینان حاصل کنید که به مواردی که باعث می شود اجزای داربست باید برداشته یا حمل شوند، به حداقل برسانید. سعی کنید قطعات را با یک جرثقیل بلند کنید یا آسانسور را در مرحله اولیه نصب کنید تا آسانسور نیز بتواند برای حمل اجزای داربست استفاده شود.

ب) برای کسانی که از داربست استفاده می کنند، مهم است که اطمینان حاصل کنید که آنها با فعالیت های شما منطبق هستند، یعنی کاری که شما قصد انجام آن را دارید. اگر مطمئن نیستید، در اسرع وقت به چیزی بگویید سخت تر است که داربست را اصلاح کنید دیگر صبر کنید!

علاوه بر این، قبل از اینکه شما شروع به استفاده از آن کنید، باید حفر را بررسی کنید، و همچنین به طور مداوم در طول زمان استفاده از آن. برای مثال، مهم است که حفاظت در مقابل سقوط از ارتفاع - گارد محافظ - در هر جای آنها باید باشد، و اینکه آنها کامل هستند. آنها باید یک گارد اصلی، گارد محافظ متوسط ​​و دو طرفه یا محافظ معادل دیگری داشته باشند. اگر می خواهید از محافظ به عنوان حفاظت در برابر سقوط از ارتفاع استفاده کنید، هنگامیکه روی یک سقف در کنار داربست کار می کنید، guardrail باید هر دو قوی تر باشد و با هم نزدیکتر باشد.

مزیت بزرگی است اگر بازرسی از اینکه داربست درست ساخته شده است و عملکرد خوبی داشته باشد - چه باید قبل از شروع به استفاده از آن انجام شود - می تواند به طور همزمان توسط شخص ساخته شده آن و فردی که از آن استفاده می کند انجام شود. فراموش نکنید که بازرسی باید مستند شود!

انتخاب تجهیزات - کدام داربست باید داشته باشد؟
اول و مهمتر از همه شما باید تجهیزات مناسب را انتخاب کنید. آیا شما باید از داربست استفاده کنید؟ شاید بهتر باشد یک کلایمر یا دستگاه دیگری را برای کارهایی که می خواهید انجام دهید را انتخاب کنید. اگر تصمیم گرفته اید که داربست مناسب ترین تجهیزات کار برای این کار باشد، باید نوع مناسب داربست را نیز انتخاب کنید.
برای اولین بار باید تصمیم بگیرید که آیا شما باید یک داربست متحرک استفاده کنید. اگر قصد دارید کار را روی یک نما انجام دهید، انتخاب ساده است - باید یک داربست متحرک داشته باشید. با این وجود، در صورتی که کار بسیار کوتاه مدت انجام می شود، شما گاهی اوقات می توانید با یک برج متحرک مدیریت کنید. یک برج داربست متحرک ساده تر است و به سمت نماد نصب نشده است، اما به عنوان یک داربست نمایشی پایدار نیست. وسایل دسترسی نیز بدتر است.

برنامه ریزی عمومی
برنامه ریزی همه چیز برای کار با داربست است. هنگامی که کمیسیون اروپا دستورالعمل "کار در ارتفاع را" را طراحی کرد، یکی از آنها این را یادآوری کرد و مشخص کرد که باید قبل از ساختن و استفاده از داربست، برنامه ریزی شود. این الزام در 25 بند در مقررات اداره کار محیط زیست سوئد در مورد داربست (AFS 2013: 4Eng) اجرا می شود. اداره محیط زیست سوئد همچنین یک فرم مخصوص را که می تواند در برنامه ریزی استفاده شود، تولید کرده است.

برنامه ریزی کار بر روی نما

هنگامی که شما انتخاب می کنید که داربست های نمایشی دارید، باید تعدادی از عوامل را در نظر بگیرید:

    
آیا چندین شرکت وجود دارد، در همان زمان یا پس از یکدیگر؟
    چه کارهایی انجام می شود و آیا ابزار یا ابزارهایی هستند که باید از سنگین یا دست و پا گیر استفاده شوند؟
    چقدر باید داربست باشد؟
    منظور از دسترسی چیست؟
    چگونه داربست لنگر انداخته شود؟
    آیا داربست برای تحمل یک ساختار انعکاسی استفاده می شود؟
    چه بارها باید آن را تحمل کنیم؟
    آیا شما نیاز به استفاده از بیش از یک عرشه کار در همان زمان؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که نوع داربست شما باید باشد، باید بدانید که کارهایی که از داربست انجام می شود و چه کسی این کار را انجام می دهد. اگر نمی دانید که چگونه شغل یا شغل انجام می شود، باید با شرکت هایی که این کار را انجام می دهند را بررسی کنید تا از نیازهای آنها مطلع شوید. در همان زمان شما نیاز به بررسی ماشین آلات و یا هر گونه تجهیزات سنگین مورد نظر شرکت مورد استفاده در داربست است. این تجهیزات می تواند بر روی عرض داربست و همچنین بر میزان بار آن تاثیر بگذارد.

عرض داربست

به منظور توانایی کار بر روی داربست ها به روش خوبی، عرشه کار باید به اندازه کافی وسیع باشد. اصل این است که هر کدام 60. 60 متر برای کار، برای انبساط مواد بزرگتر و برای حمل مواد لازم است. مهم است که قبل از انتخاب داربست از طریق نیازهای شما فکر کنید - همه داربست ها امکان شبیه بودن عرض را ندارند.

در استاندارد SS-EN 12811-1 یک طبقه از کلاس های عرض وجود دارد تا وسعت یک عرشه کار را ارائه دهد. سیستم، که شامل علامت W می شود و بعد از آن 2 عدد است که عرض را در decimetres می دهد. بنابراین عرض 0،60 متر با کد W06 بیان می شود و عرض آن با 2.40 متر به عنوان W24 نامیده می شود. در میان، کلاس های عرض با فاصله 0.30 متر وجود دارد.

افراد بیشتری که روی داربست کار خواهند کرد، باید بیشتر از آن باشد، مخصوصا اگر آنها در مجاورت یکدیگر قرار بگیرند. در مورد دست زدن به مواد ساختمانی، ساختن محصولات و یا چیزهای دیگر، لطفا مقررات محیط زیست Work Environment مربوط به ارگونومی اسکلتی عضلانی را بررسی کنید.
معنی دسترسی

پله ها به عنوان یک ابزار دسترسی تقریبا همیشه در طول کار نمایشی مورد نیاز است. فقط اگر تعداد کمی از افراد از داربست استفاده می کنند و فقط برای مدت کوتاهی نصب می شود، که می تواند با چیز دیگری مدیریت شود.

گاه چندین راه پله در داربست لازم است. در صورتی که بیشتر مورد نیاز باشد، معمولا بین آنها نباید بیش از 25 متر باشد.

آسانسور اغلب در کنار پله ها مورد نیاز است. باید با توجه به عوامل زیر، ارزیابی ریسک انجام شود:

    
چقدر آن را به عرشه کار است
    چقدر کار جامع است؟
    چه تعداد از ابزارهای دسترسی استفاده خواهند کرد.

سپس مقررات مربوط به ساختمان و کار مهندسی عمران می تواند برای ارزیابی پشتیبانی شود.

تحمل بار در داربست
یکی از مهم ترین مواردی که یک داربست را انتخاب می کنید این است که تصمیم بگیرید کدام کلاس بار آن را داشته باشد. شش کلاس بار (1-6) وجود دارد. شایع ترین کلاس های بار برای کارهای عادی عبارتند از کلاس 3 یا کلاس 4، گاهی اوقات کلاس 2 است. بار کلاس 5 شایع ترین در سنگ آهک و سنگ تراشی است. بار کلاس 1 تقریبا در طول کار نمایشی استفاده نمی شود و کلاس بار 6 گاهی اوقات هنگامی رخ می دهد که نیاز به ماشین های سنگین در داربست داشته باشد و یا اگر یک بار خالی برای مواد سنگین ایجاد کند.

اگر چند شرکت در همان زمان از داربست استفاده کنند، باید تحقیق کنند که آیا آنها در سطوح مختلف کار خواهند کرد.
طراحی و طراحی اسناد

هنگامی که یک بار می دانیم که بارها مورد ارزیابی قرار می گیرند، نیاز به انجام طراحی است - به این معنی که چک کردن اینکه در صورت بارگیری حداکثر، داربست ایمن باشد.

اغلب کافی است یک گواهی امتحان نوع (برای داربست پیش ساخته) یا نوع پیکربندی (برای یک داربست لوله و کوپلر) به عنوان اسناد طراحی، اگر

    کلاس بار با کلاس پهنای همراه در صدور گواهینامه است
    تنها عرشه کار در یک سطح در همان زمان بارگذاری می شود و
    داربست نخواهد بود

این امر در صورتی است که گواهی امتحان نوع شامل اطلاعاتی است که در مقررات مربوط به داربست ذکر شده است (AFS 2013: 4Eng).

برنامه ریزی کار از برج های داربست متحرک

از مزایای استفاده از برج های داربست متحرک می توان استفاده کرد اگر پیش شرط های خاصی انجام شود. این کار باید کوتاه مدت باشد و به این ترتیب داربست اغلب نیاز به حرکت دارد. نمونه هایی از این کارها تغییر لامپ های الکتریکی، آرماتورها، نصب و حذف علامت ها، و همچنین نقاشی های کوچکتر، برق، تهویه و ورق فلز است. تحت پیش نیازهای خاص، حتی می توانید نما در خانه های کوچک از برج های داربست متحرک رنگ کنید. در اینجا بسیار مهم است که کارفرما ارزیابی کامل ریسک انجام دهد.

مهم است که به یاد داشته باشیم که یک برج داربست متحرک به عنوان یک داربست نمایشی پایدار نیست. این بار بارهای باد را به همان شیوه تحمل نمی کند و ممکن است در صورتی که بیش از حد باد باشد استفاده نشود. بنابراین هرگز نباید یک شبه در خارج از منزل بایستد.

علاوه بر این، هنگام خواندن دستورالعمل قبل از نصب یا استفاده از آن، باید کامل باشید. شما ممکن است هرگز در برج داربست متحرک در حالی که آن را منتقل می شود باقی می ماند. همچنین در هنگام حرکت، هیچ ماده ای که می تواند سقوط کند ممکن است بر روی آن قرار گیرد.

تفاوت مهم در مقایسه با داربست های نمایشی این است که یک برج داربست متحرک هرگز نمی تواند به هیچ وجه به غیر از آنچه در گواهی امتحان نوع توصیف شده است استفاده شود - در دستورالعمل های مربوط به نحوه استفاده از آن و نحوه طراحی آن را بخوانید! گواهی امتحان نوع، به عبارت دیگر، تنها سند طراحی است.

برنامه ریزی کار از یک سقف با داربست به عنوان  guardrail     

اغلب دشوار است احداث گارد محافظ در پایه سقف یا پیش امدگی قرار گیرد و در این موارد می تواند مناسب ساختن داربست در اطراف ساختمان باشد، تا حدی که بتوان با پایه سقف از آن کار کرد، بلکه آن را تشکیل می دهد یک نگهبان برای کسانی که روی سقف کار می کنند. در این صورت باید توجه داشته باشید که الزامات خاص برای گارد محافظ در داربست اعمال می شود. برای مثال ممکن است نیاز به افزایش یا تقویت داشته باشد.

ارتفاع گارد محافظ از سطح سقف و عمود بر آن محاسبه می شود و باید حداقل 1 متر باشد. اگر عرشه کار داربست 0.4 - 0.5 متر زیر پایه سقف باشد، این بدان معنی است که خط آهن باید بالاتر از 0.95 متر بالای عرشه کار باشد.

اگر فردی که بر روی سقف کار می کند سقوط کند، می تواند در کنار سقف کنار آن سقوط کند و در نهایت به گارد محافظ ضربه بزند، که پس از آن باید بسیار قوی و نزدیک به هم باشد تا بتواند تاثیر سقوط را جذب کند. اگر آستانه بیش از 10 درجه باشد، گارد محافظ تا حدی باید به هم نزدیکتر باشد و تا حدودی بتواند بارهای دینامیکی را جذب کند. نعوظ بسته به گرایش سقف و ارتفاع سقوط (از بالاترین نقطه سقف به پایه سقف) متفاوت است.
برنامه ریزی کار با ساخت و ساز کپسول

هنگامی که یک ساختمان را احاطه کرده و یا تحت ساخت و ساز قرار می گیرد، تعدادی از عوامل مهم در نظر گرفته می شود. همانطور که با هر چیز دیگری، ساخت و ساز انبساط باید با توجه به بار باد، بار برف و بار فرد طراحی شود. اگر در طی ماه های ژوئن، ژوئیه و اوت، ساخت انعقاد فقط در محل باشد، می توان بار برف را نادیده گرفت. بار برف باید حداقل معادل آن است که مربوط به برف است که می تواند در یک دوره هفت روز متوالی (به صورت سالیانه) بر اساس یک دوره پنجاه ساله سقوط کند. ارزش بار برف را می توان از SMHI خریداری کرد، اما همچنین می تواند مقدار 0.6 kN / m2 را انتخاب کند.

همیشه تنها کافی است که ساختار کپسوله سازی طراحی شود - یکی اغلب ساختار کپسوله سازی را روی یک داربست قرار می دهد، و سپس باید مشخص شود آیا داربست می تواند با بار خود و همچنین به عنوان بار ساخت و ساز انعقاد مقابله کند. آنها همیشه باید به عنوان یک واحد با هم کار کنند.

بار برف یک ساختار انعقاد را طراحی می کند، اغلب مربوط به برف است که می تواند در عرض یک هفته سقوط کند و بدان معنی است که باید برف را نیز به طور منظم برداشت. همچنین ممکن است اتفاق بیافتد که یک سقف کابین سازی ساختمانی باید در طول زمان استفاده از آن تعمیر شود؛ بنابراین مسیر دسترسی به سقف باید وجود داشته باشد و در طول آن باید در برابر سقوط از ارتفاع محافظت شود.

فراموش نکنید که برنامه ریزی و بررسی ساخت و ساز در داخل بسته بندی باید همانند یک داربست مستند باشد.
آموزش

برای احداث داربست ها به طور قابل توجهی اصلاح و برچیده شده، باید دانش و آموزش داشته باشد. تقاضا برای آموزش در مقررات مربوط به داربست ها در سال 2006 معرفی شد و تا حدودی در ارتباط با مقررات AFS 2013: 4Eng به اجرا در آمد.
سطح آموزش

برای راه اندازی، داربست ها را به طور قابل توجهی اصلاح و انهدام کنید، باید آموزش داده شود، به ترتیب با گزینه های زیر:

آموزش پایه

    اطلاعات خاص در مورد داربست اتاق
    اطلاعات ویژه در برج های  داربست متحرک
    آموزش عمومی در داربست.
    
آموزش ویژه در داربست.

آموزش اضافی

    آموزش های اضافی در ساخت داربست های ویژه (برای این آموزش تکمیلی، آموزش عمومی در مورد داربست ها به عنوان پایه مورد نیاز است).
    (
تقاضا به زودی 1 ژانویه 2016 به تصویب رسید) آموزش های اضافی در مورد ساخت و ساز (برای این آموزش تکمیلی، آموزش های ویژه در مورد داربست ها به عنوان پایه مورد نیاز است).

هرکسی که با نصب، داربستن قابل توجهی اصلاح و انهدام کند، باید آموزش های لازم را داشته باشد. استثناء کارآموزانی است که ممکن است در طول دوره آموزشی خود تحت نظارت یک سرپرست شرکت کنند.

برای این شرکت ها (به عنوان مثال شرکت های پیمانکار داربست) که در آن کارکنان عمدتا با ساخت، داربست های قابل ملاحظه و اصلاح شده کار می کنند، این حداقل سطوح اغلب کافی نیستند. به عنوان یک قاعده، آموزش جامع تر که با تجربه نیز مرتبط است، ضروری است. مناسب است که آنها برخی از اسناد دانش زیر را داشته باشند:

    
گواهی صلاحیت از STIB، انجمن قراردادیان داربست سوئد (آموزش نظری و 4200 ساعت تجربه)
    مدارک حرفه ای از هیئت مدیره آموزش صنعت ساخت و ساز سوئد، BYN (آموزش نظری و 4200 ساعت تجربه)

همچنین می توانید افرادی را که با هدف دستیابی به یکی از دو سطح دانش در حال تحصیل هستند، داشته باشید.

حفاظت از افت در هنگام نصب، اصلاح قابل توجه و برچیدن داربست

بسیار مهم است که شما و کارکنان خود را در برابر تمام خطرات سقوط از ارتفاع در تمام مواقع کاری که هنگام احداث، تغییر و تخلیه داربست ها محافظت می شود، محافظت کنید. شما به عنوان یک کارفرما می توانید خطرات را از طریق روش های مختلف بر اساس نحوه ساخت داربست جلوگیری کنید. سه جایگزین متفاوت برای داربست های نمایشی وجود دارد.
داربست هایی که برپا شده اند تا گارد محافظ در سطح بعدی قرار داشته باشد

انواع مختلف داربست ها می توانند به گونه ای ساخته شوند که گارد محافظ (اغلب گارد محافظ و گارد محافظ) در حال حاضر در محل است که فردی که ساختمان داربست را به سطح بعدی می آید. از آنجا که یک نفر در برابر سقوط از ارتفاع محافظت می شود، نیازی به استفاده از تجهیزات حفاظت از سقوط شخصی نیست. در صورت امکان باید تا دوچرخه سوار شود تا راه آهن کامل شود.
استفاده از سیستم موقت راه آهن
چنین سیستمی در سطح پایین تر نصب می شود و سپس به سطح بعدی می رود. اگر سیستم دارای گارد محافظ اصلی و گارد محافظ متوسط ​​است، هنگامی که یک گارد محافظ معمولی داربست را احداث می کند، نیازی به استفاده از تجهیزات محافظت شخصی نیست.

تجهیزات حفاظت از سقوط شخصی

اگر هیچ کدام از این امکانات وجود نداشته باشد، باید از تجهیزات حفاظت از سقوط شخصی استفاده کنید تا تمام گارد محافظ اصلی و متوسط ​​وجود داشته باشد.
معاینه

هنگامی که یک ساختمان ساختمانی و یا کپسول سازی را بنا نهاده و آن را برای استفاده استفاده می کند، ابتدا باید آنرا بسازد و آن را به خوبی کار کند. در صورت امکان، کاربر باید در معاینه شرکت کند. به این ترتیب، می توان مطمئن شوید که آن درست ساخته شده است، دستگاه های ایمنی و وسایل دسترسی در جای خود قرار گرفته اند، که تمام اجزای مورد نیاز در جای مناسب قرار دارند و نهایتا اینکه مناسب برای کارهایی است که باید از داربست و یا تحت ساخت و ساز انبساط انجام شود.

معاینه باید مستند باشد و سند معاینه همراه با تعدادی از مدارک دیگر باید به کاربر داده شود و در صورت لزوم باید نشان داده شود. در بعضی موارد، اسناد نیز باید به هماهنگ کننده محوطه کاری ساختمان برای مرحله اجرا اعطا شود.

کارهای پیشگیرانه برای کار با داربست

ﺳﻪشنبه, 01 تیر 1400
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7533
تهران
داربست فلزی شکوری
1344
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
727
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
866
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5766
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2201
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی