نخستین کارگاه آموزشی ایمنی و داربست بندی در استان کرمانشاه برگزار شد
نخستین کارگاه آموزشی ایمنی و داربست بندی در استان کرمانشاه برگزار شد

کوثر فخری - خبرآنلاین کرمانشاه: رئیس اداره بازرسی کار ادامه داد: پیش از این این کارگاه آموزشی طی یک جلسه توجیهی اهداف کارگاه آموزشی ایمنی مطرح و در پی آن رئیس اتحادیه صنف داربست بندها تمایل خود به برگزاری کارگاه آموزشی اعلام نمود و امروز با جمع آوری مواد و مطالب مرتبط با این صنف توسط اساتید فن اولین کارگاه آموزشی برای ایشان برگزار گردید.

نیما افزود: متاسفانه درحدود بیش از نیمی از حوادث ناشی از کار در کارگاههای ساختمانی و پروژه های عمرانی اتفاق می افتد که با شناسایی افراد و فعالیتهای در معرض خطر و بالا بردن فرهنگ ایمنی می توان کاهش چشم¬گیر حوادث را به دست آورد.

وی با بیان اینکه همکاری بین شرکای اجتماعی می تواند منجر به ارتقای جایگاه فرهنگ کار در استان شود گفت: از اواخر سال 1394 کارگروهی با عنوان ارتقاء ایمنی در صنعت ساختمان با مشارکت دفترفنی استانداری، سازمان¬برنامه و بودجه، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل فنی و حرفه ای، انجمن صنفی مسئولین ایمنی، اداره کل نوسازی مدارس و انجمن شرکتهای ساختمانی و در صورت نیاز سایر دستگاههای مرتبط در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته که تاکنون مصوبات خوب و تاثیرگذاری در این زمینه داشته است.

در ادامه نیما با اشاره به صیانت و حفاظت از نیروی کار ماهر با رعایت اصول فنی و ایمنی در صنعت ساختمان اظهارداشت: اداره بازرسی کار قصد آموزش ایمنی گروههای مختلف کاری مرتبط با ساختمان را داشته که با توجه به آمار بالای حوادث ناشی از سقوط از ارتفاع ضرورت ایجاب می کرد در اولین گام ، برای صنف داربست بندها برنامه ریزی آموزشی انجام گیرد و می بایست با هدف ایمن سازی جایگاه کاراین صنف با ضوابط و اصول ایمنی آن آشنا شوند.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی کارشناسان بازرسی کار در خصوص ارائه نکات ایمنی و بهداشت کار تصریح کرد: از آنجا که در سایه ایمنی، آرامش فراهم می شود و نیروهای کار بی شک سرپرست خانواده ای هستند و افرادی تحت تکفل ایشان، لذا حفظ سلامت این افراد و رعایت نکات ایمنی آرامش خاطر خانواده و به دنبال آن جامعه را فراهم می آورد و در نتیجه جامعه ای کم هزینه را خواهیم داشت. از این¬رو کارشناسان بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده ارائه دوره¬های آموزشی در قالب کارگاههای آموزشی، ایمنی، و بهداشت کار به صنوف مختلف بخصوص مشاغلی که آمار حوادث در آنها بیشتر است می باشند.

گفتنی است: در این کارگاه آموزشی چگونگی مهار نمودن نیروی کار در ارتفاع، استفاده از کمربند ایمنی، نحوه مهار اسکلت داربست و جلو گیری از فروپاشی داربست و سایر نکات مرتبط با این صنف مورد ارزیابی قرار گرفت.این جلسه در اتاق جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه برگزار و هر یک از حاضرین پیرامون چگونگی صدور مجوز و رعایت نکات ایمنی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

یکشنبه, 14 آذر 1395
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7519
تهران
داربست فلزی شکوری
1339
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
720
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
857
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5754
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2191
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی