شغل داربست در خارج از کشور با درآمد متوسط سالانه 30هزار دلار
شغل داربست در خارج از کشور با درآمد متوسط سالانه 30هزار دلار

مترجم فهیمه خراسانی
شغلی ضروری با درآمد میانه سالانه 30هزار دلار

یکی از مهم ترین تقسیم هایی که مربوط به پروسه ساخت و ساز می شود، استفاده از داربست است، به طوری که این صنعت در بسیاری از صنایع ساخت و ساز کاربرد زیادی پیدا کرده و در بسیاری از صنایع ساخت و سازی مثل ساختمان ها، پل ها، استادیوم ها، اماکن عمومی مثل مریض خانه ها، مدارس و حتی صنایع مربوط به حمل ونقل مثل خودروسازی، کشتی سازی، جرثقیل و... لزوم استفاده از داربست به نکوداشتن احساس می شود، فلذا بستن داربست به گرد از مشاغل بایسته دنیای امروز درآمده است. داربست بندی از مشاغل سخت دنیا به حساب می آید و بسیار پر ریسک است.

البته در ایران متاسفانه این شغل به دلیل جایگاهی که دارد برای داربست بند بسیار پر درآمد نیست ولی برای پیمانکار داربست کمی پر سود است . با گذشت سالیان بسیار و رشد تکنولوژی هنوز داربست فلزی در ایران مورد استفاده قرار می گیرد و خبری از داربست جدید نیست !

در این میان افزایش جمعیت جهان، رشد شهرنشینی و به تبع آن رشد ساخت و ساز شهری در رونق و کاربرد هر چه اغلب این پیشه تأثیر زیادی داشته است. به همین انگیزه با توجه به جایگاهی که صنعت داربست در اقتصاد جهان پیدا کرده، در این گزارش، ضمن توضیح وظایفی که برای این شغل تبیین شده است، میزان مزایا و حقوق و دستمزد برای شغل مذکور را خاطرنشان خواهیم کرد.

شرایط اجرای کار داربست بندی

سطح سواد افرادی که این شغل را انتخاب می کنند، باید کمینه الی واپسین،انجام دروه دبیرستان باشد، ضمن اینکه داشتن دو یا چند سال تجربه کاری در این گویه نیز برای پناه دادن این کار لازم است، البته این به آن معنا نیست که افرادی که دارای سواد کمتر یا حتی بیشتری هستند، نمی توانند این کار را انتخاب کنند، بلکه این سطح، حداقل سوادی است که برای پناه دادن این شغل پسندیده است، اگرچه تجربه و پیشینه کاری می تواند مختصر کاری در زمینه سواد را پوشش دیتا و جبران کند.
 
همچنین از آنجایی که بستن داربست بستگی مستقیمی با شغل نجاری داشته و اغلب افرادی که این کار را دارند در پیشه درودگری نیز تکاپو داشته اند، لازم است برای برگزیدن این شغل، دوره های کارآموزی چندساله را قبل نجاران نیز بگذرانند لغایت تجربه و چیرگی لازم جهت بستن داربست را کسب کنند.
 
از طرفی احد دیگر از شرایط استوار کردن این شغل، داشتن نیروی بدنی کافی است، چراکه پیشه مذکور احتیاج به ایستادن یا نشستن های مداوم دارد و افرادی که این کار را برگزیدن می کنند، باید توانایی لازم برای انجام آن داشته باشند، از طرفی داشتن چیرگی های سازمانی و توانایی در حل مسئله ها نیز برای ارائه یک داربست دقیق که بر اساس اصول مهندسی باشد، بایسته است که البته این مهارت در دوره های کارآموزی و شاگردی در کناره استادان این پیشه به دست می آید.
 
متوسط دستمزد یک داربست کار
 
به طور معمول میزان حقوق سالانه برای کسی که داربست پیشه است، نزدیک 30هزار دلار برآورد شده که البته این مقدار، میزان میانه این درآمد بوده و عوامل متعددی در مختصر یا زیاد شدن این دستمزد تأثیرگذار هستند. حقوق این کسان عموما به چهره ساعتی پرداخت می شود و طبق آماری که در سنه 2013 ارائه شده بود، میزان حقوق سالانه این شغل در سنه مذکور، به طور متوسط 36هزار دلار بوده است که با بشمارآوردن 40ساعت پیشه در هفته، برای هر ساعت 17.31دلار تخمین زده می شود.
 
تغییر درآمد با توجه به مناطق جغرافیایی
 
میزان درآمد این پیشه با توجه به مناطق گوناگون متفاوت خواهد بود که البته انگیزه عمده آن نیز میزان ساخت وسازی است که در مناطق مختلف در نوسان است. طبیعتا در مناطق جغرافیایی که صنعت ساخت و ساز روند رشد مثبتی داشته باشد، داربست کاری نیز به عنوان یک شغل پررونق مطرح خواهد شد.
 
به عنوان نمونه در سال 2013، در ایالات متحده آمریکا میانه حقوق سالانه برای این پیشه بین 25هزار دلار لغایت 42هزار دلار برآورد شده بود، یعنی برای هر ساعت کار بین 13 الی 20دلار ناسازگاری درآمد وجود داشت. این دوگانگی دستمزد پرتو دهنده تفاوتی است که در بازار ساخت و ساز در مناطق گوناگون این مملکت هستی دارد. به عنوان مثال در کالیفرنیا و نیویورک میزان درآمد این کار به علت بالاتر بودن خرج های زندگی اغلب است.
 
نوسان درآمدی این شغل
 
نکته مهم دیگری که در وابستگی با شغل داربست بندی  دارد، مربوط به بخشی است که این کسان در آن مشغول به کار هستند. از آنجایی که صنایع مختلفی به این کار دربایستن دارند، پهنه کاری این کسان زیاد وسیع بوده و در تقسیم های مختلفی از ساخت و ساز، حضور دارند.
 
در این میانی افرادی که روی پل ها یا در بزرگراه ها به این کار می پردازند، طبعا درآمد اکثریت نسبت به کسانی که در ساختمان سازی شغل می کنند، به دست خواهند آورد. بر اساس آماری که در سنه 2011 به دست آمده، میزان درآمد افرادی که در بزرگراه ها مشغول بودند 25.37دلار برای هر ساعت برآورد زده شده بود، درحالی که این میزان برای داربست کاران ساختمانی حدود 20دلار در ساعت بوده است.

 شغل داربست در خارج از کشور با درآمد متوسط سالانه 30هزار دلار

 

دوشنبه, 09 مرداد 1402
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 10

ناشناس
ناشناس
یکشنبه, 21 آبان 1396

ریسک بالایی داره

ارام
ارام
چهارشنبه, 04 مهر 1397

استادکار داربست..مایل به کار در خارج از کشور هستم

احمد
احمد
جمعه, 22 مرداد 1400

اوستا کار داربست هستم میتونم خارح از کشور کار کنم

سید عدنان
سید عدنان
جمعه, 01 بهمن 1400

باسلام من درابستبند باسابقه ی ۱۱سال ماید به کار در خارج هستم و بشدت نیاز دارم

سعید اکرامی
سعید اکرامی
پنجشنبه, 29 اردیبهشت 1401

سلام من استا کار داربست بندی هستم و مایل کار کردن در خارج از کشور را دارم سن ۳۰ سال

محمدحسینی
محمدحسینی
شنبه, 21 خرداد 1401

اوستاکارداربستم و دنبال کارخارج ازکشورم..

رامین عبدیان
رامین عبدیان
یکشنبه, 01 آبان 1401

با سلام استاد کار داربست هستم مایل به کار در خارج کشو هستم

Ahmad
Ahmad
ﺳﻪشنبه, 05 اردیبهشت 1402

سلام مایل به کار داربست در خارج از کشور هستم

علی اصغرزاده
علی اصغرزاده
دوشنبه, 18 اردیبهشت 1402

سلام،استادکار داربست فلزی هستم مایل به کار در عراق با۱۵سال سابقه کار 09053861078 09053861079 اصغرزاده

علی اصغرزاده
علی اصغرزاده
دوشنبه, 18 اردیبهشت 1402

سلام،استادکار داربست فلزی هستم مایل به کار در عراق با۱۵سال سابقه کار 09053861078 09053861079 اصغرزاده

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7514
تهران
داربست فلزی شکوری
1337
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
719
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
856
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5751
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2191
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی