تولید کننده لوله فولادی برق
تولید کننده لوله فولادی برق

امروزه مجموعه‌های زیادی تحت عنوان تولیدکننده لوله فولادی برق در بازار فعالیت دارند. در واقع لوله فولادی یک انتخاب فوق‌العاده برای پوشش و حفاظت از جریان‌های برق و شبکه‌های کابلی فشارقوی و ضعیف شده است که در سراسر دنیا استفاده می‌شود. رویه ساختمان‌سازی حالا سال‌هاست که با گذشته تفاوت پیدا کرده است. شریان‌های برق شهری روزبه‌روز بیشتر نیاز به ایمن‌سازی دارند. استفاده از انواع لوله‌های فولادی برق یکی از راهکارهای متداول برای انجام این پروسه است.

دنیای فولاد و فلزات بسیار گسترده است و تعیین کیفیت محصولات در این حوزه، بر اساس توضیحات کاتالوگ‌ها و شماتیک‌های فنی انجام می‌گردد. میزان استفاده از کربن، روی و... در انواع متریال‌های گالوانیزه و استیل می‌تواند تعیین‌کننده کیفیت باشد که اهمیت ویژه‌ای نیز در بحث خرید لوله فولادی برق دارد.

تولید و پخش انواع لوله فولادی برق در نوین لوله

ازآنجایی‌که لوله برق فولادی باید مطابق استانداردهای جهانی، ساختمان‌سازی و... طراحی شود. در مورد خرید آن حساسیت‌های زیادی وجود دارد. درصورتی‌که لوله و یا شریان مورداستفاده برای انتقال و حفاظت خطوط برق استاندارد نباشد به طبع صرفاً یک هزینه اضافه خواهد بود. پیش از هر چیزی اجازه دهید بررسی کنیم که لوله فولادی برق، در تعریف عمومی چیست؟

مشاهده محصولات نوین لوله: قیمت لوله پلیکا

لوله‌ فولادی برق چیست؟

لوله‌های فولادی و لوله‌های فلزی الکتریکی به محفظه‌های بادوام مبتنی بر فولاد اطلاق می‌شوند که هادی‌های سیم‌کشی الکتریکی را در یک ساختمان یا سازه هدایت می‌کنند و از سیم‌ها در برابر ضربه، رطوبت و بخارات شیمیایی محافظت می‌کنند. سیستم‌های لوله بر اساس ضخامت دیوار، سختی مکانیکی و مواد مورداستفاده طبقه‌بندی می‌شوند.

 مجرای فلزی سخت یک لوله رزوه‌ای با دیواره ضخیم است که معمولاً از فولاد روکش شده، فولاد ضدزنگ یا آلومینیوم ساخته می‌شود. مجرای صلیبی گالوانیزه یک لوله فولادی گالوانیزه است، با دیواره لوله‌ای که به‌اندازه کافی ضخیم است تا بتوان آن را رزوه کرد. لوله فلزی متوسط برق یک نسخه نازک‌تر و سبک‌تر از است. لوله فولادی با پوشش پلی‌وینیل‌کلراید  برای محیط‌های بسیار خورنده استفاده می‌شود. محصولات مرتبط شامل مجرا و زانوهای مرتبط، کوپلینگ‌های رشته‌ای و همین‌طور شریان‌های ورودی کابل به ساختمان‌ها هستند.

شروط تعیین کیفیت لوله برق

در بحث خرید لوله‌های برق فولادی، دو شرط معین می‌تواند کیفیت محصولات را مشخص کند. در درجه اول انتظار می‌رود که روش نورد و نوع آبکاری و یا فراوری فلزات استاندارد باشد. در این مورد باید بدانید که نورد سردوگرم تفاوت‌های مهمی با هم دارند. علاوه‌برآن، در درجه دوم متریال مورداستفاده در ساخت این لوله نیز مهم است، گالوانیزه، استیل ضدزنگ و... از جمله گزینه‌هایی هستند که در صنعت فولاد مورداستفاده قرار می‌گیرند و دامنه کاربرد آن‌ها نیز فوق‌العاده وسیع است.

انتظار می‌رود که لوله مورداستفاده، ضدزنگ، مقاوم در مقابل خوردگی، اکسید، حرارت و همین‌طور عوامل بیرونی و... باشد. این لوله باید قطر استانداردی داشته باشد و همین‌طور از نظر نیروی خمشی و مقاومت‌گرانشی نیز انتخابی تماماً استاندارد باشد. چون به‌هرحال بروز عواملی مانند: زلزله و... را نیز نباید در این حوزه نادیده گرفت. در نتیجه می‌توان گفت که شروط تعیین کیفیت و اصالت لوله فولادی برق در نهایت همین دو عامل است.

مسئله قیمت لوله فولادی برق نیز سومین فاکتور تعیین‌کننده در خریدوفروش است. قیمت درصورتی‌که عرضه به‌صورت مستقیم باشد به‌مراتب کم‌تر خواهد بود. اما اگر لوله‌های برق را از فروشگاه‌های واسط، دلال و همین‌طور غیرمستقیم خریداری کنید. قطعاً قیمت به‌مراتب بالاتر خواهد بود و این موضوع بخصوص برای کارفرمایان و پیمانکاران برق و ساختمان بسیار کلیدی و حساس است.

 

مزایای لوله برق فولادی

این لوله‌ها مزیت‌های زیادی دارند. در مقابل حرارت مقاومت چند برابری از خود نشان می‌دهند و همین‌طور انواع کابل‌ها و سیم‌ها را از خوردگی، آسیب‌های فیزیکی و محیطی حفظ می‌کنند.

  • پوشش مستقیم در بتن
  • نصب پریز برق و ارتباط در وسط مناطق باز بزرگ
  • محافظت از هادی‌ها در برابر آسیب آتش‌سوزی
  • حفاظت از سیم‌کشی سیستم‌های کنترل پیچیده
  • محافظت از مدارهای حساس در برابر میدان‌های الکترومغناطیسی (EMF) و تداخل الکترومغناطیسی (EMI) و جلوگیری از انتشار چنین تداخلی از کابل‌های برق محصور
  • سیستم مجرای ضد آب یا شناور

از جمله مهم‌ترین مزیت‌هایی است که از این سری از لوله‌ها وجود دارد. در واقع اگر از آن‌ها استفاده کنید، به این مهم دست می‌یابید.

دامنه کاربرد لوله فولادی برق

لوله‌های طولی فولادی جوش داده شده الکتریکی به طور گسترده در بسیاری از مناطق مسکونی و ساختمانی استفاده می‌شود، اما بیشتر در ساخت‌وساز و صنعت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و این روزها دقیقاً تبدیل به یک انتخاب ثابت می‌شوند. آنها عمدتاً برای مسیر سازی خطوط لوله، ایجاد سازه‌های فلزی لوله‌ای مختلف و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می‌شوند. همچنین از این لوله‌ها در ساخت مبلمان روی اسکلت فلزی، در سازه‌های فلزی مختلف، در ساخت نرده‌ها استفاده می‌شود.

 

در تولید از پروفیل‌های گرد بیشتر استفاده می‌شود. البته گسترده‌ترین قابلیت این لوله‌ها در حوزه‌ای که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم، مربوط به جای‌گذاری کابل‌های برق، فیبر نوری و... است. یعنی اگر می‌خواهید داخل ساختمان، از پارکینگ تا آخرین واحد را کابل‌کشی کنید، این لوله‌ها بهترین حفاظ به‌حساب می‌آیند که در مقابل رطوبت، خوردگی، حرارت، ضربه و فشار و نفوذ هرگونه جانور و... مقاومت فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند. اکثر فلزات نیز می‌توانند تا دمای بیش از 900 درجه سانتی‌گراد نیز دوام بیاورند.

لوله‌ها از مواد زیر ساخته شده‌اند:

  1. ورق نورد سرد؛
  2. ورق نورد گرم؛

فولاد نورد بهترین گزینه در نظر گرفته می‌شود. از این لوله‌ها در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، سازه‌های صنعتی و... استفاده خواهد شد. بخصوص اگر در یک محدوده ریسک آتش‌سوزی و آسیب به خطوط برق بالا باشد.

ویژگی‌های یک لوله برق استاندارد

انتظار می‌رود که شرکت‌های تولیدکننده لوله‌های برق فولادی، بتوانند محصول را بر مبنای:

  • 1 - بهبود عملکرد مکانیکی؛
  • 2 - بهبود خواص شیمیایی؛
  • 3 - بهبود ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی؛
  • 4 - با نرمال‌سازی فشار هیدرولیک.

تهیه کنند. به‌هرحال همان‌طور که اشاره شد شرکت‌های زیادی در زمینه ساخت انواع لول برق فولادی فعالیت می‌کنند و قطعاً کیفیت تمام آن‌ها یکسان و یا در سطح استاندارد نخواهد بود.

برخی از لوله‌های برق ممکن است دارای درز باشند. برای لوله‌های دایره‌ای با قطر 57 میلی‌متر، یک درز عرضی مجاز است. در محصولات با قطر 820 میلی‌متر یا بیشتر، وجود 1 درز عرضی و 2 درز طولی مجاز خواهد بود.

از کل محدوده مدل، 2 نوع لوله بیشترین تقاضا را دارند:

  • لوله‌های جوشی برقی فولادی آب و گاز – مورداستفاده برای لوله‌کشی؛
  • لوله‌های درز مستقیم با جوش برقی - مورداستفاده در ساخت سازه‌های فولادی.

راهنمای خرید لوله فولادی برق

ایمن‌سازی پروژه‌های ساختمانی در کنار افزایش سرعت ساخت و احداث پروژه‌های عمرانی یک مزیت مهم به‌حساب می‌آید. در بحث خرید این لوله‌ها اولین شرطی که باید به آن توجه کنید، ایمنی و مقاومت در مقابل انواع عوامل خورنده و... است.

در حال حاضر فروشگاه و مجموعه تولیدی نوین لوله، یکی از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان مستقیم انواع لوله‌های فولادی گالوانیزه، لوله‌های برق مقاوم در مقابل خوردگی، انواع زانویی و... است. شما می‌توانید این محصولات را با تضمین اصالت و کیفیت در کم‌ترین زمان ممکن سفارش داده و به‌راحتی در محل تحویل بگیرید. مزیت مهم این لوله‌ها، بهره‌گیری از استانداردهای جهانی تولید و تأیید سازمان‌های صنفی و ناظر در بازار ایران است.

شما می‌توانید به جهت حصول اطمینان از کیفیت و خرید در حجم‌های بالاتر، تمامی توضیحات و اطلاعات موردنیاز در این مورد را به دست آورید. طبق GOST 3262-75، لوله‌ها قادر به مقاومت در برابر آزمایش هیدرولیک هستند. تمام مواد برای تولید لوله‌ها تحت کنترل ورودی دقیق قرار می‌گیرند. برای ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی و غیره. داده‌های به‌دست‌آمده با داده‌های مشخص شده در گواهی کیفیت کارخانه مقایسه می‌شوند.

چهارشنبه, 09 آذر 1401
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7522
تهران
داربست فلزی شکوری
1341
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
724
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
860
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5757
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2193
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی