میکروسمنت سِمیک چیست؟
میکروسمنت سِمیک چیست؟

ميکروسمنت سِميک پوشش تزئيني پيوسته اي است که به سبب تطبيق پذيري بي نظير و چسبندگي مناسب به سطوح متفاوتي همچون چوب، شيشه، سراميک و ... براي استفاده در محيط هاي خانگي و تجاري با طراحي مدرن و مينيمال ايده آل بوده و به راحتي با متريالي مانند چوب و سراميک ترکيب مي شود. اين محصول علاوه بر استفاده در پوشش کف براي ديوارها، پله ها و نماها نيز به کار برده مي شود.

ميکروسمنت سِميک يک پوشش سيماني بر پايه پليمر ميباشد که در تمامي فضاهاي مسکوني، اداري و تجاري و بر روي سطوح مسطح يا به شکل منحني به آساني قابل اجراست و ظاهري مينيمال و مدرن را به ارمغان مي آورد.

امروزه ميکروسمنت سميک به سبب زيبايي ظاهري به شدت مورد توجه معماران و طراحان داخلي قرار گرفته و به آن ها توانايي خلق اثري با ظاهر متفاوت را مي دهد.

اين محصول علاوه بر ارزش دکوراتيو بالا به آساني و با سرعتي باورنکردني در فضاي دلخواه شما قابل اجرا ميباشد و نيازي  به صرف هزينه و زمان بالايي ندارد.

میکروسمنت سِمیک بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند خانه یا محل کار خود را در مدت زمانی کوتاه با بالاترین کیفیت بازسازی کنند. با توجه به اینکه این محصول قابلیت اجرا بر روی کاشی را  نیز دارد، به آسانی میتوان از آن در بازسازی حمام، آشپزخانه و غیره استفاده نمود.

مزیت اصلی استفاده از میکروسمنت برای بازسازی، جلوگیری از آلودگی، صدا و گرد و غبار نسبت به سایر مواد است.  چسبندگی میکروسمنت به کاشی ها عالی است، بنابراین همه درزها کاملا پوشیده می شوند. اما اگر حفره ای وجود داشته باشد، این کاشی ها باید برداشته شوند و بستر پیش از اجرای میکروسمنت تراز گردد.

قیمت میکروسمنت

ویژگی های میکروسمنت سِمیک :

از دلایل مهم محبوبیت میکروسمنت سِمیک علاوه بر کیفیت و دوام بالا، می‌توان به چسبندگی بالای این محصول به تمامی سطوح و قابلیت اجرا بر روی انواع متریال از جمه سنگ، سرامیک، چوب، شیشه و غیره اشاره کرد. مقاومت شیمیایی و مکانیکی این محصول بالا بوده و سطحی یکنواخت و بدون درز را به ارمغان می آورد. میکروسمنت سمیک گرید جنرال قابلیت اجرا در طیف های متفاوت رنگ و بافت بر روی دیوار، کف و سقف فضاهای داخلی را داشته و به آسانی توسط مجری بدون نیاز به تجهیزات پیچیده قابل اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این میکروسمنت سِمیک کاملا سازگاز با محیط زیست بوده و به آسانی بدون نیاز به مواد اسیدی تنها با آب و صابون تمیز میشود.

یکی از ویژگی های بی نظیر میکروسمنت سِمیک نسبت به سایر پوشش های تزئینی سختی بالای آن است که به راحتی می توان از آنها در مناطق پرتردد استفاده کرد. البته عواملی چون نوع بستری که سمیک بر روی آن اجرا می شود می توانند بر مقاومت و سختی این پوشش تأثیر بگذارد.

 

تفاوت سِمیک با بتن پولیش خورده چیست؟

سِمیک شاید از نظر ظاهری مشابه بتن پولیش خورده باشد اما در خواص مکانیکی، شیوه اجرا، زمان اجرا و ... دارای تفاوت های اساسی با بتن پولیش خورده می باشد. همچنین می توان از سمیک  برای دیوار ها و سقف ها نیز بهره برد.

 

آیا رنگ میکروسمنت سِمیک به مرور زمان تغییر می کند؟

خیر، رنگدانه‌های ما به شکلی پایدار عمل می‌کنند و در طول زمان با تابش خورشید تحت تأثیر قرار نمیگیرند. رنگدانه هایی که برای ساختن رنگ های سِمیک استفاده می شوند منشا معدنی داشته که این رنگدانه ها در مواجهه با قلیایی بودن سیمان بهترین عملکرد را دارند. رنگدانه‌های آلی (مولکول‌های حاوی کربن)، پایداری کمتری دارند و در صورت هوازدگی در نهایت به ترکیبات دیگر بدون خاصیت رنگدانه تبدیل می‌شوند یا به سطح منتقل می شوند اما رنگدانه های معدنی عموماً پایداری در ملات ها و بتن ها را حفظ می کنند.

میکروسمنت سمیک

معرفی انواع پوشش های میکروسمنت سِمیک

  • میکروسمنت سِمیک گرید جنرال: این محصول پرکاربرد برای طراحی های داخلی و اجرا بر روی انواع سطوح پروژه شما، همچون سقف، دیوار و کف طراحی شده است. 
  • میکروسمنت سِمیک گرید دور: این محصول منحصرا برای استفاده در محیط های مرطوب طراحی شده است که سطح پروژه شما را کاملا آب بند، آب گریز و البته قابل شست و شو می نماید. 
  • میکروسمنت سِمیک گرید پروف: این محصول برای استفاده در سطوح خارجی و محیط هایی که در ارتباط مستقیم با نور خورشید می باشند طراحی شده است. محصولی مقاوم در برابر اشعه خورشید و بدون زردگرایی که سطحی یک پارچه و بدون درز و ترک را برای پروژه شما خلق می نماید.

 

محصولات جانبی سمیک:

  • فايبرگلس فايبرسم : این محصول براي افزايش مقاومت کف ميکروسمنتي در تمامي محصولات سِميک (در صورت نياز) پيش از اجراي لايه سمي بيس اجرا مي شود که با توزيع مناسب تنش از ايجاد ترک بر روي ميکروسمنت سميک جلوگيري کرده و باعث عملکرد حداکثري ميکروسمنت سميک مي گردد.
  • آکروسم: این پلیمر پایه آبی با شکل فیلمی برای اجرای هرچه بهتر پوشش سِمیک طراحی شده که به دلیل ساختار پلیمری مشابه با سمی بیس، پلی بین سطح موجود و سمی بیس محسوب می گردد.
  • سیلسم: این محصول یک پوشش با دوام الاستیک با چسبندگی بالا و مقاومت بی نظیر در برابر شرایط جوی می باشد که از پلیمر اصلاح شده تهیه می گردد. لایه خشک شده این محصول یکنواخت بوده و به آسانی به سنگ، ایزوگام و دیگر سطوح میچسبد.
  • پلی سم : لاک پلی اورتان دو جزئی مبتنی بر آب می باشد که سختی بالا و مقاومت شیمیایی بی نظیری را به ارمغان می آورد و در نهایت ظاهری بسیار یکنواخت و بودن هرگونه خطوطی از حرکت غلطک را ایجاد می کند. لازم به ذکر است این محصول در برابر عواملی مانند لکه های قهوه، چای و روغن بسیار مقاوم است.

پوشش میکروسمنت سِمیک چگونه اجرا می‌­شود؟

  • با توجه به سطح موجود، زیرسازی های مورد نظر را انجام دهید تا سطح زیرین آماده شود. سپس لایه دوم و سوم و لاک نهایی به آن اضافه خواهد شد.

اجرای میکروسمنت سِمیک چقدر طول می کشد؟

اگرچه فرآیند اجرای میکروسمنت سِمیک به دلیل تعداد لایه‌های ایجاد شده پیچیده است، اما یک نیروی متخصص آموزش دیده می‌تواند تا ۵۰ متر مربع را در یک روز کاری تحویل کارفرما بدهد.

Cemic microcement

طيف رنگ و بافت میکروسمنت سِمیک:

ميکروسمنت سميک قابلیت اجرا در ۱۲ رنگ، از طوسی تیره تا کرم روشن و۱۲ بافت متنوع را دارد که ميتوان با توجه به دکوراسیون فضای موجود و سبک دلخواه از رنگ و بافتی ایده آل برای جلوه حداکثری فضا استفاده کرد. این طيف رنگ و بافت مي تواند به درخواست شما در محل پروژه دستخوش تغيير گردد اما با توجه به استفاده از پيگمنت هاي معدني و پايه ي سيماني محصول که سبب وابستگي به صنايع بالا دستي خود مي گردد، طيف استاندارد رنگي ارائه شده در بازه هاي زماني متفاوت مطلق نمي باشد. به همين منظور مجموعه سِميک توصيه مي نمايد، تمامي محصول مورد نياز خود براي پروژه مورد نظر در يک پارت  خريداري نماييد.

 

منبع خبر: سایت میکروسمنت سمیک – www.cemic.ir

یکشنبه, 14 فروردین 1401
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7540
تهران
داربست فلزی شکوری
1347
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
734
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
873
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5777
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2205
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی