ایجاد دکوراسیونی بی نظیر با استفاده از سنگ اسلب
ایجاد دکوراسیونی بی نظیر با استفاده از سنگ اسلب

آیا قصد تغییر دکوراسیون منزل یا ساخت آنرا دارید اما در انتخاب مصالح دچار تردید هستید؟ در این مقاله شما را با سنگ اسلب که یکی از مقاومترین و زیباترین مصالح ساختمانی می باشد، آشنا خواهیم کرد. همچنین موارد کاربرد، نحوه نصب و پیاده سازی آنرا بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

سنگ اسلب چیست؟

هنگامیکه سنگ های طبیعی را بصورت کوپهای بزرگ استخراج میکنند، در کارخانجات سنگبری در ابعاد متفاوتی برش میدهند. این ابعاد اسامی خاصی دارند مانند تایل، اسلب و غیره. سنگ اسلب بزرگترین برش از سنگ طبیعی (معمولا 120 در 220 سانتی متر) می باشدکه نحوه فرآوری آن خیلی پیشرفته تر است. ابعاد بزرگ این سنگ ها باعث به نمایش گذاشتن بیشتری از زیبایی سطح آنها می شود. امروزه سنگ های اسلب علاوه بر دارا بودن مزایای سنگ های طبیعی به دلیل زیبایی چشم نواز خود در دکوراسیون منازل و ساختمان ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

چرا سنگ های اسلب بهترین انتخاب برای هر خانه ای هستند؟

ویژگی های موجود در سنگ اسلب آنها را نسبت به سایر متریال ها مانند چوب یا کاشی و سرامیک متمایز میکند. قبلا اشاره کردیم که سنگ اسلب همان سنگ طبیعی است که مقاومترین عنصر در زندگی بشر شناخته شده است. مهمترین ویژگی های سنگ اسلب عبارتند از:

  • مقاومت و استحکام بالا: در سنگ های طبیعی بارزترین ویژگی داشتن مقاومت است. اما سنگ های اسلب توسط تکنولوژی جدیدتری فرآوری می شوند که مقاومت آنها را بیشتر میکند.
  • زیبایی خیره کننده: ایجاد سطحی یکپارچه همراه با طرح و نقشی که روی سنگ است نظر هر بیننده ای را جلب می کند.
  • امکان نورپردازی: سنگ اسلب اونیکس یا مرمر قابلیت عبور نور را دارد. این جنبه از زیبایی سنگ برای پیاده سازی دکوراسیون های خاص استقبال زیادی دارد.
  • نصب سریع: بدلیل ابعاد بزرگی که دارند زمان نصب سنگ اسلب بسیار سریع می باشد.
  • دوام و ماندگاری بالا: عمر سنگ ها بسیار بالاست. از این رو بکارگیری آنها باعث ماندگاری بنا نیز می شود.
  • ساب پذیری بالا: در سنگ های اسلب میزان ساب پذیری بسیار بالاست. یعنی سطح سنگ را صیقل میدهند تا سطحی به درخشندگی آینه داشته باشد.
  • عدم نفوذ آب و مواد شوینده: در مکان هایی که با آب سروکار دارند از جمله آشپزخانه یا حمام بهترین گزینه است.
  • ایجاد حس آرامش: استفاده از سنگ طبیعی باعث ایجاد حس گرما و آرامش در منزل می شود.

ایده هایی جذاب با نصب سنگ اسلب

در این قسمت قصد داریم مکان هایی را برای نصب سنگ اسلب معرفی کنیم. این سنگها بدلیل مقاومت بالا قابل استفاده در بخش های داخلی و خارجی ساختمان هستند که زیبایی را با خود به ارمغان می آورند.

دیوار پشت تلویزین (TV Wall)

کانونی ترین نقطه در هر خانه مکانی است که تلویزیون در آنجا قرار گرفته است. اسلب های سنگ می توانند این بخش را برجسته کرده و جلوه ای منحصربفرد به آن بدهند.

سنگ نگاره

شومینه سنگی

میتوانید با سنگ های اسلب یک شومینه لوکس و خیره کننده ایجاد نمایید تا حس گرما را در خانه تان بیشتر کند.

کفپوش و راه پله

سنگ های اسلب بدلیل مقاومت بالا و عدم ساییدگی بهترین گزینه برای استفاده در مکان های پر تردد از جمله پوشش کف و راه پله می باشند.

اجرای سنگ اسلب

حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از سنگ های اسلب برای این مکان ها فضا را کاملا متحول کرده و جذاب میکنند. همچنین این سنگ ها در برابر آب و مواد شوینده مقاومت بالایی دارند.

بوک مچ و فورمچ

با قرار دادن دو یا چهار سنگ در کنار هم می توان اثری خارق العاده پدید آورد که هر نگاهی را به خود جذب می کند.

با مراحل نصب و اجرای سنگ اسلب بیشتر آشنا شوید

نصب سنگ اسلب با سایر مصالح متفاوت است. این سنگها بدلیل ضخامت و ابعاد بزرگتر و همچنین وزن سنگین تری که دارند مراحل نصب پیچیده ای دارند. می توان گفت مراحل نصب از حمل سنگ ها شروع می شود، چرا که بدلیل حساسیت بالا می بایست این کار توسط ابزارها و افراد متخصص انجام شود.

برای حمل این سنگهای بزرگ از قالب مخصوص استفاده می شود تا بصورت عمودی قرار گیرند. در صورت عدم استفاده از قالب ممکن است سنگها دچار آسیب شوند. دو روش کلی نصب سنگ اسلب وجود دارد که هر یک کاربرد خاص خود را دارند. با مراجعه به این وبسایت می توانید اطلاعات کاملی درباره آنها بدست آورید.

  • روش نصب دوغابی
  • روش نصب خشک

همچنین نصاب سنگ اسلب به جهت بالا بردن ایمنی و نصب آسان تر از تجهیزات پیشرفته ای مانند جرثقیل برقی و وکیوم لیفتر استفاده می کند.

نکات مهم در بکارگیری نصب سنگ اسلب

  1. برای انتخاب سنگ مناسب با یک نصاب سنگ ماهر مشورت بگیرید.
  2. ابعاد و ضخامت سنگ ها باید استاندارد و کالیبره باشد.
  3. از گروه متخصص و نصاب سنگ با داشتن رزومه موفق بهره ببرید تا مشکلی در مراحل نصب پیش نیاید.

سخن پایانی

سنگ اسلب زیر مجموعه ای از سنگ های طبیعی است که همواره مقام نخست را در لیست متریال ها دارد. اگر بدنبال ایجاد تغییر و حس تازگی و لوکس بودن در ساختمان خود هستید پیشنهاد ما استفاده از این سنگ های ارزشمند است.

 

دوشنبه, 16 اسفند 1400
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7522
تهران
داربست فلزی شکوری
1341
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
724
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
861
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5758
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2194
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی