راهنمای خرید میلگرد ساختمانی
راهنمای خرید میلگرد ساختمانی

یکی از مهم ترین مصالحی که معمولا در پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، میلگرد می باشد که در انواع مختلفی تولید می شوند و هر کدام دارای حوزه کاربرد متفاوتی می باشند. بنابراین قبل از خرید میلگرد بهتر است راهنمای خرید انواع میلگرد در وبسایت آهنات را مطالعه کنید تا با آنها آشنا شوید و بتوانید مناسب ترین نوع میلگرد را انتخاب کنید.

راهنمای خرید میلگرد ساختمانی

خرید میلگرد ساختمانی

برای خرید میلگرد ابتدا باید نوع و مقدار مورد نیاز را به طور کامل بررسی کنید تا از عواقب جبران ناپذیر جلوگیری کنید. می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر در این زمینه انتخاب بهتری داشته باشید. وبسایت آهنات جدول قیمت روز انواع میلگرد را در اختیار شما قرار داده است.

میلگرد چیست؟

میلگرد نوعی پروفیل فولادی مقطع دایره ای جامد است که نقش بسیار مهمی در اکثر بخش ها به ویژه صنعت ساختمان دارد. این پروفیل فولادی به دلیل خواص مکانیکی مطلوب، برای افزایش مقاومت کششی بتن کاربرد وسیعی دارد. در واقع آرماتور ها قبل از فرآیند بتن ریزی به یکدیگر بافته می شوند و به میلگرد های داخل بتن نیز آرماتور گفته می شود.

انواع میلگرد ساختمانی

میلگرد آجدار

نوع آجدار آن همانطور که از نامش پیداست دارای برجستگی و فرورفتگی در سطح خود بوده و از فولاد A1 ساخته شده است. برای خرید میلگرد باید بدانید که این محصول در سایزهای 8، 10، 12، 14، 16، 18، 20، 22، 25، 28، 30، 32، 36 و 40 در کارخانه های معتبر ایران موجود می باشد و به صورت شاخه به بازار عرضه می شود.

میلگرد ساده

میلگرد ساده نیز نوعی میلگرد ساختمانی است با این تفاوت که بر روی سطح خود برآمدگی ندار و برخلاف میلگرد آجدار فاقد برجستگی و فرورفتگی است. کاربرد آن در ساخت و ساز به مراتب کمتر از میلگرد آجدار است، جهت اطلاع از قیمت میلگرد ساده میتوانید به سایت آهنات مراجعه نمایید.

میلگرد اروپایی

این میلگردها اصولاً از منگنز ساخته شده و مقاوم ترین میلگردهای خمشی هستند و کار کردن با آنها بسیار آسان است، اما برای استفاده در مناطق لرزه خیز و پروژه هایی که نیاز به سازه یکپارچه دارند توصیه نمی شود.

میلگرد استیل

میلگرد استیل از آلیاژ سری 300 تولید می شوند یکی از مزایای میلگرد استیل اکسید نشدن و نداشتن خاصیت مغناطیسی به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی نیکل و کروم است. این نوع میلگرد ساختمانی دارای دو نوع ضد زنگ و کربن بوده و کاربردهای آن در مناطق مرطوب است. برای اطلاع از قیمت میلگرد استیل به سایت آهنات مراجعه نمایید.

میلگرد با فولاد پرکربن

این محصول به میلگرد سیاه معروف است و در اکثر مناطق و پروژه ها قابل استفاده است، از این رو رایج ترین نوع آرماتور است. فرسایش سریع آن و ایجاد شکستگی در بتن‌های اطراف از معایب آن است و همچنین استفاده از این میلگرد ساختمانی در مکان های مرطوب و خطرناک توصیه نمی شود.با تمام این نظرات میلگرد سیاه از نظر استحکام و مقاومت کششی بهترین نوع است.

میلگرد با روکش اپوکسی

این محصول همان میلگرد سیاه با روکش اپوکسی می باشد. استحکام آن مشابه آرماتور سیاه است و در برابر خوردگی مقاومت بیشتری دارد. البته با از بین رفتن پوشش اپوکسی مقاومت در برابر خوردگی کاهش می یابد.

میلگرد چیست؟

میلگرد گالوانیزه

این نوع نسبت به آرماتور سیاه 40 درصد مقاومت به خوردگی بیشتری دارد و به دلیل استحکام و دوام بالاتر قیمت بیشتری دارد.

میلگرد کامپوزیت GFRP

به دلیل استفاده از کامپوزیت ها به جای فولاد از این نوع، مقاومت در برابر خوردگی بسیار بالاست و در سازه های دریایی و مکان های در تماس با آب شور دریا و نمک های یخ زا استفاده می شود. زیرا در برابر رطوبت و زنگ زدگی، حملات سولفات و کلرید بسیار مقاوم است. به دلیل خاصیت ضد مغناطیسی، استفاده از این محصول در نزدیکی میدان الکتریکی یا مغناطیسی نیز توصیه می شود.

میلگرد خاموت

از این میلگرد برای مقاومت در برابر نیروهای برشی، کاهش طول آزاد میلگرد های فشاری و نگه داشتن میلگردهای راستا در جای خود استفاده می شود. در سایت آهنات قیمت میلگرد خاموت برای اطلاع شما عزیزان بصورت روزانه درج می شود که می توانید از این سایت بازدید نمایید.

میلگرد ساختمانی بر اساس استاندارد روسیه به انواع زیر تقسیم می شود:

1) میلگرد (A1 (S240)) معروف به میلگرد صاف و به عنوان میلگرد داکتیل شناخته می‌شود و مناسب برای جوشکاری، آهنگری و تغییر شکل است.

2) میلگرد (A2 (S340)) که به میلگرد آج ساده معروف است، شکننده و نیمه نرم است و عموماً برای خاموت ‌گذاری و جوشکاری روی آن استفاده نمی شود.

 

3) میلگرد (A3 (S400 )) معروف به میلگرد آج‌ پیچیده، میلگردی خشک است که برای تغییر شکل و زوایای تیز مناسب نیست و جوشکاری روی آن ممنوع است.

 

4) میلگرد (A4 (S500)) دارای آج‌ های دوکی ‌شکل است و یک نوع آن به آجدار مرکب معروف است و در کارهای ساختمانی بجز قاب های برشی ویژه و قاب خمشی استفاده می‌شود.

 

همچنین از نظر شکل ظاهری به دو دسته میلگرد ساده و آجدار تقسیم می شوند. شکل آجدار آن عمدتاً در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود.

 

شایان ذکر است که میلگردها را می توان با توجه به کاربردشان به انواع مختلفی تقسیم کرد.

میلگرد آجدار

قیمت انواع میلگرد

قیمت میلگرد در بازار به عوامل داخلی و خارجی زیادی بستگی دارد که هر یک می توانند نقش مهمی در نوسانات قیمت و روند صعودی و نزولی میلگرد داشته باشند. تاثیر عواملی چون ارز، قیمت طلا و نفت، قیمت جهانی آهن و مواد اولیه مانند قراضه و سنگ آهن، عرضه و تقاضای داخلی و جهانی، عملکرد و تصمیمات بورس، تحریم های اعمال شده در سال های اخیر و اپیدمی کرونا یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت میلگرد ساختمانی می باشد.

 

مهمترین دلیل نوسانات قیمت در هر بازار محصول را می توان نوسانات بازار ارز و طلا دانست و محصولات پرمصرف فولادی مانند میلگرد نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در واقع تا زمانی که قیمت دلار و طلا تثبیت نشود، نمی توان انتظار داشت که قیمت میلگرد در بازار که با تحریم ها تشدید شده است، تثبیت شود.

همانطور که در بالا اشاره شد، عملکرد بورس کالا را می توان علاوه بر هزینه های تولید داخل و میزان عرضه و تقاضا، به عنوان یک عامل داخلی تاثیرگذار مستقیم بر قیمت روز میلگرد دانست که نقش مهمی در این امر ایفا می کند. به طور کلی قیمت میلگرد ساختمانی در بازار پس از اعلام قیمت میلگرد بورسی تعیین می شود.

 

عوامل خارجی موثر بر قیمت محصولات فولادی در بازار ایران شامل قیمت جهانی مواد اولیه و شمش فولاد، اثرات مخرب تحریم‌های اعمال شده در سال‌ های اخیر، عرضه و تقاضا در کشورهای تولیدکننده و صادرات است.

قبل از خرید میلگرد ساختمانی باید نکاتی را برای خرید ایمن و اقتصادی رعایت کنید. کارخانه ها معمولا به صورت عمده و بالای 25 تن فروش دارند که برای خرید کمتر از این مقدار باید از فروشگاه‌ های آهن معتبر خرید کنید. سعی کنید برای استعلام خرید از چند فروشگاه یا کارخانه معتبر قیمت بگیرید و با توجه به کیفیت مورد نظر خود بهترین قیمت را انتخاب کنید.

ما سعی کرده ایم تمامی نکات مهم و کاربردی را در قالب راهنمای خرید میلگرد ساختمانی به مشتریان ارائه کنیم. آهنات به عنوان فروشنده خانواده محصولات فولادی در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

شنبه, 14 اسفند 1400
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7522
تهران
داربست فلزی شکوری
1341
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
725
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
863
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5758
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2194
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی