5 طرح کابینت برای آشپزخانه سه گوش
5 طرح کابینت برای آشپزخانه سه گوش

آشپزخانه به قلب هر خانه معروف است. آشپزخانه بسته به شکل آن‌ به دیزاین داخلی منزل نیز تنوع و تحول می‌دهد. برخی از آشپزخانه‌ها مربعی و برخی مستطیل هستند و تعدادی به شکل دایره طراحی می‌شوند.

در این میان در تعدادی از خانه‌ها، فرم سه‌گوش نیز به‌عنوان یک طراحی مدرن به چشم می‌خورد. طرح کابینت آشپزخانه سه گوش و نحوه دکوراسیون این مدل می‌تواند با ایده‌های زیبایی ترکیب شود و نمای فوق‌العاده‌ای را به خانه ببخشد.

در ادامه، به بررسی طرح‌های متنوعی برای آشپزخانه سه‌گوش و همچنین کابینت کنج و ایده‌هایی جهت کارایی بهتر آن‌ها می‌پردازیم.

آشپزخانه‌های سه گوش

آشپزخانه‌های سه‌گوش از آشپزخانه‌هایی هستند که تنها دو طرف دیوار و کابینت دارند و در یک گوشه طراحی می‌شوند. برای این دست آشپزخانه‌ها ایده‌های متنوعی را می‌توان به کار برد تا زیبا و درعین حال کارآمد به نظر برسند.

بخش مهمی که درباره آشپزخانه‌های سه‌گوشه وجود دارد، قسمتی زاویه‌دار است؛ یعنی محلی که دو دیوار به یکدیگر متصل می‌شوند. این محل می‌تواند به بهترین شیوه طراحی شود و محلی برای قرار گرفتن فر، سینک یا گاز رومیزی، ساخت طبقات شلف‌مانند یا کابینت کنج بالا و جادار باشد.

بنابراین برای طراحی کابینت در آشپزخانه سه‌گوش ایده‌های جذاب و خلاقانه‌ای می‌توان به کار گرفت که هرکدام بسته به سلیقه افراد نیز دارد.

5 طرح کابینت برای آشپزخانه سه گوش

طرح‌های متنوع آشپزخانه سه‌گوش

طرح کابینت آشپزخانه سه گوش اگر به شیوه اصولی و هنرمندانه‌ای باشد، دسترسی سریعی را به لوازم موجود در کابینت فراهم می‌کند. مهم‌ترین ایده‌ها برای کابینت و چیدمان آشپزخانه سه‌گوش عبارت‌اند از:

 

کابینت کنجی ساده

ساده‌ترین طرح کابینت آشپزخانه سه گوش، طراحی کابینت‌هایی کلاسیک و بدون پیچیدگی است. این مدل کابینت‌ها به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که درب آن‌ها دارای دو قسمت مجزا است و به وسیله لولا درب کابینت بهم متصل خواهند شد و درنهایت به‌عنوان یک درب به حساب می‌آیند.

این طرح برای کابینت کنج هوایی نیز کاربرد دارد و از طرف دیگر، دسترسی به لوازم موجود در این بخش‌ها آسان است.

در بعضی از کابینت‌های ساده برای گوشه آشپزخانه‌ها، از ریل تاندم باکس جهت قفسه‌بندی داخل کابینت، چیدمان منظم وسایل و قابلیت دسترسی بهتر استفاده می‌کنند. این ریل‌ها وزن بالا را نیز تحمل خواهند کرد و به همین علت، مشکلی بابت نگه‌داشتن قابلمه‌ها یا باکس‌های سنگین ندارند.

علاوه بر این ریل‌ها، در کابینت کنجی ساده قطعات چرخشی و اکسسوری‌های گردانی طراحی می‌شوند که برای چیدن مرتب و بهتر ظروف و جعبه‌ها عملکرد بی‌نظیری از خود نشان می‌دهند.

 

کابینت گوشه متحرک

این طرح کابینت برای آشپزخانه‌های سه‌گوش از مدل‌های پرطرفدار به شمار می‌رود. دلیل این امر، وصل بودن اکسسوری چرخان داخلی به در کابینت است؛ به‌گونه‌ای که هنگام باز کردن درب کابینت، بخش چرخشی نیز طی یک حرکت تمام خودکار بیرون می‌آید.

با این ویژگی در این طرح کابینت آشپزخانه سه گوش، امکان دسترسی به تمام وسایل موجود در کابینت حتی قسمت‌های عمیق و داخلی به‌طور همزمان وجود دارد و نیازی نیست تا به دنبال آن‌ها باشید.

در واقع مهم‌ترین خصوصیت این نوع کابینت در آشپزخانه‌های سه‌گوش، تبدیل فضاهای کنجی و دور از دسترس به فضایی مورداستفاده و قابل دسترسی آسان است. از طرح متحرک اغلب برای نگه‌داشتن قوطی حبوبات، سطل‌های بازیافت یا زباله، ظروف کم‌جا، انواع قابلمه و ست پاسماوری استفاده می‌شود.

کابینت گوشه متحرک

کابینت گوشه کشویی

کابینت کشویی یکی دیگر از طرح‌هایی پرکاربرد و خیره‌کننده برای به حداقل رساندن فضاهای پرت در آشپزخانه سه‌گوش محسوب می‌شود. این کابینت‌ها عمود بر هم و با زاویه ۹۰ درجه هستند و به‌صورت L مانند و با کشوهای متعدد ساخته خواهند شد.

از سوی دیگر، این طرح کابینت آشپزخانه سه گوش از هر دو طرف راست و چپ امکان باز شدن دارند و کار گذاشتن دستگیره برای کشوها و اندازه ابعاد و ارتفاع آن‌ها به سلیقه مخاطب مربوط می‌شود.

از طرح کشویی برای کابینت کنج بالا استفاده نمی‌شود؛ زیرا کشوها به‌عنوان واسطه‌ای برای دسترسی آسان به حساب می‌آیند اما در صورت طراحی برای طبقه بالا، وسایل درون آن‌ها دور از دسترس خواهند شد.

مدل کشویی برای طرح کابینت آشپزخانه سه گوش فضای کافی و بزرگ‌تری نسبت به کشوهای معمولی دارند و اغلب برای قرار دادن ست قاشق و چنگال، قابلمه‌ها، باکس‌های مختلف و طعم‌دهنده‌ها مناسب هستند.

کابیت گوشه منحنی

یکی از متداول‌ترین طرح کابینت آشپزخانه سه گوش، فرم منحنی است. هنگامی که کابینت‌های منحنی را برای قسمت‌های کنج طراحی می‌کنند، این قسمت‌ها را به محلی کارآمد و فضایی مفید برای ذخیره و قرار دادن ظروف غیرضروری تبدیل خواهند کرد.

برای این دست کابینت‌ها، اکسسوری‌ها و لوازمی چرخان قرار می‌دهند تا دسترسی به وسایل موجود در آن راحت باشد. از طرف دیگر، طرح منحنی نه فقط برای کابینت‌های پایین، بلکه برای کابینت کنج بالا نیز طراحی می‌شود.

 

کابینت کنجی مورب

یک مدل متنوع و متداول دیگر برای طراحی آشپزخانه‌های سه‌گوش، استفاده از کابینت کنجی مورب است. این کابینت همانند سایر کابینت‌ها طراحی می‌شود و تفاوتی با آن‌ها نخواهد داشت؛ حتی می‌توانند به صورت کشو نیز مورد طراحی قرار بگیرند.

از آنجایی که طرح مورب ساختاری همچون کابینت‌های دیگر دارد، دسترسی آسان به لوازم درون آن امکان‌پذیر است و استفاده از ریل تاندم یا قطعات گردان به نظر شخصی افراد مرتبط می‌شود.

یکی از نکات مهم درباره مورب بودن طرح کابینت آشپزخانه سه گوش، امکان قرارگیری سینک ظرفشویی یا گاز رومیزی بر روی آن است. با طراحی این کابینت‌ها، سطح جاداری نیز ایجاد خواهد شد که می‌تواند فضای مناسبی برای یکی از موارد مذکور باشد‌.

همچنین می‌توان در حد فاصل کابینت مورب پایینی و کابینت کنج بالا محلی برای باکس فر و مایکروویو قرار داد و از این طریق، فضای یکسره‌ای را ایجاد کرد.

 

نکات مهم درباره آشپزخانه‌های سه‌گوش

بسیاری ممکن است تصور کنند آشپزخانه سه‌گوش بسته و بدون فضای مناسب است؛ به همین علت طرح کابینت آشپزخانه سه گوش نیز ساده و فاقد هرگونه ابتکار خواهد بود اما اینگونه نیست. علاوه بر کابینت‌های فوق که هرکدام نمای چشم‌نوازی به آشپزخانه می‌دهند، رعایت برخی نکات نیز سبب جلوه بهتر این آشپزخانه‌ها خواهد شد:

  • سعی کنید از رنگ‌های روشن در ترکیب کابینت‌ها الهام بگیرید؛ زیرا بخش گوشه‌ای آن‌ها نمای بسته‌ای به آشپزخانه خواهد داد و در صورت استفاده از رنگ‌های کاملا تیره و بدون دخالت طیف‌های روشن، آشپزخانه خفه به نظر می‌رسد.
  • یکی از نکات مهم درباره آشپزخانه‌های سه‌گوش، عدم فضای کافی برای تمام وسایل است. در این صورت، به سراغ اکسسوری‌های چرخشی و ریل تاندم باکس بروید. این قطعات بر روی طرح‌های مختلفی از کابینت‌های آشپزخانه سه‌گوش متصل می‌شوند و چیدمانی منظم، مرتب و ساماندهی شده به شما هدیه می‌دهند.
  • اگر آشپزخانه منزلتان سه‌گوش است، می‌توانید از اپن یا هرگونه جزیره استفاده کنید. جزیره‌های مثلثی و هلالی با انواع طرح کابینت آشپزخانه سه گوش متناسب خواهند بود و هارمونی زیبایی ایجاد می‌کنند.
  • در صورتی که علاقه‌ای به اپن و جزیره ندارید، می‌توانید از آن‌ها صرف‌نظر کنید. با این کار، آشپزخانه را به سایر بخش‌های خانه ارتباط می‌دهید و فضایی صمیمانه به وجود می‌آورید.
  • اگر به طبقات بدون درب در قسمت گوشه‌ای آشپزخانه علاقه دارید، پس از قرار دادن اجسام بزرگ یا بدون ارتباط با یکدیگر خودداری کنید.

 

نتیجه‌گیری

برخلاف تصور بسیاری از افراد، برای آشپزخانه‌ سه‌گوش طراحی‌های بی‌نظیری می‌توان انجام داد. بخشی از این طراحی و دیزاین به مدل کابینت‌ها به‌خصوص در قسمت‌های کنج بستگی دارد. برای این بخش‌ها می‌توانید از مدل‌های مورب، متحرک، کشویی، ساده، هوایی و منحنی برای طرح کابینت آشپزخانه سه گوش استفاده کنید.

جمعه, 30 مهر 1400
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست ارزان فوری
7522
تهران
داربست فلزی شکوری
1341
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
725
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
863
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5758
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2194
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی