قیمت پروفیل ، خرید از درب کارخانه
قیمت پروفیل ، خرید از درب کارخانه

اگر در حوزه‌های ساخت و ساز، تولید خودرو و موارد مشابه فعالیت داشته باشید، به تبع آن در خرید مواد و مصالح اولیه در آن نیز، دغدغه‌مند خواهید بود. یکی از مواد اولیه که بدون آن، فعالیت هیچ یک از صنایع نام برده، ادامه نخواهد داشت، پروفیل‌ها هستند.

پروفیل‌ها بسیار متنوع بوده و محصولات فولادی زیادی را شامل می‌شوند. به همین دلیل کاربرد زیادی در صنایع مختلف به خصوص صنعت ساخت و ساز دارند. در این مقاله برآنیم تا به بررسی و معرفی انواع پروفیل و مزیت‌ها استفاده از آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

کارخانه شاهین فلز سپاهان

برای اطلاع از قیمت پروفیل به صورت روزانه و آنلاین، به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

پروفیل چیست؟

در وهله اول، سوالی که مطرح می‌شود آن است که پروفیل چیست و چه تعریفی دارد؟ در تعریف به مقطعی که سطح آن در یک طول مشخص ثابت باشد، پروفیل گفته می‌شود. پروفیل می‌توانی چوبی یا آهنی باشد که هر یک از آن‌ها، کاربری و ویژگی‌های منحصر به خود را دارد.

به طور کلی پروفیل‌ها در دو نوع باز و بسته تولید می‌شوند. هنگامی که سطح مقطع باز باشد، آن پروفیل باز است و هنگامی که سطح مقطع بسته باشد، پروفیل تولید شده، بسته خواهد بود. پروفیل‌های بسته در 2 نوع قوطی و لوله وجود دارند.

در مقابل، پروفیل‌های سطح مقطع باز قرار دارند که اغلب متناسب با شکل‌ ظاهری‌شان، نام‌گذاری می‌شوند. به عنوان مثال، پروفیل زد، پروفیل سی، پروفیل تی و غیره به علت تشابه همین حروف در زبان انگلیسی، با این نام شناخته می‌شوند.

پروفیل‌های قوطی، خود در 2 وزن سبک و سنگین تولید می‌شوند که در ادامه به معرفی کامل آن خواهیم پرداخت.

انواع پروفیل قوطی شامل چه مواردی می‌شود؟

همان‌طور که اشاره شد، قوطی پروفیل در دو وزن سبک و سنگین تولید می‌گردد. قوطی سبک که با عنوان پروفیل مبلی نیز شناخته می‌شود، ضخامتی بیش از 2 میلی‌متر ندارد و از مزایایی همچون کیفیت سطح عالی، ظرافت بالا، قابلیت آب‌کاری شدن و غیره برخوردار است.

قوطی سنگین بر خلاف نوع سبک آن، حداقل ضخامتی که از آن تولید می‌شود، 2 میلی‌متر است. قوطی ستونی یا صنعتی است و یا ساختمانی. نوع ساختمانی، ضخامتی میان 2 تا 6 میلی‌متر و نوع صنعتی از 6 میلی‌متر به بالا ضخامت دارد.

قابل توجه است که قیمت قوطی با تغییرات ضخامت، افزایش و کاهش خواهد داشت.

انواع پروفیل از لحاظ جنس کدام است؟

علاوه بر دسته‌بندی پروفیل از لحاظ شکل که پیش‌تر به آن اشاره گردید، پروفیل‌ها از حیث جنس تولید شده نیز تقسیم‌بندی می‌شوند. این عوامل به شرح زیر است:

  • پروفیل گالوانیزه
  • پروفیل آلومینیومی
  • پروفیل کامپوزیتی
  • پروفیل UPVC
  • پروفیل استیل

موارد مصرف پروفیل‌ها چیست؟

شماری از صنایعی که در آن از انواع پروفیل باز و بسته استفاده می‌شود، به شرح زیر است:

  • ساخت سوله
  • تولید خودرو
  • خطوط انتقال نفت و گاز
  • ساخت و ساز

کاربرد قوطی پروفیل

عوامل موثر بر قیمت پروفیل را بشناسیم

برای آنکه قیمت تمام شده یک پروژه ساختمان‌سازی و عمرانی را پایین آورد، لازم است عواملی که قیمت پروفیل را دچار نوسان می‌کند، بشناسیم. در این صورت می‌توان با اعمال این نکات، از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری نمود. مهم‌ترین عوامل به شرح زیر است:

  1. وجود واسطه در خرید

طبیعی است که هر چه واسطه بیش‌تری در خرید وجود داشته باشد، قیمت تمام شده محصول بیش‌تر خواهد بود. به همین علت، مهم است که خریداری محصولات را درب کارخانه و بدون وجود واسطه انجام دهیم و در قیمت تمام شده، صرفه‌جویی کنیم.

  1. قیمت مواد اولیه

قیمت هر محصول، متاثر از قیمت مواد اولیه در تولید آن است. به تناسب بالا رفتن قیمت متریال ساخت، قیمت تمام شده نیز بیش‌تر می‌شود.

  1. نوسانات ارزی

تغییرات ارزی و تورم، یکی از عوامل مهمی است که قیمت پروفیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

  1. تغییرات عرضه و تقاضا

رابطه قیمت پروفیل با میزان عرضه و تقاضا، مستقیم است. به این معنا که هر قدر تقاضا برای محصول بیش‌تر باشد، قیمت پروفیل نیز افزایش خواهد داشت. بالعکس این حالت نیز صدق می‌کند.

  1. هزینه حمل و نقل

از دیگر عواملی که قیمت تمام شده پروفیل را تغییر می‌دهد، هزینه حمل و نقل و سوخت وسایل نقلیه می‌باشد که بر قیمت پروفیل اثرگذارند.

کارخانه شاهین فلز سپاهان؛ مرکزی معتبر برای خرید آهن آلات

در کارخانه شاهین فلز سپاهان، تولید و عرضه پروفیل با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب انجام می‌گیرد. انواع بسیاری از پروفیل‌های فلزی همچون زد، پروفیل فرانسوی، قوطی، لوله و غیره در این کارخانه تولید و عرضه می‌شوند.

استعلام قیمت و خرید پروفیل از کارخانه شاهین فلز سپاهان

همچنین قابل ذکر است که ارائه پروفیل در این کارخانه بدون واسطه انجام می‌پذیرد. همین برتری، خود منجر به تفاوت قیمت این کارخانه با دیگر مراکز فروش می‌شود. کارخانه شاهین فلز سپاهان، به کمک متخصصین مجرب خود، به یکی از مراکز بزرگ و مطرح تولید پروفیل مقطع باز و بسته در ایران مطرح شده است.

کارخانه شاهین فلز سپاهان، علاوه بر تولید و ارائه انواع پروفیل، خدماتی همچون نواربری ورق، پوشش‌دهی با پوشش ضدخوردگی زینک فلیک و غیره را نیز به مشتریان گرامی عرضه می‌دارد.

سخن پایانی

در مطلبی که خواندیم، به بررسی کاربردها و معرفی انواع پروفیل پرداخته شد. علاوه بر آن، مرکزی صنعتی را معرفی کردیم که انواع پروفیل را با بهترین کیفیت و قیمت به متقاضیان آن ارائه می‌دهد.

کارخانه شاهین فلز سپاهان، پروفیل‌های فولادی همچون پروفیل زد، آبرو، قوطی، لوله و غیره را با بهترین کیفیت و نازل‌‌ترین قیمت، به خریداران ارائه می‌دهد. اگر شما نیز قصد خریداری و یا استفاده از محصولات برتر شرکت شاهین فلز سپاهان را دارید، کارشناسان متخصص این مجموعه، همه ‌روزه آماده پاسخگویی به مشتریان محترم هستند.

تلفن:  03145273010

وب‌سایت: www.shahinfelezsepahan.com
آدرس کارخانه: اصفهان، شهرک صنعتی بزرگ، بازارچه، خیابان اندیشمندان ۱۶، خیابان کارآفرینان، نبش کارآفرینان 14/1

چهارشنبه, 20 مهر 1401
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست فلزی شکوری
1388
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
775
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
917
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5845
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2245
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی